147

یکی از دوستان برام نوشت که از سیر تازه خیلی خوشش می یاد

و خواست براش عکسی از سیر تازه بذارم


امشب که از ورزش برگشتم طبق معمول خیلی دیر شده بود و همه خواب بودند

رفتم آشپزخونه ببینم خورشید چیزی برای شامم گذاشته یا نه

حاصل جستجوی من  یه تابه با چند تا کوکوی سبزی

- آخ جون ..!!!   -

و یک دیگ قل قل زن حاوی شلغم بود  !!!

 

 رفتم حموم و برگشتم و تصمیم گرفتم که کمی گوجه هم 

برای شام درست کنم 

که

توی یخچال ، چشمم به یه پلاستیک سیر تازه افتاد

نمیدونم مناطق دیگر کشور هم اینطوریه یا نه

ولی

ما وقتی هنوز ریشه گیاه سیر کاملا رشد نکرده و کامل نشده

و درنتیجه  هنوز

ساقه و برگ گیاه ، نرم و لطیف و آبدار هستن

گیاه سیر رو به عنوان سبزی خوردن مصرف می کنیم


یه توضیحی بدم

توی فصلی که  نارنج تازه هست اضافه کردن آب نارنج به غذاهایی

که معمولا آب لیمو بهشون می زنیم طعم جدید و جالبی به اون غذا ها میده

گوجه فرنگی هم یکی از اون غذاهاست که من طعمش رو با آب نارنج خیلی دوست دارم

آب نارنج نسبت به آب لیمو ترشی کمتری داره 

 و مزه جالبی  به غذاها میده


 دوغی هم که توی عکس پایین  هست  یه دوغ ترکیبی و ساخت  خودمه

یعنی سه تا دوغ معمولی کیسه ای و با یه  بطری یک و نیم لیتری

 دوغ  آبعلی   - بطری با  سر آبی  -   توی اون ظرف  مخلوط کردم .

حاصل کار نه مثل دوغ های کیسه ای بی مزه هست و نه 

مثل دوغ آب علی پر گاز و پر فشار

 


توی یه تبلیغی که برای دوغ آبعلی پخش شد دیدم که

یه خونواده برای پیک نیک رفته بودن توی دل طبیعت

که

یه دفعه متوجه میشن یکی از لاستیکهای ماشینشون کم باده !!!

همه شروع می کنن به داد و بیداد  که الان اینجا چکار کنیم ؟

 چه کاری از دستمون بر میاد ؟

و .....

که یه دفعه یه بچه کوچولو اون وسط می گه :

راه حل رو پیدا کردم ...!!!!

و میره یه بطری دوغ آبعلی سر آبی رو میاره و وصل میکنه به لاستیک کم باد

باچند تا تکون که به بطری میده

 انقدر گاز تولید می کنه که لاستیک ماشین پر باد میشه  !!!

هورا  ...!!!!

زنده باد دوغ آبعلی


اما شما فکر کنین اگه این دوغ همینطوری خالص خورده بشه

چه کاری با دل و روده ما می کنه ..!!!


این هم شام امشب من



این هم شلغمی که پختش تا ساعت 2:20 دقیقه صبح سه شنبه طول کشید

گفتم  حیفه اینو نخورده بخوابم !!!!

مرسی خورشید جون

هم برای اون کوکوی خوش مزه

و

هم برای این شلغم بد مزه !!!!

شوخی کردم 

شلغم هم خوش مزه بود !!!








نظرات 8 + ارسال نظر
بندباز جمعه 29 دی 1402 ساعت 19:56

نارنج معجزه ست! عطر و طعمش به هر چیزی برسه، اونو فوق العاده خوشمزه میکنه! گاهی حس میکنم قدرت زنده کردن مرده رو هم داره!

بچه محل خودمی ها !!!


یاسی پنج‌شنبه 28 دی 1402 ساعت 03:25

سلام دوست جان
ای وای..سیر تازه...عطرش تا اینجا اومد...بخدا تو میخوای منو بکشی با این عکسها و توصیفاتت...


شرمنده یاسی
سفارش داشتم !!!





پ.ن :
کجایی؟
دیگه داشتم کم کم به این فکر می افتادم
بیام وبلاگت
و یه سلامی بکنم
مدتیه باز ننویس شدی !!!

soly چهارشنبه 27 دی 1402 ساعت 12:12

گوارای وجود جناب مونپارناس

مرسی سولی

فریبا سه‌شنبه 26 دی 1402 ساعت 21:02

من تو حیاط سیر می کارم تو گلدون هم می شه کاشت برگهاش که در میاد مثل تره می چینیم تقریبا نه ماه سال داریم.دوباره بهار سبز می سه اگر از ریشه درنیارید.
نون لواش برات خوب نیست.
شلغم اگر بیست دقیقه پخته بشه بدمزه نمی شه.یا فقط با بخار
دست خورشید خانم درد نکنه با کوکو خوشمزه.

" نون لواش برات خوب نیست."
نون مناسب دیگری بجز بربری دردسترسم نیست
بخصوص سبوس دارش

" شلغم اگر بیست دقیقه پخته بشه بدمزه نمی شه.یا فقط با بخار"
دقیقا
الان اینی که تو شکل هست رو دارم می خورم
نرم و آبدار و بی مزه هست
چون خورشید خواب بود
و من هم نمیدونستم چکار باید بکنم
عین سیب زمینی پختمش !!!!


" دست خورشید خانم درد نکنه با کوکو خوشمزه. "
زن خوب نعمته و باید همیشه قدردانش بود

سهیلا سه‌شنبه 26 دی 1402 ساعت 19:14 http://Nanehadi.blogsky.com

سلام،از آشناییتون خوش حالم همدرد عزیز

مرسی


امیدوارم در آینده بجای
" همدرد بودن "
"هم وضع" باشیم
اون هم به
دلیل چیزهای خیلی خوب !!!

Moska سه‌شنبه 26 دی 1402 ساعت 07:41 http://my-s-p.blogfa.com

من از شلغم خوشم نمیاد
ولی
عکس اولی خیلی خوشم اومد
نوش جااااان:))))

مرسی موسکا
چه عجب این طرفها ؟!!!!


پ.ن :
در واقع فکر کنم گروه دوستداران و عاشقان " شلغم"
عضو چندانی نداشته باشه !!!
کی از همچین چیز بی مزه ای ممکنه خوشش بیاد ؟
اما
منافع اون رو نمیشه انکار کرد
اینطوری هاست دیگه

قره بالا سه‌شنبه 26 دی 1402 ساعت 07:05 http://Eccedentesiast33.blogsky.com

نوش جان

مرسی


پ.ن :
من پست 146 رو بخاطر تو شروع کردم
یعنی می خواستم برات نظر بذارم دیدم چه کاریه
بهتره همون نظر رو بصورت پست بنویسم تا بقیه هم استفاده کنن
ادامه اش رو هر وقت نوشتم بخون متوجه منظورم می شی

غ ز ل سه‌شنبه 26 دی 1402 ساعت 06:37 https://life-time.blogsky.com/

چه جالب
نمیدونستم سیر تازه رو مثل پیازچه مصرف میکنند

یسسسسس
و تازه خیلی هم خوشمزه هست
ولی همونطور که گفتم
فقط در مواقع بخصوصی از سال
که ریشه گیاه سیر هنوز کامل نیست
قابل مصرفه .
بعدش سفت و چوبی میشه و نمیشه خوردش
البته
اون اوایل کامل شدن ریشه و شکل گرفتن ریشه سیر
هنوز میشه اون ده پونزده سانتی از ساقه رو که نزدیک ریشه هستند رو خورد
ولی خوب ، لطافت سیر نارس رو نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد