107

بعد از قرنی بالاخره بارون اومد!!!

دیر تر از زمانی که هواشناسی گفته بود اومد

 و زودتر از زمانی  که هواشناسی گفته بود قطع شد

 

 

از اون بارون های یکسر و ممتدی که چند روز پشت سر هم بباره نبود

مثلا دیروز صبح زود ، که طبق معمول  برای ورزش  رفتم حیاط

   این قصد رو داشتم  که اگر  بارون شدید بود لااقل یک ساعت پیاده روی کنم

تا سهمیه ورزش روزانه ام  انجام شده باشه

اما  دیدم که انقدر ذرات بارون ریز و سبک هستند

که آدم میتونه ساعتها زیر اون قدم بزنه و خیس نشه

کدوم آدم عاقلی توی این هوا بجای دوچرخه سواری میره پیاده روی ؟

لذت این کجا و لذت اون کجا ؟

البته

چون هوا خنک شده  برای احتیاط

 پیراهن آستین بلند و  یه گرمکن هم  روش  پوشیده بودم

چی شد؟

یعنی مشخص نیست چی به سرم اومد؟

اولین دور از دو دور روزانه ام  رو که رکاب زدم

 اون ذرات ریز و سبک

تبدیل به آبی شدند که از دوش  حموم بیرون میاد

در مدتی کوتاه  شبیه کسی شدم که  با لباس زیر دوش وایساده باشه

البته واضحه  که نه راه پس داشتم و نه پیش

باید مسیر رو ادامه میدادم تا به خونه برسم


 وقتی رسیدم خونه ناچار شدم

 مستقیما برم توی حموم و اونجا لباس هام رو در بیارم

چون

 از جوراب و شلوار ورزشیم  بگیر تا گرمکنم یکسر خیس آب

و گل بودند !!!

بخاطر خوش خیالی دوچرخه ای رو برداشته بودم که گلگیر نداشت

اما سواری نرمتر و راحت تری داشت

و

اونهایی که توی زمین خیس و پر آب دوچرخه سواری کردن می دونن

تو این شرایط سوار دوچرخه بدون گلگیر بودن  یعنی چه !!!


پ. ن 1 :

من دوتا  دوچرخه قابل استفاده دارم

که اونها رو با خرید تنه  دست دوم  وخرید و  اضافه کردن  لوازم مورد نیاز

خودم اصطلاحا جمع کردم

این کار رو برای سرگرمی انجام داده ام 

و خوبی داشتن بیش از یک دوچرخه  به اینه که اگر یکی مشکلی پیدا کنه

میتونم اون یکی رو استفاده کنم

مثلا برام  زیاد پیش اومده صبح زود  که رفتم سراغ یکیشون  دیده ام که پنچر شده

در حالی که تا دیروز که از سوارش بودم  هیچ مشکلی نداشت !!!


پ. ن 2 :

شکر خدا مریض نشدم البته از شما چه پنهون بعدا چند تایی عطسه کردم

اما نه بیشتر از این

فکر کنم دوز چهارم واکسن سینوفارم نقش مهمی در سلامت من بعد این ماجرا داشته

حتما میدونین دیگه  سینوفارم بهترین و موثرترین واکسن درجه سه کروناست !!!


نظرات 6 + ارسال نظر
بندباز یکشنبه 3 مهر 1401 ساعت 00:44 http://dbandbaz.blogfa.com

سلام مونپارناس امیدوارم حالت خوب باشه. پستهای اخیرت رو خوندم. چه خوبه که زندگی برات اینقدر زیبا جریان داره. حسودیم شد شاد و تندرست باشی.

سلام بند باز
ای کاش میشد حس های خوب زندگی مون رو هم مثل غذا با یکی تقسیم کرد
از کار این دنیا هیچ چیز نمی فهمم
جز اینکه
آدمهایی با ویژگی های یکسان، به آسونی میتونن زندگی های کاملا متفاوتی داشته باشن
بسته به این
که پدر و مادرشون کی هستن
ثروت خونواده چقدره
توی کدوم کشور و یا شهر بدنیا اومده باشن
و
می خوام نتیجه بگیرم زندگی که الان داریم خیلی اش دست ما نبوده
ما توی رودخونه زندگی شنا میکنیم
اما
جریان این رودخونه ما رو جایی میبره که خودش بخواد
شنای ما فقط کمی ما رو جابجا میکنه نه بیشتر
پس
چه میشه کرد جز تحمل
و
سعی در لذت بردن از هر چیز که برامون مقدوره ؟

پ.ن :
مرتب به وبلاگت سر میزنم
اما
چون وبلاگت آیدیت نمیشه هر بار نظر نمیذارم
اما
همیشه امید دارم که خوب و سر حال باشی .
میدونی که
بی خبری خوش خبریه

Soly شنبه 2 مهر 1401 ساعت 08:56

سلام بر جناب مونپارناس
خوبین
کم پیدایین
سلامتی باشه

سلام سولی
همین دور و ورام
وبلاگهای توی فورایتم رو می خونم
وقت و حوصله نوشتن ندارم

الهام پنج‌شنبه 24 شهریور 1401 ساعت 11:40 https://yanaar.blogsky.com/

سلام
آن بارانی که چند روز پشت سر هم بباردم آرزوست ... این‌جا برای ما نبارید، ولی وصف حالش حتی از زبان دوچرخه سوار بی گلگیر خیس البته سرمانخورده و واکسن زده طراوت و تازگی داشت.

دعا می کنم برای شما ها هم بباره
ان شاء الله که نفس مونپارناس حقه !!!


پ.ن :
تحصیلات تکمیلی چه کارها که با آدم نمیکنه
نخوای هم آدم رو تیز و دقیق بار میاره
از دقتت در متن نوشته شدم هراسان شدم
حاشیه امنیت نویسنده برای اشتباه نوشتن ، وقتی تو خواننده اش باشی خیلی پایینه
درود

پونیو سه‌شنبه 22 شهریور 1401 ساعت 22:23

شاعر میفرماید به شکوفه ها (درخت ها) به باران برسان سلام ما را....
فکر کنم همشهری ما بوده...

سلام پونیو
واقعا بارون اخیر زندگی من یکی رو زیر و رو کرده
دیگه دمای محیط به آستانه تحملم رسیده بود
واقعا یه تار موی پاییز به صد تا تابستون می ارزه


امیدوارم این هوای خنک و مرطوب ، نصیب همشهری های شاعر
فوق الذکر هم بشه

مامان یک فرشته سه‌شنبه 22 شهریور 1401 ساعت 11:37

یعنی شما شمالی ها بگین بعد از قرنی باید عمق فاجعه رو فهمید.
یعنی دوز چهارم رو هم زدی؟ دست مریزاد

"بعد از قرنی "
آره واقعا !!!
من پارسال اکثر روزهای پاییز و زمستون رو قبل طلوع آفتاب رکاب زدم
و این یعنی بارشی در اون روز ها نبوده
نیومدن یا کم اومدن بارون به نفعم بود
اما
به ضرر هزاران یا شاید میلیونها نفر شد


" یعنی دوز چهارم رو هم زدی؟"
دوز چهارم ؟!!!
اون که یه خاطره در دور دستهای زمانه !!!!
بقول فوتبالی ها
" ما متتظر پنجمی هستیم
هیچ جا نمیریم همینجا هستیم "

soly جمعه 18 شهریور 1401 ساعت 23:18

بارون قشنگ گوارای وجود.
شکرکه با سلامتی و صحت ادامه مسیر دادین.

ممنون سولی
چیزی که از همه مهمتر بود و اساسا یادم رفت بنویسم خنکی هوا بود که راحتمون کرد
شکر خدا
امیدوارم تا بهار سال بعد دیگه رنگ آفتاب رو نبینم !!!!
همه اش هوا لبری باشه ولی نباره !!!!
اینطوری من به بهترین نحو به ورزش روزانه ام میرسم
خیلی خودخواهم ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد