144

روز زن مبارک

البته بنا بر شواهد ، دو تا  روز زن داریم

یه دونه روز زن و روز مادر مخصوص ایرانه

که بر مبنای روز تولد دختر پیامبرمسلمانان تعیین شده

یعنی بیستم جمادی الثانی  

و همون روز  سیزدهم دی ماه  امسال می شه

و 

یه روز جهانی زن 

که  هشتم مارس معادل هجدهم اسفندامساله

من بشخصه تعصبی به این که

 کدوم روز رو باید به عنوان  روز زن پذیرفت  ندارم

 

 اصلا هر 365 روز یا 366 روز سال (سال کبیسه) روز زن باشه

چه فرقی می کنه؟

مهم اینه که

 نه تنها در پیشگاه قانون

بلکه در عرصه اجتماع هم

حق و حقوق زنها

 به عنوان یک انسان 

با مرد ها برابر باشه

و حقوق ویژه ای هم در

 قوانینی مانند   ارث یا طلاق

 برای  یک زن به عنوان مادر درنظر گرفته بشه .

این روز به کسانی که سیزدهم دی رو 

بعنوان روز زن  قبولش دارن مبارک

اونهایی هم که قبولش ندارن برای دریافت تبریک روز زن

 وایسن  تا هجدهم اسفند بشه.




پ.ن 1 :

قاعدتا برای همچین روزی خیلی خوبه که  هدیه ای 

به خانومهای خواننده هر وبلاگ داد

توی بعضی کشورها حواله / کوپن  یا  ؟... 

برای غذا یا قهوه 

 در یک  رستوران یا کافی شاپ هست 

یا چیزهایی مثل اون 

که مشکل رو  یه طوری حل می کنه 

اما اینجا  همچین کاری ممکن نیست

انتخاب هایی که می مونن محدودن 

بنظرم بهترینش اینه :

کتاب !!!


کتابی که می خوام اینجا بذارم  حداقل از روی اسمش

انتخابی بشدت اشتباه بنظر میاد

اما نیست

کتابی در ژانر کمدی سیاه هست

و در ستایش زندگی

اگرچه اسمش

برعکسه !!!

خوب می دونم خیلی ها کتاب خوندن رو دوست ندارن

یا ممکنه ازهر کتابی خوششون نیاد

ولی چه میشه کرد

بقول معروف :

برگ سبزیست تحفه درویش

چه کند بینوا  که ندارد بیش !!!!

این  کتاب  تقدیم به شما   ( لینک دانلود)

   




پ.ن 2 :

بتازگی  مطلبی با عنوان

 " چرخ دنده های افکار"  رو  خوندم در وبلاگ پرژین

http://parzhin1359.blogfa.com

که در اون به ناراحتی کسانی که 

مادراشون مرحوم شدن

در این روز

اشاره کرده بود

مسلما  حق با اونه  و باید  در این روز 

در کنار مادران زنده

که خدا عمر با عزت بهشون بده

یادی هم از مادران درگذشته  کرد

خدا همه این مادران درگذشته رو ببخشه و بیامرزه

و به بازماندگانشون

صبر عطا کنه .

آمین .



پ.ن 3 :

برای شکوه

" کلارا  و خورشید "


نظرات 6 + ارسال نظر
قره بالا چهارشنبه 20 دی 1402 ساعت 08:16 http://Eccedentesiast33.blogsky.com

خیلی وقت بود میخواستم این کتاب رو بخونم
دیگه گذاشتین اینجا
باید خوند ممنون

خوشحالم بدردت خورد

شکوه جمعه 15 دی 1402 ساعت 15:43

سلام چقدر خوشحالم که دوباره برگشتید جای شما بسیار خالی بود کتاب مغازه خودکشی را قبلا خواندم ولی چرا چیزی بیاد ندارم

سلام شکوه
ممنونم از لطفت
من هم از دیدار مجددت خوشحالم




"چرا چیزی بیاد ندارم "

این کتاب علی رغم اسم و محتوی ظاهرا نامتناسبش
با یک سالروز شاد
تقریبا شاد یا بهتر بگم کمدیه.
این بیاد نموندن داستان یک کتاب
برای من بارها پیش اومده
من کتابهای خونده شده رو توی یه فولدر
به اسم " خوانده شده ها" میذارم
بارها وقتی کتاب جدیدی رو دارم به این فولدر
اضافه می کنم بعضی از کتابهای قبلی برام نا آشنا هستن
حتی اسم هاشون !!!
گاهی که حوصله داشته باشم دوباره اونها رو
توی لیست خوندن می ذارم
کتابهایی که مطمئنا قبلا اونها رو خوندم !!!!

soly پنج‌شنبه 14 دی 1402 ساعت 12:14

نخیرم
من همون پارتی سیب زمینی رو میخوام!!!

حداقل عکسشو بزار


تو که انقدر مثل من شکمو نبودی سولماز !!!
کتاب خیلی چیز خوبیه
بهترین دوست ماست

از قدیم گفتن :
من یار مهربانم
دانا و خوش بیانم
گویم سخن فراوان
با آنکه بی زبانم
پندت دهم فراوان
با آنکه بی زبانم
من دوستی هنرمند
با سود و بی زیانم
از من مباش غافل
من یار مهربانم


پ.ن :
همه شعر رو حفظی
و بدون رجوع به اینترنت نوشتم
این تقدیم به خودم

پونیو چهارشنبه 13 دی 1402 ساعت 08:30

متشکرم

من بیشتر !!!
فکر کردی کم میارم ؟
من
خیلی خیلی خیلی
ازت متشکرم مامان پونیو !!!!


پ.ن :

یاسی چهارشنبه 13 دی 1402 ساعت 07:28

سلام دوست جان
یه دنیا ممنون که به یاد ما خانمهای خواننده وبلاگت هستی...خدا خورشید زندگیت رو پرفروغ کنه براتون الهی...

سلام یاسی
ای کاش وضعیت اقتصادی خوب بود
نفری یه حواله / کوپن / ...؟
بهتون می دادم
برین یه رستوران خوب
غذا مهمون من
به فکر بودن باید مصداق عینی داشته باشه
نه با کلمات !!!!


قره بالا چهارشنبه 13 دی 1402 ساعت 00:55

ممنون
به خورشید خانم هم از طرف ما تبریک بگید



برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد