100

این هم ناهار رژیمی من

غنی از سبزیجات

-  ناشی از   دیدن سریال های کره ای  با میز های غذای مملو از سبزیجات جورواجور !!!  -

لازم به توضیح نیست که

به دلیل ساعات کار مختلف اعضای خونواده

  ناگزیر از  ناهار  خوردن به تنهایی  هستم .

اجزا تشکیل دهنده :

نیمرو با دو عدد تخم اردک محلی دررب گوجه خانگی تفت داده شده در روغن زیتون

سیر تازه به مقدار لازم

زیتون کارمندی ( پرورده نشده  )

کلم شور خانگی

فلفل شور خانگی

 

  میگوی خشک و شور جنوب

میگوی نیمه خشک و شور جنوب

نان مانده از دیروز به مقدار کافی




پ.ن :

قبول دارم

مقدار نمک این غذا یه مقدار بیش از حدیه که بشه اسمش رو رژیمی گذاشت  !!!

ولی

با خودم قرار گذاشتم  بعداز این  غذا آب زیاد بخورم

 و فردا صبح زود هم خوب  ورزش کنم  تا اثر نمک به حداقل برسه


چه میشه کرد عشقه دیگه

از قدیم هم گفتند:

 اگه از یه در عشق بیاد تو

از در دیگه عقل خارج میشه  !!!!









نظرات 8 + ارسال نظر
مهرداد یکشنبه 2 مرداد 1401 ساعت 13:34 http://ketabnameh.blogsky.com

سلام بر مونپارناس خوش سلیقه
امروز ول کنت نیستم و در هر خونه و پستی که شده میام بلکهجبران این همه دوری باشه
من که اهل شمال هستم درک می کنم برای یه شمالی مخلفات غذا از خود غذا مهم تر نباشه کم تر نیست . حالا شما گیلانی ها از ما مازندرانی ها در این زمینه پیشگام تر هستید و باقالی خام و اشپل و خیار ریز کرده و... از سر خیلی از سفره هاتون حذف شدنی نیست و عضو اصلی ما شمالی ها هم همون سیر هست که دوستان تهرانیمون از دستش فرار می کنن و احتمالا در زمانی که سیر تازه در میاد باید بهشون بگیم در اون دوران اگر در نیابنش نصف عمرشون بر فناست، این که ماست دلال زده و نازخاتون و ... دسر های مختلف رو که دیگه نگم.
اما اینم بگم یادم باشه که دفعه بعد نزدیک ناهار بیام اینجا سر بزنم. من تا خونه برم و ناهار بخورم دو ساعتی زمان دارم وو احتمالا تا اون موقع از گشنگی غش خواهم کرد

سلام
اصلا موقعی که وقت سیر تازه و باقالای تازه میشه قیافه شهر عوض میشه
همه ویار خرید پیدا میکنن اون هم با مقادیری مثل 30 کیلو یا حتی بالاتر
واقعا توی این فصل خوردن بیشتر غذا ها با سیر می چسبه
ظاهرا سیر خواص خیلی زیادی داره
ما هم اهل خوردن تازه و خشکش هستیم
باشد که بخاطر خوردن این نوع غذاا های بسیار مفید رو دست جنتی بلند شیم !!!

بندباز شنبه 31 اردیبهشت 1401 ساعت 17:23 http://dbandbaz.blogfa.com

نه والا!! هر چی فکر می کنم هیچ کجای دنیا به اندازه ی ما ظرافت طبع و ملاطفت کلام نداره! اونقدر که یعنی از اون طرف بوم افتادیم!

بندباز پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1401 ساعت 21:13 https://dbandbaz.blogfa.com

سلام مونپارناس
من از حرف های میله و تو فهمیدم که کارمند داریم تا کارمند!! زیتون کارمندی داریم تا زیتون کارمندی!!... کارگرها هم شکر خدا کلا زیتون از سفره شون پر !

سلام بندباز
زمانی کارمند بودن معنی داشتن یه کاردفتری
با یه حقوق "صورت سرخ نگه دار " بود !!!
الان
به یمن معجزات اقتصادی چند دهه اخیر،
دیگه سرخ نگه داشتن صورت هم برای یه کارمند ممکن نیست .
تفاوت کارمند با کارگر ، در نوع کار و صد البته
در ساعات کار کمترکارمند هاست
که
- گوش شیطون کر !!! -
فعلا هنوز از 8 ساعت به 12 ساعت تغییر پیدا نکرده
و مسلما از این لجاظ کارمندان در لایه بالاتری
- از لجاظ راحتی شرایط کار -
نسبت به کارگر ها قرار می گیرند
ولی وقتی حقوق دریافتی این دو گروه شبیه هم باشه
مسلما مشکلات اقتصادیشون هم شبیه همدیگه هست .
هردوی این گروه اگر زیتونی هم بخرند
خرید مغز گردو برای پرورده کردنش
یک نوع ولخرجی یا لاکچری بازی براشو ن محسوب میشه



داریم با سرعت سقوط می کنیم بندباز
انقدر سریع که باعث شده پرسشی از گذشتگان
دائما در سرمون زنگ بزنه
" به کجا چنین شتابان ؟ "
یا
بطور معادل ، به قول دوستان ...
" اللهم اجعل لولیک الفرج "
که همون معنی " به کجا چنین شتابان ؟ " رو می ده
ولی با اشاره غیر مستقیم به مشکلات
چون ممکنه خدای ناکرده اشاره مستقیم به مشکلات ،
عزیزی رو برنجونه و حق الناس به گردن گوینده بیفته !!!
می بینی ؟
چه طبع لطیفی دارند این دوستان !!!
خداییش تاحالا انقدر ظرافت در گفتار دیده بودی ؟

مامان یک فرشته چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 17:03

سلام
این حجم از مخلفات اشتها اور فقط برای دو تا تخم اردک؟؟
من حدس میزنم بعد از خوردن این دو تا دو تا دیگه هم برای تموم شدن اون شوریجات اضافه کردی بیا و اعتراف کن


نه ، نه ... اعتراف نمی کنم !!!

پ.ن :
واقعیتش اینه که اون میگوها رو همیشه با پلاستیک اشون میارم سر سفره و وقتی غذام تموم شد می برمشون یخچال برای دفعه بعد .
اون مقدار میگو مال یه بار مصرف که نبود !!!
فکر کنم سیر هم بعد تموم شدن نیمرو اضافه اومد

الهام چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 14:11 https://yanaar.blogsky.com/

+++++++
++نظر++
+++++++

فعلاً ایشون نظر من هستند
حالا بعد از انتشار پست تو الله اعلم

...

ممنون

الهام چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 11:06 https://yanaar.blogsky.com/

سلام مون‌پارناس
به به! کمی مونده به ناهار و جمع خوشمزه‌ها جمعه... ولی این غذا با این مخلفات اشتهاآور رژیمیه؟ بوی سیر تازه تا این‌جا که رسید.
ناهار رژیمی من فوقش یک بشقاب کاهو با یک کف دست نان جو و نصف سیخ جوجه باشه
تازه حدس می‌زنم یا گمون می‌کنم با جراحی اخیر، منظور از پرسش میله در مورد وجود زیتون کارمندی به خود زیتون برگردد نه به مخلفات پرورده کردنش

سلام الهام
من ناهار رژیمی تو رو بیشتر دوست دارم
بشرطی که
بجای یک بشقاب کاهو یه ظرف سالاد با دوغ آیعلی
بجای یه کف دست نان جو دو تا بربری گرم و تازه
و بجای نصف سیخ جوجه دو سیخ جوجه باشه


پ.ن 1:
مگه تو فنچی که می خوای انقدر غذا بخوری؟

پ.ن 2:
باور بکنی یا نه خوردن خیلی از غذا ها با سیر تازه طعم خوش مزه تری به چیزی که می خوری می ده .
همینطور خوردن باقالای خام و تازه ، میگوی خشک یا نیمه خشک شور و اشپل شور ماهی
دیگه آدم از زندگی چی می خواد دیگه ؟!!!!
چی؟
بشینه آثار کارل پوپر رو بخونه ؟
اینو می خواد ؟؟؟ !!!!
آهان نوشیدنی رو یادم رفت !!!
ترجیحا دوغ آبعلی یا دلستر تلخ بسته به نوع غذا هم جزو الزاماتی هست که اگر مهیا باشه
چه شود ......!!!!

پ.ن 3 :
خدا رو شکر که توی ماه رمضان نیستیم
در حین نوشتن همین چند خط ، روده کوچکه چند سانت از روده بزرگه رو خورد !!!
برم به فکر چیزی برای سوخت گیری باشم !!!

پ.ن 4 :
می خوام پستی منتشر کنم که توش به تو به عنوان نماینده یک قشر خاص یه طعنه کوچولو
- یعنی واقعا کوچولو ه ها -
زدم
می دونم که ناراحت نمیشی ولی بیشتر راحتم که اگر نظر مثبت خودت
- و یا چون تو بچه مثبتی نظر دو مثبت یا n مثبتت -
- در راستای شعار زنده باد مخالف من که اهل تعقل عاشقش هستند !!!! -
رو در راستا موافقت با این کارم بهم بگی

soly چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 10:38

گوارای وجود

مرسی سولماز

میله بدون پرچم دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 ساعت 18:11

سلام
خدا از سر تقصیراتت بگذره
من الان گشنه داشتم از اینجا رد می‌شدم
زیتون کارمندی که نداریم دیگه! داریم؟!
...
در کل ولی نوش جان... همه عناصر تصویر نشان می‌دهد که عشق حضور دارد

سلام میله
بخاطر تقصیراتم استغفار می کنم
یه زمانی بود که به عواقب کارم فکر می کردم
مدتهاست که با دیدن دیگران بی خیالش شدم
یادم میاد قدیمها حتی پدر و مادرها مراقب بودند یه وقتی بوی غذایی مثل کباب توی هوا پخش نشه
نکنه که همسایه ای این بو بهش بخوره و استطاعت تهیه اش رو نداشته باشه
اما
الان مردم داشته هاشون رو مثل سیخ توی چشم دیگران فرو می کنند
روزگار غریبی است برادر

زیتون کارمندی هم داریم
چرا نداشته باشیم؟
وقتی قیمت ماده اصلی پرورده کردن زیتون
- گردو ، ارواح العالمین لمغزه فداه !!!-
خدا تومن قیمتش باشه خوب توی این شرایط یه کارمند ساده میتونه بابت پرورده کردن زیتونش هزینه کنه؟
مشخصه که نه !!!
و به این ترتیب زیتون کارمندی پا به عرصه وجود می ذاره !!!!

"همه عناصر تصویر نشان می‌دهد که عشق حضور دارد "
و البته همونطوی که گفتم جایی که عشق بیاد عقل می ره
و
این به معنی بالا رفتن ریسک خطره
که
در اینجا فقدان عقل ، به صورت حضورغیر عادی و تشدید شده سم سفید
- نمک -
خودش رو نشون داده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد