113

آخر وقت بود

به همکارم گفتم  راستی اون مایع لکه بری رو که گفته بودی خریدم

استفاده هم  کردم  اما فایده ای نداشت!!

تعجب کرد

یکی از  روزهای  هفته گذشته  که می رفتم ورزش  هوا سرد  بود

 برای همین روی پیراهن ورزشیم  یه گرمکن هم پوشیدم

بیرون که رفتم متوجه شدم   زمین از بارون شب گذشته یه مقدار خیسه

یه دوچرخه دومی هم  دارم که گلگیر داره

 


 

اما   بخاطر دزد ها  بدجوری توی پارکینگ  قفل و زنجیرش کردم  

 حوصله نداشتم  کله سحر با  قفل و زنجیر   کلنجار برم

برای همین همون دوچرخه هر روزیم رو سوار شدم

که البته  هنوز گلگیر دار نشده .


قبلا هم  پیش اومده بودتوی جاده خیس

با دوچرخه بدون گلگیر رکاب بزنم

چیزی نیست که

فقط

وقتی برمی گردی خونه تمام پشت پیراهنت  رو  گل گرفته  همین !!1

  انگار یکی  گل و لای رو  با قلم مو

از گردن تا باسنت   مالیده !!!!

خوب البته  این مشکلی نیست که حل نشه

معمولا توی این وقتها   باید روی پیراهن ،کاپشن شمعی  پوشید

و در پایان  با یه پارچه نمدار چند بار می کشی روی گل و لای ها و  پایان  کار

اما من کاپشن شمعی رو نپوشیدم

این گرمکنه  قسمت پایینش سفید بود

وقتی  با یه  پارچه خیس ، گل و لای رو پاک کردم  چهار پنج تا لکه تیره

 به اندازه لپه   پشت گرمکن 

دقیقا روی قسمتهای سفیدش باقی موند!!!

ای بخشکی شانس !!!

ناچارا  بردمش حموم و  اون قسمتها رو با صابون شستم

نرفت!!!

الکل   ؟ 

نرفت!!!

استن ؟

رفت؟

نه !!!

پودر لباسشویی؟

نه

 نه

 نه ..!! 


لعنتی این دیگه چه کوفتیه ؟

گل و لای  هم انقدر سمج؟!!!

این چیزی بود که با خودم داشتم می گفتم

البته  یه سری کلمات دیگه هم نثار جد و آبا  این مواد عجیب و قریب موجود

 در گل و لای خیابون  کردم  که اینجا نمیشه اونها رو گفت !!!


خلاصه

با دلی شکسته ، چند روز بتنهایی  غصه لکه دار شدن گرمکنم  رو تحمل کردم

 تا اینکه بفکرم رسید از یکی از همکارهام که خیلی با تجربه هست کمک بگیرم

جوابش خرید " لکه بر لباس " از سوپر مارکت  بود

لکه برلباس مارک  رافونه رو خریدم

و البته همون طورکه گفته شد  این هم جواب نداد !!!


داشتم  برای همکارم توضیح می دادم که این گرمکن برای من خیلی مهمه

چون

- مفت بدستش آوردم .

 مال یکی از اعضا خونواده بود  که

یه سالی به مناسبت روز تولدش کادو گرفته بود ولی   ازش استفاده نمیکرد

 و من  تونستم  اینو  براحتی   ازش بگیرم

- من لباسهام  رو عموما راحت و آزاد انتخاب می کنم

جز

لباس دوچرخه سواری که باید تنگ و چسبان باشه وگرنه زمان سواری

باد توش میپیچه .

 هم سرعت رو کند می کنه و هم پا زدن رو سخت تر

سایز خودم   4 ایکسه  اما این گرمکن غنیمتی 3 ایکسه 

این لباس اونقد برام تنگه که وقتی اینو می پوشم و زیپش رو تا آخر بالا می کشم

شبیه سوسیس توی هات داگ  بنظر میام  !!!

20 کیلو اضافه وزن دارم  ؟

برو بابا !!!

چیزی که بعد پوشیدن این گرمکن دیده میشه

 فقط  یکی از قهرمان  خوش هیکل دوچرخه سواریه  اونم در حد تیم ملی !!!!

نه کمتر و نه بیشتر  !!!

 

در حالی که داشتم  برای همکارم  دلایل اهمیت این گرمکن رو توضیح میدادم

 برای اینکه بتونه درجه  فیت بودن اون رو  با هیکل من درک کنه بهش گفتم

 ببین وقتی من اینو می پوشم شبیه به اینه که تو پیراهن داداش کوچیکه تو پوشیده باشی !!

نیشش تا بناگوش  باز شد !!!

حرف خنده داری زده بودم ؟

گفت:  تو که برادر کوچک منو دیدی

اینجا بود که از خنده  ترکیدم

از شدت خنده اشک  چشمهم رو پر کرد

حواسم نبود.

 این چه مثالی بود که زدم ؟

همه همکارهای اتاقمون می دونن که

 داداش کوچیکه این همکارم اگر چه چند سال ازش کوچکتره

اما

 دو  وجب در عرض

 و

سه  وجب در طول ازش بزرگتره

شکر خدا اون لحظه کس دیگری توی اتاق نبود

بی حواسی هم حدی داره دیگه بنده خدا  





پ.ن 1 :

قابل توجه کسانی که خونه اشون پارکت داره

به فرمان عالی جناب خورشید من از این اسپری برای  تمیز کردن

 قسمتی از پارکت خونه که بدجور چرب شده بود استفاده کردم

این قسمت دقیقا دور و ر جایی بود که میز توالت خورشید هست

سر در نمیارم  چرا ولی فقط همون قسمت چرب بود

احتمالا یکی از قوطی های جور و اجورش افتاده زمین و ترکیده  !!!

و ایشون هم صداش رو در نیاورده

اما هر بار که از اون دور و ر  یکی رد می شد اگر جوراب پاش بود

باید مواظب می بود وگرنه سر خوردنش حتمی بود

اسپری لکه بر عمل کرد و چربی زدایی کرد ؟

آره چه جورهم  !!!

درنتیجه مفتخرم اعلام کنم  که ما

 یعنی

   "خورشید خانه " :  پیشنهاد دهنده طرح : 

مونپارناس  : مجری طرح  : 

موفق به کشف یک  خاصیت  جدید در اسپری لکه بر رافونه شدیم

می خوام با شرکتش تماس بگیرم  تا اگرمشتریان  از عملکرد این اسپری

راضی نبودند و خدای ناکرده این محصول در خطر "توقف تولید" قرار گرفت

پیشنهاد کنم که فقط کافیه برچسب روش رو عوض کنن و بنویسن

" تمیز کننده پارکت رافونه"

قول میدم هم خودم   اونو بخرم و  به بقیه هم توصیه اش بکنم

والا !!!

کوکو رو هم که بالا بندازی شش انداز پایین میاد

لکه بر رافونه که دیگه جای خود داره



پ.ن 2 :

شاید یه بار که چشم خورشید رو دور دیدم

 یه مقدار از اون رو  توی ماشین لباسشویی هم  ریختم

حدس می زنم لکه بر رافونه " نرم کننده لباس " هم باشه 





نظرات 18 + ارسال نظر
گیل‌پیشی سه‌شنبه 22 فروردین 1402 ساعت 20:54

برای استفاده از لکه‌بر داخل ماشین لباس‌شویی دقت کنید که قابلیت استفاده واسه ماشین رو داشته باشه. وگرنه دستگاه رو خراب میکنه.
نوشتید انگار کمی وایتکس داره، تجهیزات ماشین رو خراب میکنه.

آره راست می گی
حقیقتش انقدر من سر ماشین لباسشویی قبلیمون
دردسر کشیدم که سر فعلی خیلی احتیاط می کنم
اون لکه بر رو زمان شستن با دست امتحان کردم
و توی ماشین نریختم

خورشید پنج‌شنبه 24 آذر 1401 ساعت 22:03

به نظرم بشین روش نقاشی بکش خرجشم یه ماژیکه فقط چند بار رنگش کن که کمرنگ نشه


خورشید سه‌شنبه 22 آذر 1401 ساعت 21:43

سلام
آخر عاقبت لباستون چی شد کلی راهکار داده بودم تو کامنتا که کامنت خوره خوردشون

سلام
صابون-پودر لباسشویی- الکل- استن -و در آخر آبلیمو که دم دست بود.
آبلیمو رو چند بار امتحان کردم لکه ها کمی کمرنگ شدند
این روزها هوا فوق العاده سرده و ساعت 5.30 صبح که میرم بیرون از شدت سرما ناچارم روی این گرمکن یه کاپشن هم بپوشم .درنتیجه در پایان تمرین این گرمکن و لباس زیرش خیس عرق میشن و قبل از رفتن سر کار ناچارم بشورمشون تا برای استفاده فردا خشک بشن .
بنا براین چون بیشتر طول روز این گرمکن خیسه و صبح زود هم روش هم کاپشن می پوشم و اصلا لکه ها قابل دید نیستند درنتیجه فعلا کار دیگری روی لکه ها نکردم .
و به همین مقدار کم رنگ شدن فعلا قانعم
بله می دونم تنبلم و بهش اعتراف هم می کنم
در هر صورت ممنون پیشنهادات شما و بقیه هستم

مامان یک فرشته پنج‌شنبه 10 آذر 1401 ساعت 20:27

هزاران بطری باور کن تمام اون هزاران بطری مورد نیازه
پ نوشت ۱:خودشه
پ .نوشت ۲:معمولا برای احتیاط مینویسه ولی من ندیدم لباسی رو سوراخ کنه
پ نوشت ۳:خواهش میکنم

اگر شانس منه که سفید کننده راست میزنه در محل لکه ها گرمکن
منو سوراخ میکنه !!!
اگربعد مشورت با خورشید انجامش بدم
حدقل یه شریک جرم دارم و بعدا عذاب وجدان هم ندارم !!!


پ.ن :
باور کن بیشتر این هزاران بطری معادل همدیگرند
مثلا تمیز کننده گاز با تمیز کننده پارکت یا تمیز کننده حموم و ...
چه فرقی داره ؟
دیدی که لکه بر رافونه همون تمیز کننده پارکت در اومد
احتمالا گاز رو هم تمیز کنه و کاسه توالت رو هم بشه باهاش شست !!!


مامان یک فرشته پنج‌شنبه 10 آذر 1401 ساعت 14:40 http://Parvazeyekfereshte.blogsky.com

یک راه حل خطرناک هم هست و اون هم وایتکسه
البته باید با آب قاطی بشه به مقدار کم باشه و فقط امون قسمت سفیدی شستشو داده بشه و مواظب باشی به بقیه قسمتها سرایت نکنه.

سلام
تو فکرش نبودم
اما بنظرم این لکه بر رافونه یه مقدار وایتکس توش داشت
در هر صورت امتحانش می کنم
مشکل اینجاست که نمی دونم کدوم یک از اون هزاران !!! بطری
جور واجور زیر سینک وایتکسه
باید وایسم خورشید بیاد ازش بپرسم

پ.ن 1:
یه چیزی به اسم سفید کننده گلرنگ پیدا کردم
احتمالا همینه
برم با گوش پاک کن بیفتم به جون لکه ها

پ.ن 2:
الان توی دستورالعملش دیدم که لباس نباید از جنس ریون باشه
جنس این گرمکن بدون شک مصنوعیه
شک کردم
بهتره وایسم خورشید بیاد باهاش مشورت کنم
گرمکن با لکه مسلما بهتر از گرمکن سوراخ شده هست !!!


پ.ن 3 :
مرسی مامان
- یک فرشته -

نرگس باران چهارشنبه 9 آذر 1401 ساعت 06:22

حرفت درسته ولی
ولی من تو شهر محل کار شادم! و این نشون از عاملیت حتمی همسر داره در ناراضی بودن من

" من تو شهر محل کار شادم و این نشون از ..."
ایکاش اینطوری نبود
آدم ازدواج می کنه تا یه حامی و همدرد پیدا کنه
ولی
وقتی خود همون شخص ناسازگار با خواسته های ما از زندگی در میاد
خونه بجای کانون آرامش بودن ، مرکز
نا آرامی و استرس می شه.
چه میشه کرد ؟
با هر منطقی که مردم ازدواج کردند ناسازگاری پیش اومده
سنتی ، دوست شدن قبل از ازدواج ، با شناخت قبلی ، بدون شناخت قبلی
و انواع دیگر
زندگی واقعی همینطوره
این دنیا بهشت نیست

خورشید سه‌شنبه 8 آذر 1401 ساعت 11:59

تو همون کامنت دومی هم هیچ کدوم از راهکارهایی که دادم نیست و مثل قبلی فقط خط اولش مونده کامنت خوره داره مطمئنم

شرمنده
با این بلاگ اسکای سیری ناپذیر چه باید کرد؟!!!

خورشید سه‌شنبه 8 آذر 1401 ساعت 08:36

اون کامنت ادامه داشت اینجا کامنت خوره داره ؟

ای وای!!!
نه بابا
به ندرت پیش میاد
من کاه و جوی بلاگ اسکای رو به موقع بهش میدم
اما
گاهی بعضی نظر ها خوشمزه هستند و بلاگ اسکای هم شکمو ....

اگر یادت مونده چی نوشتی دوباره بنویس

خورشید دوشنبه 7 آذر 1401 ساعت 23:04

میتونی بقیه اون بخش سفید رو هم لکه دار کنی حله

" میتونی بقیه اون بخش سفید رو هم لکه دار کنی"

این راه حل آخرمه !!!
اگر نتونم از بین ببرمشون تعدادشون رو زیاد می کنم
و
ادعا می کنم رنگ این گرمکن ، فابریکی همین طوری بوده
دیگه از اون شلوارهای پاره پوره ای که مردم می پوشن و ادعا می کنن
از زمان خرید اینطور بوده که عجیب تر نیست !!!!
چی بهش میگن ؟
زپ دار؟ !!!!
من هم می گم طرح رنگش مال 2023 هست و جدیده
کار خدا رو چه دیدی
شاید از فردا بعضی از علاقه مندان مد
برای جا نموندن از آخرین پیشرفت های این صنعت
پشت لباس های ورزشی شون رو لکه لکه کردند !!!!
و از این به بعد
نه تنها کسی بابت لکه دار بودن پشت لباس ورزشیش
خجالت نکشید
بلکه کلی هم پز آخرین مد بودن لباسش رو داد

نرگس باران دوشنبه 7 آذر 1401 ساعت 15:37

بقیه پیامم نیومده بود. من بدون فاتاب انجام دادم و موثر بود
پرده خدایی باز کردن و بستنش با اقایونه. ولی میتونی مثل همسر زورگوئه من زیر بار نری و هر چندین و چند سال بازشون کنی! و مثل همسر من گند بزنی به زندگیت! البت انگار اون خیلی راضیه! خدا رو چه دیدی؛ شاید تو هم‌راضی بودی!

"میتونی مثل همسر زورگوئه من زیر بار نری و هر چندین و چند سال بازشون کنی! و مثل همسر من گند بزنی به زندگیت "
تا اونجا که بتونم سعی می کنم اینطوری نباشم منظورم زورگو بودنه
ولی
دست خود آدم نیست
یه سری کارها هست که آدم تمایل به انجامش نداره
و
برای انجامش بایدبنوعی مجبور بشه

قبول تقسیم کارهای خونه
برای فشار نیومدن به خانوم خونه
چیزیه که یه پسر باید از قبل براش
مستقیم یا غیر مستقیم آموزش دیده باشه
پسری که مادرش رو یه عمر مشغول انجام این
کارها دیده در حالی که پدرش
توی خونه دست به سیاه و سفید نزده
هیچ وقت بفکرش هم نمیرسه که
همسرش یه نسل جدید تر از مادرشه
و
نه انجام همه کارهها در خونه رو وظیفه خودش می دونه
و
نه از پسش بر میاد
و
نه تحملش روداره
این عدم درک مرد از شرایط حاکم بر خانوم خونه
وقتی مرد دارای کار آزاد
یا
ساعات زیاد بیرون بودن، داشته باشه حاد تره
گفتنش خوش آیند نیست
ولی حالا که از شوهرت با لقب ظالم یاد کردی
بذار بگم که من هم گاه و بی گاه
به این لقب منتسب میشم
درک نمی کنم چرا ظالم ؟
ولی
این یه حس واقعیه که
با این کلمات بیان می شه
یعنی چون دارن اون طوری زندگی می کنن
که دوست ندارن
پس داره بهش توی این زندگی ظلم میشه
و از اونجایی که ظلم یه عامل می خواد
کی دم دست تر از شوهر بی نوا ؟!!!
حالا بی تقصیر
یا
با تقصیر

نرگس باران دوشنبه 7 آذر 1401 ساعت 12:31

رفتم پیام دقیقش رو پیدا کردم:
چرا پاک میشه باید لباس خشک باشه بعد ابلیمو‌ بریزین رو همون قسمت روش هم نمک بریزین بذارین تو آفتاب بعد بشورین تمیز تمیز میشه ،چند بار امتحان کردم

سلام
" بذارین تو آفتاب .."
مشکل دو تا شد !!!
حالا آفتاب از کجا گیر بیارم ؟
اینجا گیلانه ها سرزمین ابرهای ماندگار !!
ولی
چند بار آبلیمو ریختم روی لکه ها
و
بنظرم کم رنگ تر از قبل شدن
شاید باید چند بار دیگه هم این کار رو بکنم
این بار نمک هم بفرموده روشون می ریزم
ممنون از توصیه ات
قدمی به معدوم کردن اون لکه های منحوس نزدیکتر شدم

نرگس باران دوشنبه 7 آذر 1401 ساعت 11:37

پودر صابون فیروز مخصوص شستن پرده هاست. با خورشید خانم بگو برای شستن پرده ها بریزن تو ماشین لباسشویی. من که پرده ها رو فقط با همون میشورم

"برای شستن پرده ها بریزن تو ماشین لباسشویی. "
نه تو رو خدا !!!
اسم پرده رو اصلا نیار
من ترجیح می دم گرمکنم مثل صفحه شطرنج بشه
اما با پرده سر و کار نداشته باشم
بنحو غیر داوطلبانه ای ، کندن و نصب پرده ها وظیفه من شده
و همون سالی یه بار که با زور و فشار اونها رو می کنم و نصب می کنم برای هفت پشتم بسه.
الان اگه حرف پرده پیش بیاد می ترسم هوس شستنشون به سرخورشید بزنه .
اگه لک گرمکن قوزه . کندن و نصب پرده ها قوز بالا قوزه

Soly یکشنبه 6 آذر 1401 ساعت 15:18

آقا منو شریک جرم نکن
من نیستم

شششششش !!!
منو باش که به چه امام زاده ای دخیل بستم !!!!

soly یکشنبه 6 آذر 1401 ساعت 11:59

سلام بر جناب مونپارناس
اولا شما باید دل بکنی از گرمکن مفت... دیگه دوره مفت باشه کوفت باشه گذشته.
اون لابلا هم یه اسپندی دود کن برای هیکل ورزشیت.
سوما کارای خطرناک نکن یهو دیدی همه لباسا به فنا رفت اونوقت اسپند دود کردن هم فایده ای نداره.

سلام سولماز
" شما باید دل بکنی از گرمکن مفت... "
نه !!!
از گرمکن مفت دل نمی کنم
یه کیفی داره مفت خوری !!!
باور کن


" یه اسپندی دود کن برای هیکل ورزشیت"
نه بابا ، اونقدر هم ورزشی نیست
فقط قد بلندم
با 1.90 قد داشتن 110 کیلو افتخاری نداره
چی فکر کردی ؟ سیکس پک دارم درجه یک ؟
نه بابا هیکل گلابیه ولی دراز و کشیده هستم که اضافه وزنم
زیاد به چشم نمیاد ،همین


"کارای خطرناک نکن یهو دیدی همه لباسا به فنا رفت "
باورت میشه خیلی جلوی خودمو گرفتم تینر 20 هزار نزنم بهش !!!
فعلا دارم چیزهای مختلف رو امتحان می کنم .
آبلیمو که "نرگس باران" توصیه کرد لکه ها رو کم رنگ تر کرده اما ازبین نرفته
تو توصیه ای نداری ؟
می خوام جوش شیرین رو امتحان کنم .

مریم شنبه 5 آذر 1401 ساعت 23:29

سلام با پودر صابون فیروز بشورید بذارید سریع بمونه بعد آبکشی کنید لکه اش میره

سلام مریم
ممنون از راهنماییت
فعلا دارم راهنمایی نرگس باران رو بکار می گیرم
تا الان دو بار روی لکه ها آبلیمو ریختم و کمی کمرنگ شدند
دارم امیدوار می شم که با چند بار دیگه چند قطره آبلیمو ریختن روی این این لکه ها ، اونا دست از سر این گرمکن بیچاره من برداشتند
اگر نشد باید راه حل تو رو امتحان کنم
البته به دفعه یادم افتاد جوش شیرین هم ممکنه لکه بر باشه
فعلا چیزهای موجود در خونه رو بکار بگیرم .
نشد برم سراغ خریدنی ها
پودر صابون فیروز رو مطمئنا نداریم و باید بخرم
کاربرد عادی این پودر در خونه کجاست؟

نرگس باران شنبه 5 آذر 1401 ساعت 18:53

لک قطره اهن رو لباس بچه، یکی از بدترین چیزهایی هست که پاک نمیشه. یک مامان گفت ابلیمو با یه چیز دیگه که یادم نیست بریزم رو لکه. و اثر کرد. اون چیز دیگه خیلی مهم نبود. شما هم ابلیمو رو امتحان کن. بزار یکم بمونه و بعد بشورش. شاید اثر کرد

برای تست روی یکی از لکه ها
امتحان می کنم
ممنون از نظرت

ج جمعه 4 آذر 1401 ساعت 11:22

پول رافونه را می دادی یک گرم کن رنگ خاک می گرفتی مشکل حل بود

این هم راه حل خوبیه !!!
چرا به فکر خودم نرسید
فقط نمیدونم با 35 هزار تومن از کجا می تونم یه گرمکن سایز 3 ایکس بخرم ؟

فاضله جمعه 4 آذر 1401 ساعت 09:58 http://golneveshteshgh.blogsky.com

خیلی خوب و جالب بود

سلام فاضله
احتمالا راه حلی، پیشنهادی برای مشکل اون لکه های مقاوم نداری ؟
من فقط تینر رو امتحان نکردم !!!
اونهم چون می ترسم گرمکن رو خراب کنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد