99

یکی از مواردی که من و خورشید  با همدیگه هم عقیده نیستیم

و این مساله هنوز لاینحل مونده  ،  این دو تا نمکدون هستند !!!




حتما از اون ست دوتایی نمکدون رو  دیدین

که

 یکیش به شکله آقا و یکیش هم به شکل خانومه مثل این دوتا !!!!



من همیشه  پیش خودم  فکر کرده ام

 اونی که به شکل آقاست نمکدونه و اون یکی هم جای فلفل!!!

مدیون  هستین اگر فکر کنین با غرض یا مرضی این فکر  به ذهنم میاد

ما از اون نوع نمکدونها نداریم

و بجاش اون دوتا  عزیز دل بالایی مدتهاست بدون اذیت و آزار دارن به ما خدمت می کنن

 

 

از شما چه پنهون خیلی از زوجهای دیگه قبل از اونها  اومدن

 اما نتونستن دووم بیارن

همه چیز به قیافه و جنس و قیمت و رنگ و لعاب و ....  نیست که

دلیلش رو لابد می دونین و شاید شما هم باهاش درگیرین

هوای مرطوب ودرنتیجه  بسته شدن آزار دهنده و مکرر

سوراخ نمکدونها و از این جور  برنامه ها  منظورمه

اما این دوتا تاب آوردند

 و

 چه از لحاظ حجم  نمک و فلفلی که توشون جا میشه

و چه از لحاظ همیشه باز بودن سوراخهای  سرشون

و چه از لحاظ ریزش کنترل شده و به اندازه محتویات اشون

 نامبر وان  زوجهایی هستند که تا بحال افتخار خدمت در آشپزخونه ما رو داشتند

- ببخشیدگفتم آشپزخونه ما ؟،

اشتباه شد

 آشپزخونه فرمانروا خوشید  منظورمه ،

 من اونجا چه کاره بیدم ؟

صرفا  یک سرباز پیاده !!!  -

اما

این اختلاف عقیده کذایی  از اونجایی شروع میشه که وقتی برای کاری

 به من دستورداده میشه نمک و فلفل رو پیش فرمانروا ببرم 

ناخودآگاه ، تاکید میکنم ناخودآگاه

 یاد اون ست نمکدون  آقاو خانوم می افتم

و  در زمان تقدیم  این نمکدونها با خودم زمزمه می کنم

 "آقای نمک ، خانوم فلفل "

نمی دونم فرمانروا ی آشپزخونه که حواسش جای دیگه است

چطور متوجه این زمزمه من می شه!!!

می شنوه  و سریع موضع می گیره و میگه

 " خانوم نمک  ، آقای فلفل " !!!!

بارها با هم صحبت کردیم ولی نتونستیم همدیگر رو قانع کنیم

هنوز من معتقدم در  اون مجموعه نمکدون آقا و خانوم

 و باطبع اون

 در همه زوجهای فلفل نمکی

نمکدون آقاست و جا  فلفلی خانوم !!!

اما خورشید قاطعانه روی حرفش وایساده که

الا و بلا

نمکدون خانومه و جا فلفلی آقا !!!

حرفت درست نیست عزیز من ، درست نیست دیگه

دلیل هم دارم

ما آقایون که همه امون یه گوله نمکیم

خودتون صد ها بار بهمون گفتین

اما

پناه بر خدا از دست زبون گزنده شما !!

حالا کی فلفله و کی نمک؟


خلاصه

مساله این است :

" آقای نمک ، خانوم فلفل"

یا

" خانوم نمک ، آقای فلفل "


تولید کننده محترمی که اون ست دو تایی نمکدون  آقا و خانوم رو تولید می کنی

لطفا لطفا برای جلوگیری از این بگو مگو های غیر ضروری در کانون گرم خانواده

یه کوچولو یه جای  اون آقا بنویس نمکدون و خیال همه رو راحت کن  !!!

ممنون از لطفت

صواب داره بخدا

جای دوری  نمیره

با این کار ، کانون گرم خانواده ما رو همینطور گرم نگه می داری


پ.ن :

محتویات نمکدون توی عکس نمک معمولی نیست 

نمک رژیمیه

  که  از سه قسمت نمک پتاسیم و یک قسمت نمک سدیم

-یعنی همین نمک معمولی -

تشکیل شده و ضرر نمک معمولی رو نداره

مثلا

باعث بالا  رفتن فشار خون  نمیشه

یا تاثیر خیلی خیلی کمی در اون داره

یکی از بستگان نزدیکم که فشار خون داره و به محض مصرف کمی نمک

فشارش می ره بالا و سرگیجه می گیره مدتهاست از این نمک که بهش توصیه

کردم داره استفاده می کنه و راضیه

البته برای هر کسی در این وضع،  مصرف/عدم مصرف هر چیزی

رو پزشکش باید تعیین کنه 

از خیلی وقت پیش قصد داشتم درباره  این نوع نمک چیزی بنویسم

نمیدونم شاید هم  قبلا در موردش نوشته باشم . یادم نیست

نوشتن بدون تیتریک وبلاگ  در کنار مزیتش  این مشکل جنبی رو هم داره

که نمی دونی  در مورد چه چیز هایی نوشتی !!!

حقیقتش حوصله برگشت به عقب و بررسی 98 پست قبلی رو ندارم


نظرات 9 + ارسال نظر
مهرداد یکشنبه 2 مرداد 1401 ساعت 13:42 http://ketabnameh.blogsky.com


خوشحالم با پادرمیونی الهام جنسیت این دوستان مشخص شد.
اگر اون مدرک مستند هم موجود نبود من باهات موافق بودم


احتمالا من هم همون کارتون رو دیده بودم
وگرنه از کجا باید روی آقا بودن نمکدون پافشاری میکردم
اصلا کی گفته آقایون بانمک ترن
و
زبون خانومها مثل فلفله ؟!!!

الهام چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 11:34 https://yanaar.blogsky.com/

سلام
کارتونش رو ندیدین؟ The spice family رو میگم. کل اختلاف‌تون رفت روی هوا که
Mr salt و Mrs pepper چندین ساله با هم زندگی می‌کنن و دو تا دختر و یه پسر هم دارن. البته به علت تفاوت‌های فرهنگی‌مون نمی‌دونم ازدواج کرده‌ان یا نه ؟
Paprika دختر بزرگشونه Cinnamon پسره و Ginger کوچولو هم تازه به دنیا اومده و دختره. حالا اول بشین سری کامل کارتون رو دانلود کن بعد هم برای اون زوج کار راه اندازتون به فکر بچه زنجبیل و پاپریکا و دارچین باش

مرسی الهام !!!!
پس نظر تهیه کنندگان اون کارتون هم با من یکی بوده !!!
همیشه احساس حق بجانب بودن می کردم !!!!
مشکل از اساس حل شد
آخ جوووووو ... وووووون


مگه میشه خانومها نمک باشن؟!!!
همون فلفل بودن برازنده شونه !!!
خودت که هزار برابر من توی جمع خانومها بودی
و
گوشه کنایه های با طعم فلفل شون رو شنیدی
اما
این مردها هستند که برای جلب نظر ... صد تا معلق می زنند و گوله نمک میشن !!!



"برای اون زوج کار راه اندازتون به فکر بچه زنجبیل و پاپریکا و دارچین باش "
خوشبختانه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ، تصمیم به بچه دار شدن ندارند
حداقل نه تا وقتی که توی خونه ما هستند !!!

بندباز دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 ساعت 16:48 http://dbandbaz.blogfa.com

خیلی متشکرم بابت راهنمایی و لینک هات

خواهش می کنم .
کاری نکردم .
امیدوارم خوشت بیاد و مصرفش رو شروع کنی

بندباز یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 ساعت 23:59 http://dbandbaz.blogfa.com

سلام مونپارناس
خداییش تابحال اصلا به طراحی یه نمکدون توجه نکرده بودم! قدیما که با اتوبوس میرفتیم شمال، از این مدل نمکدونها خیلی توی رستوران‌های بین راهی می دیدم! حالا میفهمم که یه دلیل عمده ش، داشتن در و جلوگیری از رطوبت زدن محتویاتش بوده!!

اون نمک مخصوص رو از کجا میشه تهیه کرد؟

سلام بند باز
" تابحال اصلا به طراحی یه نمکدون توجه نکرده بودم"
چون طراحی این نوع وسایل بیشتر مورد توجه و مختص هنرمندان شاخه طراحی صنعتیه
بقیه هنرمندان نقاش فکرشون معطوف چیزهای مهمتر از یه نمکدونه !!!


" اون نمک مخصوص رو از کجا میشه تهیه کرد؟ "
از فروشگاه های بزرگ مثل 7 یا افق کوروش و امثال اونها بپرس . اسم رسمیش نمک رژیمی یا کم سدیمه . نمک پتاسیم هم بهش می گن


فقط توجه کن بنا بر گفته سازنده نباید این نمک در دمای زیاد مثل خورشت در حال جوش یا سیب زمینی در حال سرخ شدن استفاده کنی باید در زمانی که غذا روی شعله نیست به غذا اضافه کنی چون از لحاظ شیمیایی گرما تجزیه اش می کنه
و ...
- من هم نمی دونم بعد از تجزیه شدنش چی پیش میاد !!! آدم رو مسموم می کنه ؟ !!! -


عکسی از دو مدلی رو که مصرف می کنیم رو هم برات اینجا می ذارم
مدل کیسه ای نمک بیشتر و قیمت کمتری داره اون مدل دیگه کلی پول بابت جاش از آدم می گیره !!!!

https://s6.uupload.ir/files/2_84be.jpg


پ.ن :
اگه حوصله کنم یه پست در مورد نمک کم سدیم می ذارم
چون
مرتبط با سلامت اعضای خونواده هست
و ممکنه برای خیلی ها
- حتی اگرنخوان استفاده هم بکنن -
دونستنش جالب باشه

نرگس باران یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 ساعت 01:56

به جای این کارا پاشو یه دستمال بردار، اون جانمکی ها رو تمیز کن دلم ریش شد از کثیفیش!

خودم هم وقتی عکس می گرفتم متوجه شدم !!!
اما برای واقعی تر بودن عکس پاکشون نکردم
چیزی از هنر عکاسی آوانگارد نشنیدی؟



پ.ن :
به فرموده ، تمیزکاری انجام شد

مامان یک فرشته شنبه 24 اردیبهشت 1401 ساعت 15:27


اول بزار یکم بخندم

نه اتفاقا ،فقط من میخواستم حس کامنتم رو توضیح بدم.
کل جواب رو که پاک کردی
فکر کنم بهتره بعد از هر جمله استیکر بزارم که حس و حال هم تا حدودی منتقل بشه
تبریک میگم بابت احترامی که به مخاطبت میزاری

"تبریک میگم بابت احترامی که به مخاطبت میزاری "
تشکر
اما
به قول ....
شما خوانندگان وبلاگ ، سرمایه های ما وبلاگنویسان هستین

مامان یک فرشته شنبه 24 اردیبهشت 1401 ساعت 09:25

فکر میکنم سوء برداشت کردین جناب مونپارناس
طنز نوشته کاملا مشخص بود و من هم همراه خوندنش لبخند زدم
جمله من اصلا زیر سوال بودن نوع مشکلات نبود

ای وای !!!
مامان یک فرشته
لحن جوابم نامناسب بود؟!!!
بخشید
شرمنده که از لحن جوابم خوشت نیومد

اون قسمتهایی رو که خودم فکر می کردم خوشایندت نبوده حذف کردم
برو نگاه کن
اگه باز هم قسمتی خوشایندت نبود بهم بگو اونها رو هم حذف می کنم


اصلا می خوای به عنوان جریمه دو دور از روی درس سوم
کتاب فارسی دوم دبستان رونویسی کنم ؟

مامان یک فرشته جمعه 23 اردیبهشت 1401 ساعت 11:28

سلام
از اونجا که وقتی بچه ای بدنیا میاد اگر دختر باشه براش تم صورتی و برای نوزاد پسر تم آبی در نظر گرفته میشه پس میتونه نمکدون صورتی خانم و آبی آقا باشه .اما معتقدم ممکنه محتویات داخلش مغرضانه پر شده باشه
اخه اگه تولید کننده محترم هم آقا و خانومش رو مشخص کنه باز هم میشه محتویاتش رو جابه جا کرد الان مشکل خانواده شما جنسیت نمک و فلفل هست که خدایی در هیچ زبانی فکر نمیکنم مشخص شده باشه

سلام

"اما معتقدم ممکنه محتویات داخلش مغرضانه پر شده باشه "

شاید !!!





" الان مشکل خانواده شما جنسیت نمک و فلفل هست که خدایی در هیچ زبانی فکر نمیکنم مشخص شده باشه"

کل مطلب فقط یه شوخی کوچیک بین من و خورشیده که بصورت طنز نوشتم تا باعث کمی انبساط خاطر خوانندگان اینجا بشه

Sسلام oly جمعه 23 اردیبهشت 1401 ساعت 00:18

سلام
بهتر هستش که با کانون گرم خانواده برین کانون سازنده اون دو جفتی که دارن باعث اختلاف نظر در خونواده میشن و به کانون سازنده ابلاغ کنین که اون دو تا زوج توی زندگی موش ندوانند!! ووای جملات سنگینی بود ‌. چه اختلاف نظر با نمکی دارین...

سلام
خوب همینجا از رسانه وبلاگی براشون پیغام فرستادم دیگه !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد