125

گشنمه !!!

ساعت یازده و نیم صبحه

از سر صبح تا حالا سه بار احساس کردم که وای ... چقدر گشنه هستم

مگه صبحونه چی خوردم که الان باز گشنه ام شده ؟!!!

اما هر چی فکر می کنم  یادم نمیاد   صبحونه چی خوردم ؟!!!

آهان  ..

 یادم افتاد  ...

آره ...

توی مهمونی ای  دعوتم که

گشنه پلو می دن با خورشت دل ضعفه  !!!

بقول پونیو :

باشد که رستگار شویم !!!!


 

 می دونم خیلی ها با گوشی وبلاگ ها رو می خونن

صفحه  موبایل کوچکه و حوصله ها کم

برای همین اولین پست 1402 من همینجا تموم می شه

نثار ارواح درگذشتگان

" وبلاگ نویسان کوتاه نویس "

 الفاتحه !!!



پ. ن :

سال نوی همه مبارک

اگر چه بر این باورم

که این مبارکی

به خیلی تغییرات و کارها

اون هم در سطوح ملی

 نیاز داره  تا اتفاق بیفته

که

از  سالیان سال  گذشته

  تا  به امسال

اتفاق  هم نیفتاده

 اگر چه  با  دعای گربه نره بارون نخواهد اومد

اما

آرزو بر جوان عیب نیست

اصلا آدم با امید زنده هست

دعا و آرزوش  رو من می کنم

کار و تلاش برای  ایجاد تغییرات  باشه برای بقیه !!!

والا !!!


نظرات 14 + ارسال نظر
خورشید شنبه 12 فروردین 1402 ساعت 09:58

رمز وبلاگ بلاگ اسکای رو فراموش کردم ازسال ۹۶ اونجا ننوشتم
من آینه عبرت هستم رو کجا نوشتم خودم بخونم ببینم چیه در مورد لینک گذاشتن هم با گوشی نمیتونم مگه اینکه با لپ تاپ بیام که حوصله ندارم

"من آینه عبرت هستم رو کجا نوشتم خودم بخونم ببینم چیه "
برات در جواب نظرت پایین ات نوشته بودم !!!
پست 8 اسفند 95 در بلاگ اسکای

خورشید شنبه 12 فروردین 1402 ساعت 07:07

الان متوجه شدم ایلام از کجا اومد
از اون پستی که مربوط به عروسک بومی ایلام بود بَوی
من در مورد عروسک بومی های خوزستان و استان های مجاور تحقیق میکنم گاهی راجع بهش مینویسم اون پست باعث شد اشتباه متوجه بشید
خوزستان استان هفتاد و دو ملته شبیه هند کرد داره لر داره عرب داره صابئین اونجا زندگی میکنن
کاش میشد خونه خودم صحبت کنیم اونوقت کلی از خوزستان عزیز برات تعریف میکردم
حالا نمیشه سبک کامنت نوشتنتون رو یه جا عوض کنید که بتونیم خونه خودم حرف بزنیم
فقط خدا خدا میکنم کسی کامنتای این پست رو نخونه
قد یه کتاب میتونم از خوزستان و عروسکای بومی و استانهای مجاور و عشایر براتون بگم

" الان متوجه شدم ایلام از کجا اومد
از اون پستی که مربوط به عروسک بومی ایلام بود "
درسته
وقتی وبلاگ نویس اطلاعاتی رو صریحا نمیگه
خواننده ناچاره از روی شواهد و قراین برای خودش حدس بزنه
و مشخصه که احتمال اشتباه زیاده



" خوزستان استان هفتاد و دو ملته شبیه هند"
اینو واقعا نمی دونستم
توزیع جمعیتی اونجا در تصورم
در درجه اول یک اکثریت عرب
و در درجه دوم فارس زبانانی مثل آبادانی ها و خرمشهری ها بودند
تصور این همه پراکندگی قومی رو نداشتم



" فقط خدا خدا میکنم کسی کامنتای این پست رو نخونه"
مگه چه مشکلی داره؟
شاید یکی علاقه مند بشه بیاد وبلاگت رو بخونه
خود من از اون صفحاتی که خوندم خیلی خوشم اومد
شخصیت مقاوم و مبارز و خوشبین تو برای اشخاص دیگه می تونه یه الگو باشه
اون پستی که نوشتی یادته ؟
8 اسفند 95 تحت عنوان
"من آینه عبرت هستم "
یکی از بهترین متنهایی بود که خونده ام.
فقط اشتباه می کنی و لینک وبلاگت رو نمیذاری
دیگران که نوشته ات رو می خونن چطور باید بیان وبلاگت؟
خیلی ها حوصله خوندن یه متن کامل رو ندارن و تا فیلد سایت
رو در نظرت خالی می بینن بی خیال می شن
البته من باز هم سعی می کنم نظر بذارم
ولی واقعا ادیتور ضعیف و ناکارآمد بیان
ذوق نوشتن آدم رو کور می کنه


" نمیشه سبک کامنت نوشتنتون رو یه جا عوض کنید که بتونیم خونه خودم حرف بزنیم "
من سبک خاصی در نظر دادن ندارم
جز اونکه مطلبم رو بدون گذاشتن اسمایلی ها نمی تونم بنویسم !!!
توجه کردی که من همینطور که فکر می کنم می نویسم
و ادیتور وبلاگ تو در سایت بیان واقعا مشکل داره و حتی یک کپی پیست ساده
رو من نتونستم انجام بدم
بلاگ اسکای چه مشکلی داره که بر نمی گردی بهش ؟
تو که یه وبلاگ فعال اونجا داری

خورشید شنبه 12 فروردین 1402 ساعت 06:57

یا من اشتباه ادرس دادم یا شما اشتباه متوجه شدین که احتمال اولیش بیشتره
من ساکن بندری در استان خوزستانم که هیچ مرزی با مناطقی که گفتید نداره
بندری که کلی پتروشیمی داره منطقه ویژه اقتصادی داره کلی مهاجر داره
اتفاقا دانش اموزام هم از قومیت خاصی تو خوزستانن که همین باعث شده هم خسته بشم چون زبونشون رو نمیفهمم و اینام حال ندارن جز موقع درس فارسی حرف بزنن و هم جذابه
فکر کنم اسمش رو بگم راحت تره باز نری از یه جای دیگه خوزستان سر در بیاری
در مورد زرق و برق بیان خودمم فراموش کرده بودم چی نوشتم
یه زمانی به نظرم مهاجرت به بیان بهتر بود و برام جذاب بود
البته کلا تمام این سالهایی که نوشتم وبلاگام بازدید نداشت دو یا سه نفر پایه ثابتش بودن که کم کم با اومدن اینستا و ... اونام ناپدید شدن
من حرف زدن با ادما رو دوست دارم نوشتن رو دوست دارم و این وبلاگ جایی که باعث شده مغز شلوغم متلاشی نشه
اگر کسی کامنت بگذاره خوشحال میشم چون ارتباط دو طرفه میشه اگرم نگذاره خودم هرچی نوشتم رو میخونم همونطور که سالی یکبار کتابخونم رو بازخوانی میکنم سالی یکبارم وبلاگم رو زیرو رو میکنم

" یا من اشتباه ادرس دادم یا شما اشتباه متوجه شدین که احتمال اولیش بیشتره "

بدون شک من اشتباه متوجه شدم
با توجه به توصیفاتی که دانش آموزات کردی متوجه شدم که عرب هستند
اما
چون به سخت گیری در خونههاشون اشاره کردی
حواسم به استانهای مجاورتون رفت که در بعضیشون دخترها
زندگی بسته و سختی دارن
چند سال پیش یه جا خوندم آمار
خود سوزی دختران ایلامی در کشور مقام اول رو داره

خورشید شنبه 12 فروردین 1402 ساعت 00:43

یه گوشه از جنوب شرق خوزستان
ایلام از کجا اومد
میرم اگر بشه کامنتدونیم رو درست کنم
گفتم که ازجنوب به شمال میام تا مونپارناس رو ببینم

" ایلام از کجا اومد"
بنظرم در یکی از پستهایی که به شاگردانت مربوط می شد دیده بودم
شاید اشتباه من بوده
از روی نقشه دیدم که این ناحیه که اسم بردی با کهکلویه و بویر احمد هم مرزه
توصیفاتت این بچه ها خیلی جالب بود .
شناخت ما از مردم و عشایر استانهای مجاورتون خیلی کمه
یعنی چهار محال و بختیاری - کهکلویه و بویر احمد و ایلام
حدس می زنم مردم جایی که تدریس می کنی بخاطر
مجاورت با کهکلویه از از فرهنگ حاکم بر استان
تاثیر پذیرفته باشن.



" میرم اگر بشه کامنتدونیم رو درست کنم"
فکر نمی کنم این اشکال ارتباطی با تو داشته باشه
مشکل از خود برنامه بیان هست
ادیتور بخش نظرات حتی قادر به انجام
یک کپی -پیست ساده هم نبود
توی سرچی که زدم دیدم که توی بلاگ اسکای
هم یه وبلاگ داری که از اونجا رفتی بیان
چرا بی دردسر همونجا برنمی گردی ؟
علت رفتنت خیلی عجیب بود
این بود علت رفتنت؟
زق و برق بیان ؟!!!
" هر چی باشه زرق وبرق بیان وسوسه برانگیزه و نمی تونم با این وسوسه کنار بیام "
فکر نکنم این زق و برقی که توجه تورو جلب کرده
به این نقص نرم افزارش بیارزه
بهر حال خود دانی

خورشید جمعه 11 فروردین 1402 ساعت 19:16

اتفاقا من مونپارناس رو از وبلاگ میله بدون پرچم پیدا کردم
برای اومدن به اینجا وارد وبلاگ خودم میشم بعد از طریق لینکهای وبلاگم به میله سرمیزنم از لینکای وبلاگایی که میخونه که وبلاگ شما هم جز اوناست میام اینجا
اندازه مسافرت از جنوب به شمال من مسیر طی میکنم
میله بدون پرچم دوست فوق العاده ای هم هست
من بهترین دوستام رو تو دوران وبلاگ نویسی پیدا کردم

" اندازه مسافرت از جنوب به شمال من مسیر طی میکنم"
خسته نباشی


" میله بدون پرچم دوست فوق العاده ای هم هست"



پ.ن :
به وبلاگت در بیان سر زدم
جای تعجب نیست که کسی برات نظر نمیذاره
در واقع کسی نمی تونه به آسونی نظر بذاره
ادیتور وبلاگت بسیار بسیار آزارنده و پر از اشکاله
خودم هم که خواستم نظر بذارم کلافه ام کرد و منصرف شدم
همینقدر متوجه شدم که معلم منوسطه اول
در یکی از مناطق حاشیه شهر
در ایلام هستی
درسته؟

خورشید جمعه 11 فروردین 1402 ساعت 17:16

انگیزه نوشتن که بخونن یا نخونن برام فرقی نداره راستش شبیه دفتر خاطراته یه جای مخفی که کسی نتونه پیداش کنه چون هیچ چیز من شبیه ادمیزاد نیست بهتر از اینکه که به چشم یه دیوانه نگات کنن
من تو دو دنیای متفاوت زندگی میکنم دنیای ادم بزرگ عاقلا که توش نقاب میزنم و دنیای خیال که اونجا خود واقعیم هستم
اونجا یه خواننده پایه ثابت بنام میله بدون پرچم داره و روح خورزوخان که لایک میکنه سالهاست چراغش رو روشن نگه داشتم حیفه خاموش بشهحالا چیز خاصی هم نمینویسما
وبلاگ تانگوی چند نفره سرچ کن البته اگر دوست داشتی
نمیدونم چرا با گوشی نمیشه لینکش رو نوشت

" من تو دو دنیای متفاوت زندگی میکنم دنیای ادم بزرگ عاقلا که توش نقاب میزنم و دنیای خیال که اونجا خود واقعیم هستم"
این که چیزی نیست
اکثر ما همین طوری هستیم
در دنیای واقعی باید پشت نقابی از ...
مخفی بشیم تا مسخره ، تهدید و یا بازیچه نشیم
نارحت نباش

" اونجا یه خواننده پایه ثابت بنام میله بدون پرچم داره ..."
میله بدون پرچم؟!!!
وبلاگت شاه ماهی صید کرده که !!!
من خواننده وبلاگ اونم
کتاب معرفی و نقد می کنه
بسیار بسیار آدم معقولیه

خورشید جمعه 11 فروردین 1402 ساعت 15:23

سلام
سال نو مبارک
کلی حرف دارم که بزنم و بنویسم این پست کوتاه رو دیدم شرمنده شدم
بعنوان نصفه نیمه خون پستهای بلند و البته بلند نویس منم نمیتونم کوتاه اصل مطلب رو ادا کنم
البته وبلاگ من شبیه خانه ارواحه کسی نمیخونه ولی یه نفر اونجاست که فقط پستها رو لایک میکنه
دقیقا شبیه روح
فکر کنم اون بنده خدا هم مثل خودم بی حوصله است
گاهی فکر میکنم نکنه خود بیان بطور خودکار لایک میکنه
اگر میتونستم با گوشی ادرس وبلاگ بنویسم ادرس میدادم تشریف بیارید به صرف چای و،شیرینی بازدید نوروزی ولی نمیشه

سلام خورشید
سال نوی توی هم مبارک



" کلی حرف دارم که بزنم و بنویسم این پست کوتاه رو دیدم شرمنده شدم"
هر چه دلت می خواد توی بخش نظر، طولانی بنویس
چیزی کهتوی متن پستم نوشتم در پاسخ به
در خواست غیر مستقیم
جماعت وبلاگ خوان
در این این روزهاست
با موبایل می خونن
و حوصله ندارن ده بار صفحه رو بالا و پایین کنن
اما
اینجا حیاط خلوت وبلاگ هست
و خیلی از بازدید کنندگان
متن های نوشته شده در اینجا رو
نه می خونن و نه وجب می زنن

راحت بنویس




"وبلاگ من شبیه خانه ارواحه کسی نمی خونه .."
ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است
حالا که بقول خودت وبلاگت توی بیان خواننده کافی نداره
و انگیزه نوشتن بهت نمیده
بیا بلاگ اسکای
فکر می کنم از بلاگفا که نظرات رو می خوره
و حذف می کنه بهتر باشه
فکر نمی کنم دیگه آدمهای زیادی از بیان استفاده کنن
و همه توی یا توی بلاگ اسکای هستن یا توی باگفا
بلاگ اسکای یه خصوصیتی داره
به این صورت :
وقتی متن جدیدی توی وبلاگت می نویسی
چند خط اول پستت رو با عنوانش
در صفحه اول بلاگ اسکای میذاره
وقتی کسی وبلاگش و ببنده اتوماتیک اون صفحه رو خواهد دید
اینطوری خیلی ها با دیدن چند خط اول نوشته ات
بدون اینکه تورو بشناسن
ممکنه بخوان بیان و نوشته ات رو بخونن
و اینطوری آمار بازدید کننده هات بالا می ره



"اگر میتونستم با گوشی ادرس وبلاگ بنویسم ادرس میدادم تشریف بیارید به صرف چای و،شیرینی بازدید نوروزی ولی نمیشه "
از قدیم گفتن
وصف العیش
نصف العیش
ممنونم بخاطر دعوتت

یاسی پنج‌شنبه 10 فروردین 1402 ساعت 00:42

سلام دوست جان
سال نو بر ماه و خورشید و ستارگان منزل تان مبارک....شاد و سلامت باشین همیشه..

سلام یاسی !!!
کجایی بابا ؟
حاجی حاجی نوروز؟


ممنونم از تبریکت
سال نوی تو هم مبارک باشه
با سلامت و خوشی

یعنی انقدر گرفتار کار و زندگی هستی
که وقت دو دقیقه نوشتن رو هم نداری ؟

بندباز چهارشنبه 9 فروردین 1402 ساعت 14:33 http://dbandbaz.blogfa.com

درود مونپارناس
سال نو بر شما و خورشید خانوم و ستارگان منزل مبارک! الهی که همگی شاد و خرم و تندرست دور هم بچرخید و در سایه حق موفق و سربلند باشید!
همین که کوتاه نوشتی یعنی تغییر!!! خودش امیدافزاست!!

سلام بند باز
رسیدن بخیر !!!
سایه ات در سرزمین وبلاگ ها مستدام
سال نوی تو وجان هم بخوشی و مبارکی
امیدوارم در سال جدید
مثل سال گذشته غیبت کبری نداشته باشی

100 X

گیل‌پیشی سه‌شنبه 8 فروردین 1402 ساعت 16:21 https://temmuz.blogsky.com/

سلام.
بهارتون خجسته. طاعاتتون قبول حق.

ممنون
سال نوی تو هم مبارک
سالی خوش و دلی خرم برات آرزو می کنم

میله بدون پرچم سه‌شنبه 8 فروردین 1402 ساعت 15:59

سلام
من به نمایندگی از وبلاگ‌نویسان درازنویس سال نو را تبرک عرض می‌کنم
قبول باشه


ممنونم میله گرامی
من خودم هم نه تنها دراز نویس هستم
بلکه
دراز نویسی رو هم دوست دارم
اما
چه کنم که کوتاه نویسی یا به اصطلاح مینی مال نویسی
این روزها عجیب مقبول شده
علتش هم بدون شک خوندن و نوشتن
با موبایل بجای کامپیوتر و لپ تاپه
چه باید کرد میله ؟
نمی تونم منظورم رو درچند جملات کوتاه بیان کنم !!!
برام راضی کننده نیست

داستان های کوتاه رو هم دوست ندارم
همینطور فیلمهای کوتاه رو !!!!:

مامان یک فرشته یکشنبه 6 فروردین 1402 ساعت 14:15 http://Parvazeyekfereshte.blogsky.com

سال نو شما هم مبارک مونپارناس
همین که میدونیم باید تغییری اتفاق بیوفته همزمان با عوض شدن سال خودش خیلی خوبه حتی کوچکترین تغییرها در خودمون
امیدوارم سال خیلی خوبی برات باشه

ممنونم
امیدوارم برای تو هم سال خوبی باشه

soly جمعه 4 فروردین 1402 ساعت 20:34

توکل بر خدای مهربان

بله سولماز
از قدیم گفتن :
تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست
راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش

پونیو پنج‌شنبه 3 فروردین 1402 ساعت 15:54

سال نو مقبول درگاه الهی

ممنون پونیو
همچنین برای تو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد