183_قصابی 1/2


دیروز فرصتی دست داد تا بعد دو ماه

- شاید هم بیشتر-

به قصابی مشرف بشم !!!

اول کار لیست قیمتها رو نگاه کردم

گوشت گوسفند  670 هزار تومن

انواع گوشت گاو

مثل

چرخ کرده

خورشتی

حول و حوش 600 هزارتومن بودند

 

 بعد رایزنی با ولایت  مطلقه خورشید

 با توجه به جمیع جوانب 

علی الخصوص جنبه مالی قضیه

لیست خریدم به صورت زیر بود

- یه دونه ران گوسفند

- یه کیلو چرخ کرده گاو

- یه کیلو خورشتی گاو

اما

عشق رو نمیشه کاریش کرد

وقتی چشمم به زیباترین تابلویی افتاد که میشه دید

یعنی

شقه های راسته گاو  که چربی ها 

رگه رگه مزینش کرده بودند

همه آویزان در یک  یخچال با در شیشه ای


به گوش جان 

صدای اون شقه های راسته رو می شنیدم که 

 همه با هم یکصدا فریاد می زدند:

بیا منو بخر

بیا منو بخور !!!

اینطوری شد که خرید یه کیلو راسته گاو هم

بدون تایید مغام معزم

- خورشید -

رفت توی لیستم

دروغ چرا

زندگی بدون دنبه در غذا ممکن نیست

پس فضای قصابی  جو گیرم کرد و 

 نیم کیلو دنبه هم وارد لیست شد

اما

بینگو!!!

یه مورد اکازیون هم برام پیش اومد

خانومی که نوبتش قبل ازمن بود از قصاب

در مورد قلم گاو  پرسید

 فهمید که مورد بالا جزو کالاهای نایابه

 و مختص مشتریان VIP

چون

 گاو احمق بیشتر از چهار تا دست و پا نداره

و درنتیجه ازهر لاشه تعداد محدودی قلم بدست میاد

اینطوری شد که نگاهش توی ویترین هی چرخید

هی چرخید تا آخرش یه سینی پیدا کرد که پر استخونهایی

به اندازه یه سیب زمینی گنده بود

و تکه هایی باریک از گوشت هم چسبیده بهش

از قصاب پزسید اینها استخون خورشتی هستند؟

قصاب : بله 

کیلویی 150

و اینطور بود که نفر قبل از من با درخواست 100 تومن از اونها 

کار رو شروع کرد

اما وسط آماده شدن سفارشش

یه حساب و کتابی با خودش  کرد و به قصاب گفت

 اگه یه کیلو هم ازشون بذاره مساله ای نیست

قصاب اون تکه ها رو با دستگاه قشنگ خورد کرد و

من یه دفعه به کاربرد این استخونها در قرمه سبزی

و آش و نخود پخته و ... پی بردم

بله درست حدس زدین

خرید یه کیلو از اون استخونها هم رفت توی لیست

قیمت کل چیزهایی که رفتن توی لیست وخریدمشون 

 شد سه میلیون و ششصد هزار تومن

فدای سر ...

اما

چیزی که توجه منو به خودش جلب کرد 

محتویات یک تشت بزرگ در ویترین بود

...

ادامه دارد









نظرات 15 + ارسال نظر
شادی سه‌شنبه 23 مرداد 1403 ساعت 16:32 http://Manrabekhan.blogsky.com

چند وقته ذهن منم درگیر نسیم هست. اصلا متوجه نمیشم دسته چک از کجا آورده. چرا چک کشیده برای داداشش که کاری هم نداره. :/ اون شغلی هم که داداشش زده، ممکنه نگیره. واقعا وضعیت بدی هست.
اصلا ازش خبری ندارم. وبلاگش که بست. بعد یه مدت ناپدید شد. دختر خیلی باهوش و مسئولیت پذیری بود که در بد خانواده ی متولد شده بود. البته خواهرش مشکل روحی داشت. مادرشم توی دنیای خودش زندگی می کرد. این طفلک مونده بود با خانواده ی که اصلا متوجه اطراف نبودن.
خدا کنه یه روز برگرده و بگه که حالم خوبه. اطرافیان نادان و خودخواه انداختنش در دردسر :/

جواب کامنتتون اینجا دادم. گفتم دیگران نخونند.
هر وقت ازش خبری شد در جریان می ذارمتون.

ممنون شادی
شاید کلمه " دلسوزی"در فرهنگ جاری
بخصوص برای جوونها معنی خوبی نده و عزت نفس اونها رو
غلغلک بده
اما برای امثال من که دو تا پیراهن بیشتر پاره کرده
وقتی کسی برای آدم دلسوزی می کنه
معنی اش اینه که
وضعیت آدم براش مهمه

بی تفاوتی دیگران نسبت به ما
از هر چیز بدتره
وقتی کسی به ما می گه که دلم برات میسوزه
حداقلش اینه که نسبت به ما بی تفاوت نیست

من هم دلم برای نسیم می سوزه
اندازه تو باهاش آشنا نبودم
ولی سوء استفاده خونواده از زنها و دخترها
چیز تازه ای نیست
خیلی اوقات دخترها در خونواده ها مظلومند
و دلسوزی برای امثال نسیم
چیز عجیبی نیست .

گیل‌پیشی شنبه 20 مرداد 1403 ساعت 23:41 http://Www.temmuz.blogsky.com

جناب مونپارناس، یه زمانی پست‌های عکس‌دار زیاد میذاشتید. خواستم ناهار مهمون خورشید خانم بشم، دیگه پست از غذاها نذاشتید

من خیلی دلم می خواد هر چی می خورم عکسش رو اینجا بذارم
هم خودم از دیدن ظاهر غذا ها لذت میبرم و
با گذاشتن عکسشون
این لذت رو با بقیه سهیم میشم
و هم اینکه خوانندگان اینجا می بینن که گاهی یه وعده غذای من
چقدر ساده هست
من معتقدم غذایی که می خورم نشون دهنده من واقعی خودمه
اما
از طرفی اگر عکس غذا زیاد بذارم
می ترسم که متهم شم به ندید بدید بودن یا خاله زنک بازی !!!

رامین شنبه 20 مرداد 1403 ساعت 10:05

جناب عابر اگه منو ببینن شاخ درمیارن
کلا گوشت به لبم نمیزنم(به جز همبرگر و سوسیس) یعنی بدجور بدغذا هستم اگه گوشت بخورم بالا میارم شاید باورتون نشه ولی بخاطر این بدغذایی خیلی توسط مردم مسخره میشیم فکر میکنن از این گیاه خوارهای چس کن هستم که به فکر کره ی زمین هستن تو رو خدا مسخره نکنید!!

باز هم قابل توجه " عابر"

گیل‌پیشی چهارشنبه 17 مرداد 1403 ساعت 16:04 http://Www.temmuz.blogsky.com

سلام جناب مونپارناس. خوبید؟
ممنونم از توصیه‌های خوبتون.
همیشه در پناه خدا سلامت و شاد باشید.

ممنون گیل پیشی
تو هم همینطور

بندباز چهارشنبه 17 مرداد 1403 ساعت 12:22

فکر می کنم شاید هیچ قومی به اندازه ی لرها، عاشق گوشت نباشند! یعنی بیس اصلی غذاشون گوشته. مابقی مخلفات حساب می شه. و برای تک تک اجزای گوسفند هم برنامه دارند! گاو کمتر. من خودم عاشق پاچه خواری ام!!

" بیس اصلی غذاشون گوشته. مابقی مخلفات حساب می شه. و برای تک تک اجزای گوسفند هم برنامه دارند "

با این حساب من یه لر مادرزادم که در جای اشتباه بدنیا اومده !!!!
ناعدالتی بزرگتر از این داریم ؟!!!





" من خودم عاشق پاچه خواری ام "

نمی گفتی هم قابل حدس زدن بود !!!


قره بالا چهارشنبه 17 مرداد 1403 ساعت 00:40 http://www.eccedentesiast33.blogsky.com

والا به خدا هی به تپل میگم قدرم رو بدون
ولی خب نمیدونه متاسفانه

تازه داداشم از منم بدتره
من باز چرخ‌کرده میخورم
اون حتی همونم نمیخوره
یعنی موجودی به بدغذایی داداشم ندیدم تو زندگیم
مامانم هم همیشه دعوام می‌کنه که تقصیر توئه این اینجوری شده
خو به من چه ؟؟؟

من هم یه فامیل داشتم پنیر و شیر و ماست و میوه سرد توی یخچال رو نمی خورد !!!
وای که چقدر این تپل قدر نشناسه !!!
خدا
این نعمت
یعنی زن گوشت نخور رو
همینطور بی چک و چونه
گذاشته توی زندگیش
اما اون حالیش نیست چه جواهری داره
باید یه زن نصیبش میشد از این گوشتخوارها ی قهار
اونوقت یک چهارم حقوقش رو هر ماه
باید می داد پول گوشت

قره بالا چهارشنبه 17 مرداد 1403 ساعت 00:38 http://www.eccedentesiast33.blogsky.com

به عابر

خوردنش رو دوست ندارم
نه گوشت دوست دارم، نه مرغ، نه ماهی، نه میگو ،...
گوشت خورشت رو جدا میکنم و نمی‌خورم
با چرخ‌کرده مشکلی ندارم
مرغ هم اکثرا از اون سسی که کنارش درست میکنن با برنج می‌خورم ، اگه نباشه هم در حدی که فقط برنج خالی نباشه مرغ رو میخورم
وااااااااااااای من عاشق گوجه کبابی با برنجم
هروقت کوبیده یا جوجه می‌خریم بیشترش رو میدم تپل گوجه ش رو میگیرم

تپل تو ماکارونی یا سویا می‌ریزه یا تن ماهی که هیچ کدومش رو دوس ندارم ولی خب چون خیلی گشنم میشه میخورم و به به و چه چه میکنم

قابل توجه جناب عابر

عابر سه‌شنبه 16 مرداد 1403 ساعت 06:42

خانم قره بالا
پیامتون خیلی عجیبه ..
خوردن گوشت رو دوست ندارید یا مرغ رو ؟ یا خریدنش رو ؟!
در رستوران بیمارستان چی میخورید؟ لپه با برنج و یا سوپ با برنج و گوجه کبابی با برنج ؟؟!!
ماکارونی که جناب تپل درست میکنن توش سویا میریزن؟

قره بالا یکشنبه 14 مرداد 1403 ساعت 16:14 http://www.eccedentesiast33.blogsky.com

فکر کنم فقط منم که گوشت دوست ندارم

داشتن همسری مثل تو
منتهای آرزوی هر مردیه
می دونی چقدر در هزینه هر ماه خونه صرفه جویی می شه ؟!!!

رامین شنبه 13 مرداد 1403 ساعت 15:15

نگو که کله و پلچه گوسفند خریدید

نه بابا !!!
لیست خرید رو که توی پست نوشتم
البته معمولا
ماهی یه بار می رم کله پزی
یه بناگوشی میزنم
تا همین حد

یاسی پنج‌شنبه 11 مرداد 1403 ساعت 21:43

سلام
وای چه پست خوشمزه ای...یاد قصابیهای ایران بخیر...مخصوصا اون تر و تمی هاش که نه بوی لاشه میدن و نه خبری از کثیفی و مگس هست...

حالا بذار قسمت دومش بیاد
از این هم جالب تره

soly پنج‌شنبه 11 مرداد 1403 ساعت 20:27

گوارای وجود
دنیا همینه

واقعا هم دنیا همینه
لذت خوردن کباب راسته گاو
با رگه های چربی رو هیچ چیز نداره

گیل‌پیشی پنج‌شنبه 11 مرداد 1403 ساعت 20:06 http://Www.temmuz.blogsky.com

میرم خرید پارچه، میگم این به بابا میاد، این واسه مامان قشنگه و...
یهو دیدی ۲ تومن دادی پول پارچه.

" درک می‌کنم، تجربه کردم"
آهان حالا متوجه شدم
پول ملی
ارزشش روز به روز داره
کم و کمتر میشه
این ها هم از تبعاتش هست
قشر بازاری و کار آزاد
تکلیفشون مشخصه
اما وای بحال ما کارمندها و کارگرها

گیل‌پیشی پنج‌شنبه 11 مرداد 1403 ساعت 01:55 http://Www.temmuz.blogsky.com

درک می‌کنم، تجربه کردم

کدوم قسمتش رو گیل پیشی ؟

شادی چهارشنبه 10 مرداد 1403 ساعت 18:48 http://Manrabekhan.blogsky.com

سلام
دوبار متن تون رو خوندم. منتظر ادامه ش هستم. استخون خرد کنه، وفتی بپزه داخل ابش خرد استخون قاطی میشه. حیف کسی در خانواده ما اب قلم نمی خوره، بی نهایت برای استخون بدن مفیده.
اون گوشت راسته گوساله رو منم هستم. داخل خورشت خیلی خوشمزه هست.
یه بافت نرمی داره ادم لذت می بره. عین باقلوا داخل دهن اب میشه.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد