96

ماه رمضان از  نیمه گذشت

امسال برای من  گذشت این ماه خیلی محسوس  نبود

البته تا وقتی توی این کشور داریم زندگی میکنیم بخوایم یا نه اومدن  مش رمضون

روی زندگی  روزانه ما اثر می ذاره.

بنا بر جمله ای از یکی از بزرگان دین

که این ماه رو " مهمانی خدا "نامیده

 رمضان برای همه دنیا بجز ما و یکی دو تا کشور دیگه ماه مهمونی و شادیه

 

 چون  استنباط دنیا از مهمونی یعنی  شاد بودن درنتیجه  رمضان  رو هم بنا بر

همین اصل  ماه شادی می دونن

 البته  شادی هم انواع داره

و

 الزاما با بزن و بکوب و برقص همراه نیست

بر عکس بقیه دنیا ، در کشور ما 

بدلیل قرارگرفتن  سالگرد وفات امام اول شیعیان در این ماه

همیشه  توسط مراجع رسمی جو سنگین و غمناکی  مستقیم یا

غیر مستقیم به جامعه القا شده  و خندیدن و خوش بودن توی این ماه

کاری نادرست تلقی میشده .

به همین علت ما کمتر میبینیم توی این ماه کسی  بخواد/بتونه

 عروسی راه بندازه !!!

اما

دقیق تر  که نگاه کنی رمضان فقط ماه گشنگی و غم و غصه نیست

همه کارها در این دنیا چند وجهی هستند

یعنی  نگاه کردن  از یک زاویه متفاوت ممکنه 180 درجه نظر آدم رو

نسبت به

درستی یا نادرستی

مهم بودن یا بی اهمیت بودن

ویا

مفید بودن یا مضر بودن

 اون کار یا آثارش عوض کنه


بالا بری پایین بیای رمضان یعنی تحمل گشنگی و تشنگی

البته بعضی ها چیزهای دیگری هم  باهاش همراه میدونن  ولی من

می گم اونی که اساسه همینی هست که گفتم یعنی  غذا نخوردن

خوب

از دیدگاه کسی که اعتقادی به این کار نداره  این یک نوع خودآزاریه

که آدم خودش رو برای ساعات طولانی که در بعضی سالها

 بیش از 15 ساعت هم میشه از خوردن و آشامیدن محروم نگه داره

اما

 اگه  از این  زاویه نگاهش کنیم

- که ارتباطی هم با دیدگاه دینی نداره -

که این ماه نوعی  تنوعی اجباری

 در برنامه تکراری خورد و خوراک روزانه  محسوب میشه

 مقداری داستان می تونه متفاوت باشه

من این تنوع رو بفال نیک گرفتم و دارم سعی میکنم ازش حداکثر

استفاده رو بکنم

چه استفاده ای؟

رسیدن به وزن ایده آلم که  دورقمی باشم نه سه رقمی !!!!

در مواقع عادی امکان نداره در برابر تولیدات هنر هفتم بتونم مقاومت کنم

ولی

در این ماه  براحتی براحتی این کار ممکن شده

البته واضح و مبرهنه که هنر هفتم همون هنر آشپزیه که بعضی ها به اشتباه

سینما رو هنر هفتم میدونن که در واقع اینطور نیست و اون هنر هشتمه


هر چیزی رو حتی اگر ناخوشایند بنظر بیاد میشه یه طوری خوشآیندش کرد

چند نفر از  شما تا حالا میوه درخت زیتون رو وقتی که رسیده از درخت کندین و خوردین ؟

دقیقا مزه  زهر مار میده !!!!

تلخ و بد مزه !!!

اما

همین چیز وحشتناک رو میشکنن و تلخی اون رو با استفاده از

مواد شیمیایی مثل سود  یا با خیسوندن و تعویض های متوالی  آبش  کم میکنن

و بعد توی آب نمک مزه دارمیشه . حالا من و شما کیلویی 100 تومن برای همین 

چیزی که مفت هم نمی خواستیمش پول میدیم

تازه

اگر با مغز گردوی ساییده شده و رب انار و گوجه فرنگی و .....

-بقیه اش محرمانه است  -

هم پرورده شده باشه که خوب طبیعتا قیمتش هم گرونتره

خوب این همه گفتم که به اینجا برسم

تا الان چیزی حدود هفت کیلو کم کردم

چی ؟!!!

آدم بی مزه و لوسی هستم  !!!! ؟؟؟

ولی

 خودتون بگید اگر همون اول  می گفتم

" سلام من توی رمضان  تا حالا هفت کیلو کم کردم "

جوابش حتما این نبود

"   خوب به من چه !!!   "

ولی

 احتمالا الان واکنش خیلی هاتون اینه

"  آه ... چه جالب   !!!  "

و اونهایی هم که به من نزدیکترند میگن

"آفرین مونپارناس  !!!  بابا ایول  .  می  دونستم که تو میتونی   "

این بود انشای من در  این پست من

تا درودی دیگر

بدرود



پ.ن :

توی این فصل  گلدونهای توی حیاط هر کدوم یه گل خوشرنگ خاص دارن

این یکیشونه

یه گل ناز خوشگل

احیانا اون الهه ناز که  میگن ایشون نیستن؟ 



نظرات 8 + ارسال نظر
بندباز سه‌شنبه 6 اردیبهشت 1401 ساعت 23:50 http://dbandbaz.blogfa.com

سلام!
مونپارناس، در پست یکی مانده به آخر وبلاگ بندباز، یک نفر برایت کامنت گذاشته.

سلام
چه جالب !!!
ممنون از اطلاع رسانیت
الان می رم اونجا

میله بدون پرچم یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 ساعت 18:02

سلام
اول اینکه ایول به شما و اینکه گفته بودم که تو می‌تونی
در مورد غم و شادی در تلویزیون ما کافی است که در همین روزهای شادی که برخی دوستان یادآور شدند به برنامه‌ها توجه کنیم؛ گاهی مولودی‌هایی که پخش می‌کنند از روضه غم انگیز تر است و مهمتر اینکه اکثر آنها به شدت نچسب و عاریه‌ای و تقلبی به نظر می‌رسند.
حالا دیگه این تفاوت در مورد ما مردم هم محسوس است، یعنی ما هم الان دیگه بلد نیستیم چطوری شاد باشیم و شادی کنیم اما بالعکس در زمان عزا معمولاً بلدیم چه کار کنیم! حسابی تأثیر گرفتیم از این دانشگاه!!

سلام میله
ممنون از ایول ات !!!


امیدوارم تو هم گرفتار اضافه وزن و حواشی اون نباشی .


در مورد عملکردصدا و سیما هر چه بگیم کم گفتیم
شاهکاریه مثل بقیه ادارات دولتی ما
که
توانایی شگرف تبدیل طلا به مس رو به نحو احسن دارا هستن.
کوهی از منابع مالی و انسانی و تجهیزات
و
خروجی ؟
چه گویم که ناگفتنش بهتر است

اون جمله ای که باید با آب طلا نوشت همش توی ذهنم هست
و اون اینه
"همه چیزمون باید به همه چیزمون بیاد "
غیر از این باشه کار دنیا داره اشتباه پیش می ره
میشه جو بکاری و گوجه فرنگی برداشت کنی؟!!!!

الهام یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 ساعت 16:02 https://yanaar.blogsky.com/

سلام
راستش یک زمانی منم وقتی این آگهی را دیدم که:
طفلی به نام شادی
دیری است گم شده است
با چشم های روشن براق
با گیسویی بلند به بالای آرزو
هرکس از او نشانی دارد
ما را کند خبر
این هم نشان ما
یک سو خلیج فارس
سوی دگر خزر
باورش کردم دنبالش می‌گشتم خیلی جدی بعدش فهمیدم انگار اصلاً گمشده‌ای در کار نیست. یعنی نبوده که گم بشه یا همین قدر که الان هست بوده از اول. اصلاً هست گم نشده ... شاید داستان وزن و بالا و پایین شدن و اضافه وزن هم چیزی در مایه‌های همین آگهی است با این تفاوت که آن‌جا اگر تخیلی شاعرانه در کار است، این‌جا همه چیز مربوط به «بازار» است. قصه این است که در هر حالی هشیارانه مراقب خودمان و همدیگر باشیم.

سلام الهام
ای کاش همه چیز در همون قلمرو تخیل می موند
ولی
نتایج آزمایش های پزشکی حقیقت محض اند به سردی و برندگی یک چاقوی جراحی
غفلت کنی کار تمومه
اینجاست که بعد دیدن نتایج آزمایش باید "هشیارانه مراقب خودمان" باشیم

پ.ن :
الهام ، تا بحال سرو کارت با آزمایش و آزمایشگاه نیفتاده که میگی "همه چیز مربوط به «بازار "هست ؟
فکر میکنی دنبال لاغری بودن بخاطر نتایج ناجور آزمایش چیزی مثل دنبال لاغری رفتن خانومهاست که ترند شده و به بازار مرتبطه ؟

مامان یک فرشته شنبه 3 اردیبهشت 1401 ساعت 00:23

در ادامه کامنت قبلی
البته میدونم با قدی که داری و ورزشکار هم هستی مسلما تپل به نظر نمیای

" با قدی که داری و ورزشکار هم هستی مسلما تپل به نظر نمیای"

می دونی این مساله یه نکته منفی به حساب می اد؟
مشکل اضافه وزن و بیماری های بعضا پنهان ناشی از اون رو داری اما کسی به روت نمیاره
و تو فکر میکنی که همه چیز درسته
تا
زمانی که آزمایش بدی و ببینی واویلا !!!
با کمک بیماری های ناشی از اضافه وزن چند قدم اضافه به سمت خونه آخرت ورداشتی !!!
به غیر از قدمهایی که بخاطر گذشت زمان بر می داریم
حالا بیا و توی جاده سربالایی کاهش وزن حرکت کن
هر لذتی که از خوردن و خوابیدن بردی باید تاوانش رو بدی

باید کم غذایی و تحرک کافی رو از بچکی توی مدارس دائما به بچه ها یادآوری کنن
خیلی از ما بزرگسالان قادر به تشخیص خیر و صلاح خودمون نیستیم
چون راه و روش یک زندگی سالم رو یاد نگرفتیم
و فقط دنبال لذتیم و بس
بعدا هم چوبش رو میخوریم

من الان بیش از یک ساله که دارم به تاوان گذشته ، صبح ها که هوا هنوز تاریکه و همه خوابن می رم ورزش و هنوز وزنم دو رقمی نشده
درحالی که توی اون سرازیری لعنتی تا 118 کیلو هم رفته بودم !!!!
اگه مواظب خورد و خوراکم بودم ،من هم مثل همه ، اون موقع ها می تونستم توی خواب ناز باشم

مامان یک فرشته شنبه 3 اردیبهشت 1401 ساعت 00:20 http://Parvazeyekfereshte.blogsky.com

سلام جناب مونپارناس
به نظرم ۷ کیلو در بیست روز عدد خیلی خوبیه و میتونی امیدوار باشی به هدفت برسی
این غم و اندوه رو قشنگ میشه حس کرد حتی اگر مثل ما تلویزیون هم نبینی و حتی اگر نیازی به اون تنوع و کم کردن وزن هم نداشته باشی باز هم غیر عادی بودن کشور رو میفهمی و دوست داری زودتر همه چی به حالت قبل برگرده
البته منکر لذت اماده کردن و چیدن و خوردن افطاری نیستم
شوخی نوشت:حتی اگر وزن هم کم نکردی یا رو این وزنت هم نموندی میتونی خودت رو با این جمله قانع کنی که تپل ها مهربون ترن

سلام مامان یک فرشته
اضافه وزن چیز بدیه
هیچوقت فکر نمی کردم گرفتارش شم
وقتی گرفتارش شدی انگار توی سرازیری افتادی
همین طوری می ری
اما
کاهش اون وزن اضافه عین رفتن توی یه سربالاییه
کند و خسته کننده
اگر مشکل کبد پیدا نمی کردم فکر نکنم اراده کاهش وزن رو می داشتم


" تپل ها مهربون ترن"

بندباز پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1401 ساعت 22:44 http://dbandbaz.blogfa.com

سلام مونپارناس!! بابا خیلی ایول داری حقیقتا خیلی همت و سختکوشی داری که تونستی اینقدر وزن کم کنی!!! خداییش تبریکات فراوان من رو بپذیر چون من هم شدیدا در زمینه هنر هفتم ضعف و مهارت دارم!! خوشمزه درست میکنم از خوردنش لذت می برم و خب... بقیه ش هم معلومه!!
خیلی متاسفم که بگم دین برای ما از منظر روضه خوان ها معرفی شده و طبیعی ست که کلا فضایش سنگین و غمین باشد! اگر نه خود خدا هم اینقدر عبور و غمگین نیست!
توی دعاهات، برای ما هم دعا کن

سلام بند باز
شکر خدا دوباره شدی همون بند باز همیشگی



دلم برای اون فیلمها و سریالهای وحشتناک ... که می دیدی و تعریف می کردی تنگ شده خدا رو شکر که بهتری و اثراین بهتر شدن رو با اون نقاشی وحشتناکی که بالای وبلاگت گذاشتی
می بینیم !!!
این یعنی که بهتری !!!


و اما بعد
خداییش هنر هفتم خیلی روی آدمها تاثیر گذاره و تا چوب و چماق رمضان نباشه نمیشه ازش دل کند .
تازه خیلی ها بعد افطار می پرن توی آغوش پر مهرش
و بعد رمضان بجای لاغر شدن چاق تر هم می شن !!!



".. و خب... بقیه ش هم معلومه!!"
وای !!!
نگو که اضافه وزن داری!!!
امان از اضافه وزن که راحت میاد و سخت می ره
اگر داری ورزش رو به هرشکلی توی برنامه روزانه ات بگنجون
ساده ترینش دیگه پیاده رویه


"خیلی متاسفم که بگم دین برای ما از منظر روضه خوان ها معرفی شده و طبیعی ست که کلا فضایش سنگین و غمین باشد! "
می دونی که برای بعضی ها !!! نون در غصه هست . پس عاشق رواج غصه هستند .غصه و غم انقدر هم شایع هست که آواز سنتی ما اکثرش تو مایه های غمناک خونده میشه .
البته مردم در موسیقی های محلی راه خودشون رو می رن !!!

"توی دعاهات، برای ما هم دعا کن "
بقول رضا مارمولک " محتاجیم به دعا "
ولی امیدوارم امسال سال خوبی برای کشور باشه
خاتمه دزدی ها و اختلاس ها و ...
و
رونق کشاورزی و صنعت و کسب و کار های حلال

امیدوارم امسال بخصوص برای تو و استاد " جان " سال موفقیت توام با شادی و سلامتی باشه
یادت باشه بند باز
خوشبختی مصداق خارجی نداره
هر چه هست در درون ماست
اگرچه عوامل بیرونی بر عوالم درون ما تاثیر مستقیم می ذارن
ولی
باید قوی بود و خوش بین
و همیشه تکرار کرد :
این نیز بگذرد

soly پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1401 ساعت 15:26

"آفرین مونپارناس !!! بابا ایول . می دونستم که تو میتونی "

با ارزوی قبولی طاعات و عبادات جناب مونپارناس و با آرزوی کسب رتبه دورقمی در وزنشان...
فتبارک اله احسن الخالقین کی بودی تو؟؟

ممنون سولی
ولی
حس میکنم شبیه پلنگ صورتی دارم می شم اونهم وقتی که از سونا اومد بیرون !!!!

دورقمی شدن توی یه ماه اونهم وقتی وزنت حدود 115 کیلو هست به معنی خودکشیه
دو رقمی شدن هدف بلند مدت منه .
فعلا با همین چند کیلو کاهش خوشم
ببینم می تونم بعد رمضان روی این وزن بمونم یا نه

ماندن یا نماندن
مساله این است

kook پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1401 ساعت 11:38

سلام
نمیدونم کی جو این ماه مبارک رو برای شما سنگین کرده که اینطور قلمفرسایی کردید!! جهت اطلاع همانطور که شهادت امام اول شیعیان در دهه سوم این ماه اتفاق افتاده، ولادت اولین فرزند ایشون یعنی امام دوم شیعیان در نیمه این ماه مبارک قرار داره و بسی موجبات جشن و شادی رو فراهم کرده. پس دلیل برای توسعه غم در کل ماه نیست و الکی شایعه نپراکنید
تصویر هم اسمش گل ناز هست که چندین رنگ هم داره در یک بوته

سلام kook
" نمیدونم کی جو این ماه مبارک رو برای شما سنگین کرده که اینطور قلمفرسایی کردید!! "
جوابش چند کلمه بیشتر نیست
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران !!!
بدلایلی محدود به تماشای کانالهای سیما هستم
و
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است ؟



" چندین رنگ هم داره در یک بوته"
بته هایی با رنگ های متفاوت هست
ولی چند رنگ در یک بته رو تا به حال نشنیدم
مطمئنی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد