130

گاهی که فرصت بشه

و  وبلاگهایی که روزانه می خونمشون  مطلب جدید نداشته باشن

وبلاگهای دیگری رو که در صفحه اول بلاگ اسکای دیده می شن  نگاه می کنم

نویسنده یکی از این وبلاگها

"گیل پیشی" هست که در

temmuz.blogsky.com

می نویسه

دریکی از  پست های جدیدش ، مطلبی نوشته بود

 در مورد غذایی که خودش اسمش رو

شبه رامیون گذاشته

 

 

 در مورد روش خودم برای  درست کردن رامیون  براش نوشتم

بعدش دیدم که بد نیست اینو

بعد از اجازه گرفتن  از محضر

گیل پیشی

توی وبلاگ خودم بنویسم

شاید

کسی خوشش اومد و درست کرد

این شان نزول  پستی که دارین می خونین !!


 با رامیون در سریالهای کره ای آشنا شدم

کوفت خورده ها  چپ می رن راست میرن مسیرشون

به یکی از انواع غذا خوریهاشون ختم می شه

یکی از متداول ترین و دم دستی ترین هاش هم رامیونه

که ظاهرا ارتباط نزدیکی با تیک تاک کردن دختر ها و پسر هاشون داره

چطور؟

برین پنج شش تا سریال کره ای ببینین تا متوجه بشین

اگر حوصله اش رو ندارین  توی قسمت نظرها بپرسین


 اولین باری   که رامیون  درست کردم و خوردم

 دیدم آبش بسیار بی مزه است انگار

  آب جوشیده ولرم شده  توی کتری  رو خورده باشی

اونهایی که خوردن می دونن چقدر حال بهم زنه 

یه بو و طعم خاصی میده


اه !!!  چراآب رامیون  اینطوریه ؟!!!

این اولین سوالی بود که به ذهنم اومد

 ظاهرا مواد تشکیل دهنده رشته در رامیون

 هیچ طعم و مزه ای  به آب اضافه نمی کنن

البته اگر اون پودر فوق العاده شوری رو که همراه نودل

 توی بسته بندی هست رو نادیده بگیریم !!!

بنابراین

 دست بکار شدم

و با اصلاحات کلی
ورژن خودم رو درست کردم .
مقادیر پایین  برای یک نفر غذا خور حرفه ای مثل من
 یا برای دونفر از این هیکل  فنچی هاست  !!!:مسخره:
و اون اینه :
اول آب زیادی رو  توی دیگ می ریزیم انگار که بخوایم سوپ درست کنیم .
یک بسته نودل رو باز می کنیم و بعد از برداشتن ادویه همراهش مابقی رو توی دیگ کله پا می کنیم !!!

موادی که بهش اضافه می کنم اینهاست


1- پودر سوپ آماده
فرقی هم نمیکنه سوپ قارچ باشه یا سبزیجات یا ...

مقدارش معمولا یک سوم یک بسته هست .

 با این کار لعاب  و مزه نهایی آبش تضمین شده هست


2- رب گوجه فرنگی سه یا چهار قاشق


3-جوی پرک حدودا نصف لیوان یا بیشتر
اضافه کردن اون نه تنها لعاب به غذا اضافه می کنه
 که کلی مواد مفید رو هم به بدن می رسونه
و بسیار مفیده.

من شک دارم خود رامیون خاصیتی داشته باشه

خود کره ای ها که می خورنش
 بعدا همش دارن دنبال توالت می گردند :پوزخند:
و
بوی گاز روده شون از  گاز خردل هم کشنده تر میشه  :مسخره:

4-پیاز سرخ کرده
من برای این کار پیاز رو همون زمان سرخ نمی کنم  
چون قراره این یک غذای سریع باشه .

 از نوع آماده که توی بازار می فروشن استفاده می کنم .

خوبیش در مقایسه با نوع خونگیش اینه

 که روغنش خیلی کمه
و تولید کننده برای استفاده بعدی از روغن مصرفی
تا آخرین چکه روغنش پیاز  رو هم گرفته !!!
تا اونجا که من دیدم توی  خونه
 پیاز سرخ کرده همش چرب و چیلی و پر روغنه 
یعنی یه قاشق پیاز سرخ کرده
 که از یخچال یا فریزر در بیاری
 حتما یک پنجمش روغنه .
 من تقریبا سه قاشق می ریزم

از طعم پیاز سرخ کرده در غذا خوشم میاد


5- سیب زمینی
من از سیب زمینی های آماده
که بصورت برش خورده ، نیم پخته و منجمد
 فروخته میشه  استفاده می کنم
خوبیش اینه که  با دو تا قل زدن  قابل خوردنن
 و زمانی رو برای پوست کندن
 و خورد کردن شون هدر نمیدیم .
معمولا هفت هشت تا رو برمیدارم
و از طول هر کدوم رو به چند قسمت می برم

 تا شبیه مکعب های کوچک بشن


6-سبزی
 اگر داشته باشیم جعفری  خورد شده یک یا دو قاشق
اگر نداشته باشیم سیزی خوردن رو خورد می کنم و می ریزم

اما تربچه  رو توی غذا نمی پسندم  و نمی ریزم


7- ادویه همراه رامیون
 فوق العاده شوره
اینو کسی میگه که خودش بدون نمک قادر
به غذا خوردن نیست
اوایل اونها رو کلا دور میریختم
و نمک و فلفل استاندارد استفاده می کردم .
ولی الان

 یک چهارم هر بسته رو هر بار استفاده می کنم .

با مقداری فلفل سیاه وحدود یه قاشق  روغن زیتون



8-سیر ورقه ورقه شده
قسمت مورد علاقه من !!!
چند حبه سیر رو با کارد ورقه ای  می برم
- همونطور که قارچ رو برش می زنیم  -
و به دیگ اضافه می کنم
سیر یکی از خوراکی های  بسیار مفیده
و طعم و عطر خوبی هم به غذا می ده


کار تموم شد

 برین یه گوشه که کسی شما رو نبینه و  بی سرو صدا بخورینش

چون اگرکسی شما رو  ببینه و  یه قاشق ازش بخوره

دیگه ول کن نیست تا   غذا رو باهاش تقسیم کنین

اما غذاتون اندازه  یه نفره .

حال گیری میشه اونوقت  ، نه ؟



پ.ن  1  :
 توی غذا آبلیمو نمیزنم
از غذای ترش خوشم نمیاد

اما مصرف آبلیموم خیلی بالاست و امکان نداره مثلا یه بشکه چای رو

 بدون مقادیر زیادی آبلیمو بخورم مثلا نصف استکان !!!


پ.ن 2:

این غذا هنوز برای علاقه مندان به هنر آشپزی جای گسترش و نو آوری داره

مثلا اضافه کردن قارچ که همین الان به ذهنم رسید


پ.ن 3:

من در محل کار و همچنین توی خونه

چای رو توی ماگ های  خیلی بزرگی می خورم که

 اطرافیانم   بهش می گن بشکه

فکر می کنم به بزرگی ماگ های من حسادت می کنن

 :خنده:



نظرات 4 + ارسال نظر
مریم یکشنبه 27 فروردین 1402 ساعت 22:36

سلام
این ورژن شما بود ..همون سوپ نیست ولی پررشتعه؟ گیل پیشی پستاش رمزی هست

سلام مریم
".همون سوپ نیست ولی پررشته؟ "
درسته
میشه از این زاویه دید بهش گفت :
سوپی که توش رشته های نودل ریخته شده !!!
یا
از یه دیدگاه دیگه :
نودلی که توش یه سری مواد سوپ اضافه شده !!!

در هر صورت
چیز خوشمزه تر و مقوی تریه
و شکم پرکن و سیر کننده
و همه اینها سر بیست دقیقه تا نیم ساعت بدست میاد



"گیل پیشی پستاش رمزی هست "
آخرین بار که من خوندم رمزدار نبود
شاید تازه این تصمیم رو گرفته
همین پایین نظراتش و جوابهای من هست

پ.ن :
همین الان دوباره رفتم اونجا
رمزدار نیست
فقط یکی دو بار اخیرا پستش رو
رمزدار نوشته بقیه بدون رمزند

گیل پیشی یکشنبه 27 فروردین 1402 ساعت 17:09


ماشاالله خدا سلامتی بده، همیشه پرتوان روزه بگیرید.

" ماشاالله خدا سلامتی بده، همیشه پرتوان روزه بگیرید. "
اصلا چیز مهمی نیست
فقط ادای تکلیفه برای کسی که معتقده
توانش بود گرفته میشه
نبود
گرفته نمیشه
بدون تعصب و بدون زیاد کردن پیاز داغ !!!

گیل پیشی یکشنبه 27 فروردین 1402 ساعت 16:11

خدا قوت بهشون.
تدریس رو یک سال تجربه کردم‌. واقعا انرژی بسیار بالایی از آدم می‌بره.
ولی در کل روزه سخته، حتی اگه فعالیتی نباشه.

"در کل روزه سخته، حتی اگه فعالیتی نباشه. "
احتمالا جثه تو مثل فنچ هاست که اینو میگی
من درشتم و هیکلم خیلی شبیه کلاغه
برای امثال ما
فقط در فصل تابستون بدلیل گرما و تشنگی روزه سخته
انقدر بدنمون ذخیره ارزی داره که با این بادها نمی لرزه !!!

گیل پیشی یکشنبه 27 فروردین 1402 ساعت 16:03

و در آخر نوش جان. سپاس.
امروز که بدون سحری روزه گرفتید، پست کردن این دستور، سخت بوده ها

نه بابا
سختی برای اون بنده خدا هاست که کار بدنی می کنن
یا معلمین زحمت کشی که دایما حرف میزنن
کار من کجا و کار اونها کجا
روزه گرفتن امثال من مثل یه بازیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد