142

چند روز پیش  وقتی که داشتم توی یه  پیاده رو  

بسمت مقصدم قدم می زدم

اون دور دور ها

 چشمم به یکی افتاد که ظاهرا یه پا نداشت !!!

دختری بود ایستاده کنار یه کیوسک

 زل زده بود به خیابون

البته جالب این بود که من از اون فاصله 

عصایی هم  توی دستش ندیدم

یه سی چهل متری باهاش فاصله داشتم

و داشتم خیلی آروم

و سلانه سلانه توی پاده رو به سمتش  قدم می زدم

نه !!!

 اشتباه دارین فکر می کنین !!!

این نوع راه رفتنم از سر خوشی و بیکاری نبود

حتی توی فصل سرد سال هم 

با یه کم  راه رفتن با سرعت معمولی

عرق می کنم و ...داستانی دارم

پس 

مجبور بودم عین پیرمردهای 90 ساله  راه برم 

که در مقصدم

 با یه تن عرق کرده سرو کله ام پیدا نشه 

اینهم یکی از مصایب چاقالو بودنه دیگه  !!!!

خلاصه

مدتی طول کشید تا نزدیکش برسم

بعد 

یه دفعه

دیدم از یه جایی

 یه پای دیگه

 اومد کنار اولی !!!!

جل الخالق !!!!

تازه فهمیدم که این خانوم

از فامیلهای دور استاد لک لک تشریف دارن !!!

- فکر کنم استاد لک لک رو  توی یه قسمت از کارتون پاندای کنگ فو کار  دیدم -

من که تا بحال ندیده بودم  کسی اینطوری وایسه

لااقل کنار خیابون

شما دیده بودین ؟!!!!

 این هم اصل جنس !!!

 




پ.ن1 :

این جور ایستادن رو مطمئنم 

حداقل برای آدمهای چاق مناسب نیست

یعنی

 حتی اگه  بتونن 

دو دقیقه روی یه پا وایسن

که نمیتونن 

براشون ممکنه مشکل زانو یا کمر یا .. ایجاد کنه

اما 

این نی قلمی ها

ببخشین !!!

باربی ها

 برای خودشون دنیایی دارن ها !!!

دیدین وقتی یوگا کار میکنن

چطوری مثل یه گوله کاموا گره می خورن ؟!!!

خوش شانس ها !!!!



پ.ن 2:

چند وقت پیش

در بین انبوه کانالهای مزخرف در یو تیوب

که صاحبانشون برای دیده شدن بیشتر

و در نتیجه کسب درآمد بالاتر

یا  همه اش دارن پاچه خواری بینندگان رو می کنن 

و  "ماچ به کله " بینندگانشون میدن 

یا 

در استعمال کلمات رکیک و تابو شکنی افراط می کنن

 یه کانال پیدا کردم به اسم 

دکتر ویش

Dr  Wishh

خانم دکتر بشری ویسی

این کانال رو ایجاد کرده 

و در اون 

 ویدئو های بسیار مفیدی

در مورد قستهای مختلف بدن

و بیماری هاشون

- از موی سر تا ناخن پا  -

گذاشته

بله

واقعا در مورد همه چی ویدئو گذاشته

 اونهم چقدر مفید و بدرد بخور

تا حالا  شش هفت تاش رو دیدم

از توضیح سکته مغزی و راه کمک به مریض در این حال

بگیر

تا  توضیح مکانیسم چاقی و کبد چرب و راه های حل این مشکل

و .....

برین ببینین

ضرر نمی کنین

شاید همون طور که بشری میگه 

یکی از نزدیکان یا دوستان شما 

به این بیماری ها مبتلی باشه و این مطالب

بتونه کمکی به اونها بکنه



پ.ن 3:

بشری خانوم  !!!

چطور تونستی اون مطالب رو توی اون ویدئوی خاص بگی؟

من که مرد هستم  روم نمیشه جلوی چهار نفر این چیزها رو بگم

36 هزار نفر اون ویدئو رو  دیدنش !!!

بابا تو دیگه کی هستی؟!!!



پ.ن 4 :

تصور اولیه ام این بود که دکتر ویسی 

 با این تسلط عالی اش به موضوعات

حتما دانشجوی داشگاه تهران

 یا یه دانشگاه درجه یک  دیگه هست

با یه سرچ در گوگل 

مشخص شد ایشون  پذیرفته شده

 پردیس

یا

 سهمیه اضافی 

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بودن

آفرین بشری!!!

چه عالی

پس دوباره

 حداقل به من

 اثبات شد که دانشگاه

یا  سهمیه پذیرش

تنها  تعیین کننده وضعیت  یک دانشجو 

بعد فارغ التحصیلی اش نیست

بلکه سعی و تلاش دانشجو هست که تعیین میکنه

چی ازش در خواهد اومد.



پ.ن  5 :

بله درست حدس زدین !!!

این که این ساعت روز دارم می نویسم 

یعنی 

امروز رو مرخص گرفتم که

 بخورم و بخوابم وفیلم و سریال ببینم

اما 

در آخرین لحظه قبل از رفتن به سر کار 

 خورشید ازم خواست 

برای قیمه ناهار

 سیب زمینی سرخ کنم 

اما

من نمیذارم افسردگی برمن غلبه کنه

من هم

 روغن ریخته رو

 وقف امام زاده می کنم!!!

یعنی تصمیم گرفتم 

 در زمان مراقبت از سیب زمینی روی گاز

 یه چیزی هم بنویسم تا  دلم وا شه 

آخه کی شنیده  توی مرخصی 

اونهم وقتی توی خونه هستی 

آدم مجبور باشه سیب زمینی سرخ کنه  ؟!!!

والا !!!

این هم عکس دستپخت من

توضیح بدم رنگ کدر و  تیره سیب زمینی

بخاطر افراط من در 

زدن زرچوبه

 و علی الخصوص فلفل سیاهه

برای اینکه هنرم رو به رخ خورشید بکشم

سیب زمینی ها رو بجای کارد با اون وسیله های مخصوص هست

که اسمشون رو نمیدونم

خورد کردم

ماشالله سر آشپز !!!

هورا به خودم !!!




نظرات 11 + ارسال نظر
یاسی چهارشنبه 13 دی 1402 ساعت 07:26

مونپارناس جان ترو خدا اینجوری نگو...اقایون شمالی خیلی فهمیده و حنتلمن هستن..اصلا خیلی بندرت توشون خشن و هتاک دیده میشه...اقتدار یه چیزه خشونت یه چیز دیگه....شمالیا هر چی باشن زن ذلیل نیستن...زن نوازن...

امیدوارم همه همینطور باشن که گفتی
شاید اینطوری برای خانومهای زحمت کش مون
فضای بهتری در زندگیشون ایجاد بشه
شنیدن این حرف از یه خانوم شمالی خیلی دلپذیره
مرسی یاسی

یاسی یکشنبه 10 دی 1402 ساعت 09:20

طلام دوست جان
دستت درد نکنه...خدا خیرت بده که به خورشید خانم کمک میکنی..از بسکه خوب و مهربونی...
وای وای...راست میگی..ماشاا...یه حرفهای مثبت هجده ای میزنن که ادم خیس عرق میشه از شنیدنشون...تازه از اون بدتر قسمت کامنتهاست..که ملت شهیدپرور و همیشه حاصر در صحنه حسابی ابادش میکنن...

سلام یاسی

" از بسکه خوب و مهربونی..."

خوبی از خودته که دیگران رو خوب می بینی

خوبی کجا بود خانوم !!!
ازروی ترس و اجبار انجامش می دم
تو که می دونی ما مردای شمالی چقدر ترسو و زن ذلیل هستیم
مرد فقط مردای مقتدر لر یا ترک !!!
یاشاسین آذربایجان and لرستان !!!





" یه حرفهای مثبت هجده ای میزنن که ادم خیس عرق میشه از شنیدنشون...
ملت شهیدپرور و همیشه حاصر در صحنه حسابی ابادش میکنن... "

دیدی شون یاسی؟
هرزه نویسی و زشت گویی داره روش معمول می شه
از اون بدتر کسانی هستند که این نوع نوشته رو دوست
دارن و ازش لذت می برن
خودم دیدم یکی توی نظری به یکی از این هرزه نویسها گفت
از وبت خوشم میاد چون خوب فحش میدی!!!
تا حالا این جور علاقه دیده بودی ؟
وقتی می گم فحش منظورم همون ناسزاهای
متداول روزانه مثل احمق و بیشعور و ...نیست ها !!!
منظورم
ناسزاهای رکیک جن 30 و اشاره به نواحی خصوصی
خودشون و مادر و خواهر و عمه و خاله همدیگره
از کی فساد و عفونت های اخلاقی پذیرفته و مد روز شدن ؟
تعداد زیاد دخترهای مشروب خور و سیگاری رو دیدی؟
اینها فقط اون قسمت آشکار کوه یخ فساد اخلاق هستند
اندازه اون قسمت زیر آبش رو فقط خدا می دونه

بندباز شنبه 9 دی 1402 ساعت 01:33

سلام!
واقعا طرف توی عکس انگاری یه پا نداره! آدم کلی دلسوزی میکنه و بعدش ضایع میشه!!
یه روش سیب زمینی سرخ کردن از جان یاد گرفتم خیلی خفنه! حسابی ترد و خوشمزه میشن.
اینکه بعد از برش زدن، یک ساعتی توی آب سرد بمونن تا نشاسته و سموم احتمالی جذب آب بشه. بعد توی یه قابلمه مقداری آب جوش بیار و به میزان فراوان نمک و زردچوبه و ادویه دلخواه بزن، خلال های سیب زمینی رو بریز داخل آب در حال جوش، دو سه دقیقه صبر کن تا آب که از جوش افتاده، دوباره قل بزنه، با اولین قل ها، سیب زها رو آبکش کن. کمی آبش که رفت، سرخ کن!
روغن کمی جذب میکنه و پوک و ترد مثل رستوران‌ها میشه! گشنم شد!

سلام بند باز
اجازه می خوام مقام سر آشپزی رو دو دستی تقدیم " جان"کنم
فکر می کردم خودم
توی سیب زمینی سرخ کردن
خیلی حرفه ای هستم
اما ظاهرا " جان"یه چیز دیگه است !!!
استاد دیگه چه هنرهایی تو آستین داره ؟!!!

گیل‌پیشی پنج‌شنبه 7 دی 1402 ساعت 23:03 http://Www.temmuz.blogsky.com

سلام جناب مهندس.
چه خوش سلیقه سیب‌زمینی‌ها رو سرخ کردید.

سلام گیل پیشی
از قدیم گفتند
کار نیکو کردن از پر کردنست !!!
اگرچه سالها تحصیل
در رشته
"مهندسی سرخ کردن سیب زمینی "
و تلمذ از محضر اساتید بنام این رشته هم
بی تاثیر نبوده !!!!

قره بالا چهارشنبه 6 دی 1402 ساعت 22:12 http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

نه بابا شاگرد اول ها از این کارا نمیکنن اصولا



شرم و حیا خیلی وقته دیگه اون تصوری که ماها تو ذهنمون هست رو از دست داده متاسفانه



آقا من رتبه بازیگری تئاتر دارم
همه هم میگفتن خیلی استعداد داری ولی ننم گفت برو درست رو بخون در کنارش هنر رو هم ادامه بده
ولی خب نشد که بشه



تپل تنبل تر از آنست که تو میپنداری

"من رتبه بازیگری تئاتر دارم "
اصلا یوتیوب مال امثال تو هست
ترکیبی از هنر + علم

فقط
بنظرم باید با یکی دونفر دیگه از دوستات یه تیم تشکیل بدی
تا مسوولیتها تقسیم شه
مثلا
یکی مطلب تهیه کنه و جواب نظرات رو بده
تو اجرا کنی
یکی دیگه صدا و تصویر رو ضبط و آماده پخش کنه
و ...
بهتره برای دو سه تا ویدوو از قبل مطلب تهیه کنین
که اگه لازم شد با عجله کار نکنین
آنلاین هم کار نکن
انقدر ضبط کن که ازش راضی باشی بعد بذارش توی یوتیوب
و البته مشورت با یه یوتیوبر رو اصلا فراموش نکن
چرخ قبلا اختراع شده
پس
سعی نکن دوباره اختراعش کنی




پ.ن 1:
و البته باید زمانی شروعش کنی که
فشار درسی کمتر شده باشه
تا این مساله قوز بالا قوز نشه
و استرس بیشتری بهت وارد نکنه


پ.ن 2:
"تپل تنبل تر از آنست که تو میپنداری "
هیچ مردی کامل نیست

قره بالا چهارشنبه 6 دی 1402 ساعت 18:41 http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

میدونم واقعا زحمت داره
بهرحال هرکاری سختی داره
اما کلا من با بچه های پردیس، به اندازه بچه های سهمیه حال نمیکنم (از هردوتا گروه دوستای خیلی صمیمی دارم اما به عنوان دوست برام عزیزن، به عنوان همکار خیلی قبولشون ندارم)
واقعا من همین جا هم چندبار فحش و اینا بهم دادن روانم بهم ریخته، چه برسه به حجم بالای کامنت ناجور
شما هم اگه با صحبت کردن درآمد دلاری داشتی روت باز می‌شد و همه چی میگفتی
واقعا دوس دارم حداقل رشتمون رو معرفی کنم از طریق یوتیوب ولی واقعا خجالت میکشم
از یه طرفم حس میکنم سواد کافی ندارم
(یه سری از بچه ها که پیج پزشکی دارن رو میشناسم از نزدیک، شاید باورتون نشه ولی به قدرییییییی بیسواد بودن که حد نداره، اما بقیه فکر میکنن خیلی خفنن)



تپل هم سیب زمینی رو اینجوری درست میکنه البته می‌کرد، خیلی وقته دیگه آشپزی نمیکنه
فقط سر گاز دوس دارم سیب زمینی بخورم

" به عنوان همکار خیلی قبولشون ندارم"

برام کاملا قابل درکه
چیزی که امثال تو با رنج و زحمت و فدا کردن آسایش تون
بدست آوردین رو اونها با پول پدر بدست آوردن
.این هر کسی رو ناراحت می کنه
ولی یادت باشه من پردیسی بودن بشری رو
با سرچ روی اسم بشری ویسی بدست آوردم
احتمال اشتباه و خطای من هست
یهو ممکنه شاگرد اول ورودی های فلان سال
شهید بهشتی در بیاد ها !!!





"شما هم اگه با صحبت کردن درآمد دلاری داشتی روت باز می‌شد و همه چی میگفتی"

ما آقایون چرا
برای پول جلوی دوربین کله معلق هم می زنیم

ولی دخترها !!!
مگه چیزی به اسم شرم و حیای دخترانه وجود نداره ؟!!!
ساخته و پرداخته نویسندگان داستانها و رمان هاست ؟!!!
ای دل غافل !!!




"واقعا دوس دارم حداقل رشتمون رو معرفی کنم از طریق یوتیوب ولی واقعا خجالت میکشم "

معرفی کردن با چند تا ویدئو یه چیزه و
فعالیت مستمر داشتن و جلب فالوئر یه چیز دیگه
می تونی تو چند تا از دوستات بشینین و بصورت
مصاحبه و سوال جواب با همدیگه ویدئو ضبط کنین
و رشته اتون رو کامل معرفی کنین
ولی
اینکه یه زن 58 ساله یا پسر 15 ساله
و آدمهایی مثل اونها با رنج وسیع سنی
فالوئر شما بشن و براتون درآمد زایی بشه
توش داستان هست




" یه سری از بچه ها که پیج پزشکی دارن رو میشناسم از نزدیک،... اما بقیه فکر میکنن خیلی خفنن)"
گفتم که دنیای یوتیوبر ها دنیای نمایش هست
به غیر از داشتن اطلاعات
باید اونها رو مطابق میل بیننده عرضه کرد .
برو ببین یوتیوبر ها برای جلب توجه بینندگان
و جذب فالوئر
چه کارها که نمی کنن و چه حرفها که نمی زنن
امثال من و تو نمی تونن بخاطر پول این کارها رو بکنن
باید کسی باشه که جنم مجری گری یا هنرپیشگی داشته باشه
که البته بنظر من داشتن این جنم
اصلا هم چیز خوبی نیست
و یه زندگی نامناسب برای صاحبش
به ارمغان خواهد آورد




"تپل هم سیب زمینی رو اینجوری درست میکنه البته می‌کرد، خیلی وقته دیگه آشپزی نمیکنه
فقط سر گاز دوس دارم سیب زمینی بخورم "

شاید اگه وقتی سرش خلوته ازش بخوای برات درست کنه
آدم ممکن نیست انقدر یخ باشه که خواست زنش رو نادیده بگیره
مگر اینکه احتمالا رزیدنت باشه و غرق درس و کشیک !!!
و
البته که خوردن سیب زمینی سرخ شده روی گاز
یه چیز دیگه هست
بشرطی که نمک و فلفل و زرچوبه قبلا بهش اضافه شده
و تفت هم خورده باشن

هانیه چهارشنبه 6 دی 1402 ساعت 01:26

سلام آفرین به گیله مرد کمک خورشید خانوم ... سیب زمینی ها خیلی بامزه شدن .

سلام
در واقع کمک نکردم
بلکه سهم خودم ازدرست کردن غذا رو انجام دادم
همچین خانواده مدرنی هستیم ما !!!
انگار من با یه زن روس یا اروپایی ازدواج کرده باشم که
معتقده مرد هم مثل زن
باید سهم خودش رو
از کارهای خونه رو انجام بده

ولی
از شوخی گذشته
وقتی خانوم خونه شاغله
بی انصافی محضه که تمام کارهای خونه رو بندازی گردنش
حتی اگه اون زنی باشه صبور و این ظلم رو تحمل کنه
مرد خونه چیزی جز یه زن خسته و افسرده و عصبی نصیبش نمیشه
و مطمئنا یه مرد دوست نداره همسرش به همچین موجودی تیدیل بشه
چرا؟!!!
چون مردا خیلی موجودات گوگولی و نازی هستن؟
نه !!
چون دود این کار توی چشم خودشون میره
یه کم ظرف شستن یا غذا درست کردن یا ... هیچ مردی رو نمی کشه
اما
همسرش رو به موجود آروم تر و بامحبت تری تبدیل می کنه
و مگه یه مرد چیزی جز این می خواد
یه زن آروم که بهش محبت کنه ؟!!!

قره بالا سه‌شنبه 5 دی 1402 ساعت 21:36 http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

کامنتم چرا ثبت نمیشه؟
هیچ لغت بدی هم نداشت که

شرمنده
دوستان بی ادب و بی تربیت از کلماتی استفاده می کنن
که گاهی فیلتر گذاشتن روی اونها باعث میشه کلمات معمولی هم بدام بیفتند .
لطفا پیامت رو خصوصی برام بذار من با کمک اون کلمه کلیدی اشتباه رو پیدا و حذف میکنم
و بعد پیامت رو خودم اینجا می ذارم
ممنون

قره بالا سه‌شنبه 5 دی 1402 ساعت 14:26 http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

خب برگشتم

واقعا الان هدفش از یه پا وایستادن چی بوده؟؟؟
حداقل یه پا رو تکیه میداد به دیوار
ولی کلی به لک لک گفتنتون خندیدم
تشبیه خوبی بود
فلامینگو هم میتونه باشه



این خانم دکتر رو من ندیدم
دوستم زهره هم کلی تعریفش رو میکنه
اما با این چیزی که شما گفتید که پردیس کرمانشاه بوده واقعا دیگه هیچ رغبتی به دیدنش ندارم
زهره هی داره هممون رو تشویق میکنه که پیج بزنیم و ما میگیم سواد نداریم
و اونم هی میگه به خدا سواد نمیخواد
فقط همون لحظه میخونی و حفظ میکنی، ضبط میکنی، بعدم تمام


سیب زمینی ها ماشالا خوبن ها
حتی منی که ازشون بدم میاد هم دلم خواست یکم بخورم

سلام قره بالامممم
" واقعا الان هدفش از یه پا وایستادن چی بوده؟؟؟"
من هم حیرانم از این کارش
بچه که بودیم همینطوری میکردیم
ولی
اون پا رو روی دیوار میذاشتیم
این احتمالا مد جدیده !!!
حواصیل و درنا هم همینطوری هستن




"با این چیزی... که پردیس کرمانشاه بوده واقعا دیگه هیچ رغبتی به دیدنش ندارم "
نه دیگه ، نشد !!!
اصلا هدفم از بیان این مساله همین بود که پیش داوری نکنیم
یکی از ویدئو هاش رو نگاه کن و خودت قضاوت کن
بنظر من غیر متخصص که کارش خیلی خوبه
تا نظر شما همکار هاش چی باشه !!!




"زهره هی داره هممون رو تشویق میکنه که پیج بزنیم و ما میگیم سواد نداریم "
زهره اشتباه می کنه
فقط خوندن و ضبط کردن نیست
مردم میان هزار تا چرت و چولا می نویسن
دیدن نظرات چرت و پرت دیگران اعصاب قوی
و پوست کلفت می خواد
احتمالا بشری اگه پزشک نمی شد می رفت توی
یه کار هنرپیشگی .
ببین توی ویدئو هاش چطور
از زبون بدن داره استفاده می کنه
برای این کارآدم باید مجری گری هم علاقه داشته باشه
و البته روی زیاد !!!
جلوی کلی آدم
در مورد نواحی خصوصی آدمها حرف زدن
خیلی رو می خواد .

من نمیدونم الان داره چکار می کنه
مسلما دانشجو نیست
شاید داره تخصص داخلی می خونه؟
هر چه هست این کار مسلما خیلی وقت گیره
و برای کسی مثل شماها که داره درس می خونه مایه دردسره
البته
احتمالا یوتیوب پول خوبی میده که اینا ادامه می دن .



"سیب زمینی ها ماشالا خوبن ها
حتی منی که ازشون بدم میاد هم دلم خواست یکم بخورم"
ناهار خوردیمشون
واقعا خوش مزه بودند
ترکیب زرچوبه و نمک و فلفل معجزه می کنه
و البته
دستان معجزه گر سر آشپز !!!!

soly سه‌شنبه 5 دی 1402 ساعت 11:57

اوه خدای من!!!
خدای اشپزی
خدای سیب زمینی سرخ های خوشمزه
شما در لابلای برنامه هات یه پارتی سیب زمینی سرخ شده حتما باید بدی . دیگه من نمیدونم

سلام سولماز
من حرفی ندارم
آب از سر من گذشته
ولی
کی باید جواب اون اضافه وزن تو رو
بعد خوردن سیب زمینی سرخ کرده بده ؟

قره بالا سه‌شنبه 5 دی 1402 ساعت 09:51 http://Www.eccedentesiast33.blogsky.Com

عصر میام مینویسم
الان برم سر کار


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد