90

ادامه پست 86

خلاصه ماجرا :

بله !!!

عرض شد که سالم بودم و سر حال

آزمایش دادم و مشخص شد که سرحال هستم

اما

سالم نیستم

تصمیم گرفتم با کنترل غذا و ورزش مستمر بیماریم رو کنترل کنم

اما

سیاست کنترل غذام شکست خورد و موند ورزش مستمر

 

 

مساله پیدا کردن ورزشی بود که هم بتونم روزانه انجامش بدم تا موثر باشه

و

هم با جیب کارمندی من هم تطابق کامل داشته باشه

از اونجایی که از هر ورزشی یادگاری دارم یه مقدار کار برام سخت بود

مچ در بسکتبال

زانو در فوتسال

کتف در والیبال

و

 مجددا باز هم کتف در پینگ پنگ !!!

سه ورزش مناسب

شنا ، پیاده روی  و دوچرخه سواری بودند .

شنا که بخاطر کرونا و خالی کردن جیب و کثیفی  استخرها جاذبه ای برام نداشت

موند پیاده روی و دوچرخه سواری

برای کسی که یه عمر با وسیله ورزش کرده

 - مثلا  با توپ -

 پیاده روی کسالت آمیز ترین ورزشه

پس رفتم سروقت دوچرخه سواری

ارشد اگر هیچ فایده ای برام نداشت

- که داشت و حقوق و رتبه اداریم رو بالا برد-

یه چیز رو بمن یاد داد

 تحقیق !!!!

تا قبل ارشد  واقعا حالیم نبود تحقیق چیه

برای هر چیزی یکی دو تا مرجع راهنما پیدا می کردم والسلام

اما

وقتی برای  پایان نامه حداقل  سی چهل مقاله رو گلچین کردم تا خلاصه کنم

تازه فهمیدم برای یه چیز کوچک مثل آبنبات چوبی چقدر میشه دیدگاه ها و نظرات  و مقاله های مختلفی داد!!!

یکی از منظر روانی و دلایل نیاز به مصرفش

یکی از دیدگاه مواد و عناصر تشکیل دهنده و منافع و مضارش

یکی از دیدگاه تاریخی و سیر تحولش از ابتدا تا الان

و ...

یا

چند تا مقاله دیده باشم خوبه که موضوع اونها گودی کمر  دانش آموزان دختر مقطع دبستان

فلان منطقه بوده؟

پس گودی کمر دخترهای بستانی مناطق دیگه چی؟

  پس گودی کمر دختر های دبیرستانی اون منطقه و مناطق دیگه چی؟

اصلا  گودی کمر خانوم های شاغل توی اون ناحیه چی؟

اصلا چرا همه اش تحقیق در مورد دختر ها و زنهاست  ؟

اصلا چرا همه اش وقتی رئیس جمهور ها می خوان برن

 به یه مدرسه سر بزنن میرن یه مدرسه دخترونه ؟ !!!

احتمالا تحقیق در مورد پسرها بدلایلی کمتر جاذبه داره و مونده برای محققین بعدی !!!!

خلاصه

افتادم به جون سایتها و وبلاگها و انجمنهای تخصص دوچرخه و

 فروشگاه های ایرانی و خارجی و هر چه که در توانم بود اطلاعات جمع کردم و مطلب خوندم

تبدیل به کسی شدم که  بعد ها وقتی  گذرم به مغازه های تعمیر و فروش

 قطعات دوچرخه میخورد اصلا جلوی فروشنده کم نمیآوردم

  یعنی ساده بگم  این تحقیق ها باعث شد   شناخت خوبی در مورد دوچرخه

شامل

سبکهای دوچرخه سواری و مسابقاتش

جئومتری بدنه

و  آشنایی با همه  قطعات تشکیل دهنده اون  بدست آوردم

وقتی میگم اطلاعات منظورم اطلاعات واقعیه ها نه روی کاغذ!!!

یعنی الان اگر به یه دوچرخه نگاه کنم با دیدن بدنه و  اجزای تشکیل دهنده اش

تا حد زیادی دستم میاد که  کیفیتش در چه سطحی هست

   یعنی حداقل هیچ فروشنده ای نمی تونه گنجشک رنگ شده رو بجای قناری

به من بفروشه !!!

پارسال همین موقع فقط انقدر میدونستم که به کدوم چرخ میگن چرخ جلو

و به کدوم یکی می گن چرخ عقب !!!


خوب  ، خودم دوچرخه ای  نداشتم

برای شروع تصمیم گرفتم از سایت دیوار دنبال دوچرخه مناسب بگردم

این شروع اعتیادی بود که هنوز اسیرشم

بیش از یک ساله که هر روز یا دقیقتر بگم  هرشب آخر وقت  توی سایت دیوارم

 و دارم آخرین دوچرخه هایی رو که برای فروش

گذاشتند و قیمتهاشون رو نگاه میکنم

معتاد شدم  بروبرگرد هم نداره !!!

خلاصه اولین دوچرخه ام رو از استان مجاور خریدم و داستان آغاز شد

ماشین دست دوم خریدید یا بستگان خریدند؟

امکان نداره بمحض خرید متوجه نشین که یه جایی نیاز به  پول خرج کردن داره !!!

دوچرخه دست دوم هم همینه تا خریدین باید خرج کردن رو شروع کنین

اولین دوچرخه ام  رو 800 تومن خریدم

اما

وقتی بردمش دوچرخه سازی برای بهینه سازی نزدیک به همین مبلغ هم خرجش شد !!!

موند اصل کار یعنی اینکه منی که شاغلم چطور باید هر روز دوچرخه سوارشم ؟

این باشه برای بعد .

هم

انگشتم خسته شد از تایپ

هم

 الان احتمالا تعدادی از شما ها مشغول زمزمه کردن چیزهایی در مورد من هستید

که ترجیح میدم بهشون فکر نکنم    !!!!

هم

 کلاس پسرم که من ناچار شدم امروز که توی مرخصی هستم بجاش توی برنامه شاد حاضر بزنم

گنداز آب  در اومد .

یعنی به من اطمینان داده شده بود که فقط یه سلام گفتن در گروه برای حضور و غیاب کافیه

اما

نمیدونم معلم زیست چه اش بود که تصمیم گرفت کوییز بگیره

الان برای اولین بار در عمرم منی که رشته ریاضی بودم ناچار شدم امتحان زیست بدم !!!

یعنی با سلام و صلوات برروح و روان معلم وقت نشناس رفتم اینترنت و با صرف کلی وقت

جواب سوالات رو در آوردم و فرستادم

که

 پسر اینجانب که  سر کلاس دیگری تشریف داشتند بجای تشکر  شاکی شد

 که چرا با دستخط جوابها رو نوشتی .گیر می افتم و کارم ساخته است

هیچی فایل ارسالی پاک و مجددا سوالات رو با تایپ کردم و ارسال کردم

و هم

اینکه خورشید خانه ما هم تا فهمید امروز خونه هستم

 یه تابه پر ماهی گذاشته روی گاز و من بیچاره از صبح تا الان که حدودهای یازده و نیمه

یه چشمم به اونه و  باید مراقبشون باشم که با شعله کم سرخ بشن

و در زمان مناسب هم برشون گردونم !!!


مرخصی  نمی گرفتم  راحت تر نبودم ؟!!!

واللا !!!!

 

پ.ن :

میدونستین بعضی باکتری ها که فوتوسنتز میکنن بجای اکسیژن گوگرد تولید میکنند؟!!!

جل الخالق!!!


نظرات 13 + ارسال نظر
مهرداد چهارشنبه 27 بهمن 1400 ساعت 00:17 http://Ketabnameh.blogsky.com

سلام
مدت زیادی بود خدمت شما دوست با صفا سر نزده بودم و واجب بود سری بزنم.
این پست رو که به آخر رسوندم کلی خندیدم، یعنی این ماجرای زیست و امتحان و ماهی و اون فتو سنتز آخر پشت هم برای من حکم یک کمدی استنداپ داشت. دم شما گرم. عالی بود. آقا ما هم که مرخصی میگیریم در میانه روز شیطونه میاد همینو بهمون میگه که مرخصی نمیگرفتی بهتر نبود

سلام مهرداد
زندگی بسته به اینکه چه جوری نگاهش کنی در یک لحظه میتونه تراژدی یا کمدی باشه .فقط به زاویه دید شخص بستگی داره .
اون روز من کلی استرس کشیدم و ساعات سخت و ناراحت کننده داشتم
هم اینکه مرخصیم داشت بدون استفاده سوخت میشد و هم اینکه در موقعیت ناخوشایندی گیر افتاده بودم
ولی
میبینی که با یه زاویه دید متفاوت حتی برای خودم هم اون ماجرا مضحک و جالب بود
زندگی کلش همینه دیگه
به ما بستگی داره چه جور با وقایع برخورد کنیم


پ.ن :
با همین فرمون ، ژانر فانتری رو جلو برو
سری هری پاتر رو که تموم کردی
سری " آرتمیس فاول" رو پیشنهاد میکنم
هشت جلد و نوشته Eoin Colfer
نویسنده ایرلندیه
داستانش ساده تر هست اما ... خیلی جذابه
از خوندنش خسته نمیشی

Soly سه‌شنبه 26 بهمن 1400 ساعت 11:16

سلام جناب مونپارناس
روز پدر و روز مرد برشما مبارک....
سایه تون مستدام باشه همراه با خوشی و سلامتی و سعادت.

سلام سولماز
ممنونم
خدا روح پدر مرحوم تو رو هم قرین رحمت کنه

الهام دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت 11:36 https://yanaar.blogsky.com/

ایهام که خیلی صنعت جذابی است ولی آخر بگو این‌جا جه می‌کند؟
منظور من این ترکیب این معجون بود: دوچرخه سواری هر روزه + محدودیت‌های شاغل بودن+ حواشی دوچرخه سواری زنان
خواستم ببینم اگر یک زن شاغل موقعیت مشابهی داشته باشد مثلا با مانتو و شلوار اداری و مقنعه هر روز مسافتی طولانی رکاب بزند، نتیجه از هر لحاظ چه خواهد شد؟

پ.ن: البته که دوست دارم.

" منظور من این ترکیب این معجون بود: دوچرخه سواری هر روزه + محدودیت‌های شاغل بودن+ حواشی دوچرخه سواری زنان "
آهان !!!!
گفتم که حرفت ایهام داره و معنی دوگانه میده
من یه برداشت دیگه ای داشتم .


"خواستم ببینم اگر یک زن شاغل موقعیت مشابهی داشته باشد مثلا با مانتو و شلوار اداری و مقنعه هر روز مسافتی طولانی رکاب بزند، نتیجه از هر لحاظ چه خواهد شد؟ "
حداقل اینجا چیزی نمیشه .مردم تعصب خاصی در این مورد ندارند و بشرط رعایت عرف هیچ خانومی برای دوچرخه سواری مشکل نداره .
در طول روز هم با سنین مختلف و در زمانهای مختلف در سطح شهر دیده میشن که بدون مزاحمت کارشون رو می کنند
ولی
دوچرخه سواری مثل هر ورزش دیگه برای خودش لباس و تجهیزات مخصوص داره
برای لباس یه تونیک آزاد و راحت میپوشند و مقنعه یا روسری توی تونیک گذاشته می شه و روی اون هم کلاه دوچرخه سواری .
طوری که در بیشتر موارد در یک گروه دوچرخه سوار تشخیص زنان از مردان ممکنه نیست
مگر
اونهایی که با پوشیدن لباسهای جیغ و خیلی چسبان یا بیرون انداختن موی گیس شده یا فوت و فن های دیگه تعمد دارن جنسیتشون رو به نمایش بذارند . برخورد مردم با گروه اول مناسب و عادیه
ولی
گروه دوم طرفداران خودشون رو دارند
عرضه و تقاضا !!!
قانون ازلی !!!


" البته که دوست دارم"
اگر دوست داری با هزینه کم و قابل قبولی میتونی دوچرخه سواری رو اگر تا بحال انجام ندادی شروع کنی . شبیه سوار شدن هواپیماست .
ورزش جالبیه
زمان دوچرخه سواری احساس سبکی می کنی
مشورت خواستی در خدمتم .
در مورد خود دوچرخه یا شرایط استفاده از اون

حمیده یکشنبه 24 بهمن 1400 ساعت 19:05 http://www.tast-good.blogfa.com

سلام
یک پیام نوشتم نمی دانم رسید یا نه
برنج و آرد هر دو نشاسته هستند.
چه نوع برنجی می خورید

سلام حمیده
"یک پیام نوشتم نمی دانم رسید یا نه"
اگر منظورت پیام در مورد ماهی دودیه، بله رسید
و
جواب دادم

"چه نوع برنجی می خورید"
ما در مرکز تولید برنج کشور زندگی میکنیم بعضی همکار های من خودشون یا پدرشون برنج می کارند و دسترسی به انواع برنج داریم
من به شخصه مشکل خاصی با انواع مختلف برنج ندارم
در زمان تحصیل و سربازی انقدر برنج های مجهول الهویه خوردم که ذائقه من عادت کرده
اما خیلی ها نمیتونن هر برنجی رو بخورن
مادرم و خورشید خانه ما اینطور هستند
به همین علت عموما من برنج " هاشمی "می خرم که دومین برنج از لحاظ کیفیته
اولین اش " صدری" هست که به خاطر کم محصول بودن و آسیب پذیری بیشتر در برابر بیماری ها و بارانهای بی موقع در زمان رسیدن برنج یعنی تابستان ، سطح زیر کشتش خیلی کم شده و اکثرا "هاشمی " و انواع دیگه می کارند
قیمت برنج هاشمی هم بسته به اینکه چند بار الک شده باشه - نداشتن خرده برنج- و یا رنگ و شکل ظاهری اون متفاوته .
من امسال دی ماه از همکارم کیلویی سی تومن خریدم و چند هفته پیش از همون همکار کیلویی 60 تومن !!!
این هم وضعیت کشور گل و بلبل ما
شنیدم به 80 تومن هم رسیده
یا حسرتا علی العباد !!!!

الهام یکشنبه 24 بهمن 1400 ساعت 12:00 https://yanaar.blogsky.com/

سلام
من مشتاقانه منتظر ترکیب شاغلی با هر روز دوچرخه سوار شدن هستم.
که البته در ادامه دوست دارم با جنسیت هم ترکیب شود

" البته در ادامه دوست دارم با جنسیت هم ترکیب شود "
الان این یعنی چی الهام ؟
ایهام داره جمله ات !!!!!
ممکنه بعضی ها برداشت اشتباهی بکنن ها !!!!


پ.ن :
تو هم دوچرخه سواری دوست داری؟
چی؟!!!
زمان لیسانس قهرمان دوچرخه سواری جاده دانشجویان کشور بودی ?!!!
جل الخالق !!!!
بابا تو دیگه کی هستی ؟!!!

مامان یک فرشته شنبه 23 بهمن 1400 ساعت 23:07

خداروشکر بهترم،فقط هنوز سرفه ها باقیست
چقدر غم انگیزه که با این وضعیت آب و هوا و غارت جنگل هاچند وقته شمالمون (سرسبزی و جنگل های شمال)هم از بین میره

سلام
غصه جنگلها رو نخور
آخرش کسی پیدا میشه بفکر طبیعت باشه
نمیبینی رئیس جمهور فعلی یه دفعه یاد سواحل اشغالی دریای خزر افتاده و داره ساحل به ساحل دست وزارت خونه ها و ارگانهای وابسته به خودش رو از اونجا کوتاه میکنه؟ !!!!
شاید
هشتمین رئیس جمهور بعدی هم شب بخوابه و صبح تصمیم بگیره که جنگلهای کشور رو باید نجات داد و ویلا های ساخته شده توی جنگل رو خراب کرد و جاش درخت کاشت !!!
من فقط دلم برای فهیمه خواهر نقی معمولی می سوزه که خونه اشون رو
-توی سری چهارم سریال پایتخت -
توی جنگل ساخت.
یعنی اون ویلا رو هم هشتمین رئیس جمهور بعدی خراب می کنه؟ !!!





پ.ن:
من هم سرفه هام بعد دوهفته باقی مونده
زیاد نیست
ولی
هست !!!!
توی محل کار نمیشه یه سرفه هم کرد
همه میترسند !!!

بندباز شنبه 23 بهمن 1400 ساعت 16:39 https://dbandbaz.blogfa.com

سلام مونپارناس
اینکه درباره ی کاری از قبل تحقیق مبسوط انجام بدیم عالیه!! خصوصا در این دوره و زمونه که اگر دیر بجنبی حسابی سرت کلاه رفته!!

سلام بند باز
واقعا توی این دوه و زمونه میشه اصلا بدون تحقیق کاری کرد؟
دیگه چیزی به اسم انصاف کمیاب شده
حتی اگه یه لوله کش بیاری خونه تا یه کار کوچک برات انجام بده اگر بفهمه چیزی از اجناس و قیمتها نمیدونی حسابی گوشت رو میبره
دیکه مکانیک و دکتر و .... که دیگه جای خود دارن !!!
5 X


پ.ن 1:
با یکی از راکت های خود ساخته که یک طفش رو سرورنیک زدم رفتم خیلی بهتر شده بود .
امروز یه راکت دیگه از همون دسته رو سرورنیک زدم ببینم چی در میاد

پ.ن 2:
یه بسته کوچک رزین دوجزئی رو هم سفارش دادم .
دلم میخواد تفاوتش با سرورنیک رو تست کنم .
چند سال پیش رزین پولیستر سه جزئی رو باهاش کار کردم .
شامل رزین و سخت کننده و شتاب دهنده بود.
این رزین دو جزئی باید جالب باشه .
مشکل اون رزین پولیستر گرم شدنش بود که خوشبختانه سرورنیک اینطور نیست .
دوست دارم ببینم دو جزئی ها چطورند .
باز هم ممنون ازت بخاطر سرورنیک
10 X

یاسی شنبه 23 بهمن 1400 ساعت 06:13

سلام دوست جان
خدا الهی زیادت کنه..از هر انگشتت ۱۰۰ تا هنر میریزه...هم خورشید خانم رو خوشحال میکنی هم ماه و ستاره ها رو...چقدر تو مرد خوبی هستی اخه!!! ماشاا...
روزت مبارک مونپارناس جان.

سلام یاسی
خدا تو و امثال تو رو زیاد کنه
که
واقعا ما محتاجیم به امثال شما


پ.ن 1:
"چقدر تو مرد خوبی هستی اخه!!! "
اینطوری ها هم نیست یاسی
آوای دهل از دور خوشه
همچین مالی هم نیستم !!!!


پ.ن 2:
" روزت مبارک مونپارناس جان."
تبریک خشک و خالی ؟!!!
پس جورابم کو؟!!!


Soly جمعه 22 بهمن 1400 ساعت 09:37

یاشاسین مونپارناس
خدایا بارون رو قطع نکن .خخخخخ

سولیییییییییییییییی !!!!!
بچه ی بد !!!!

سلام بر پدر آشپز و محصل
ورزش خوبی رو انتخاب کردی میتونی هرروز با دوچرخه بری سرکار،اینطوری با یک تیر دو تا نشون زدی هم ورزش کردی هم سرکار رفتی هم در هزینه ایاب و ذهاب صرفه جویی کردی ببخشید شد با یک تیر چند نشان.. البته اگر در شهر باران،بشه اینکار رو کرد
همسر من چند روز زمان کارمندی این کار رو کرد وقتی میومد خونه از خستگی میوفتاد تازه راه اداره تا خونه خیلی نزدیک بود
حالا کوییز رو چند شدی

سلام مامان یک فرشته
خوبی؟
حالت ان شا الله بهتره


" ورزش خوبی رو انتخاب کردی میتونی هرروز با دوچرخه بری سرکار ..."
در مورد خوب بودنش باید بگم که فعلا تقریبا تنها راه ورزش کردن مداوم من همینه .بخاطر آسیب های مختلف بدنی و کج سلیقگی خودم اینو می گم
البته یه دوچرخه ثابت رو زمان ارزونی خریدم ولی خونواده از جمله خودم تمایلی به استفاده روزانه ازش نداریم. یه جور خاص نچسبه !!!!
متاسفانه/خوشبختانه فاصله محل کار با خونه بعد از آخرین اسباب کشی به حد دوازده دقیقه پیاده روی تقلیل پیدا کده و این از دیدگاه دوچرخه سواری یعنی سه دقیقه رکاب زدن !!!
بنظرت ارزش داره برای این فاصله دوچرخه برد سر کار ؟
بجاش پیاده میرم و طبق نرم افزار استراوا این کار حدود صد کالری مصرف میکنم .خدا بده برکت !!!


" اگر در شهر باران،بشه اینکار رو کرد ..."
در این دوران آخرالزمانی که ما داریم توش زندگی میکنیم همه اسامی دارن بی مسما میشن یکیش همین شهر بارون !!!
امسال فکر میکنی چند روز پیوسته بارون داشتیم ؟
بجز دو یا سه روز در هرمثلا هر سه هفته یا بیشتر یا کلا خبری از بارون نبود یا صبح زود بعد از اذان که من میرم بارونی نبود !!!
هوا بیشتر به هوای مناطق خشک شباهت پیدا کرده تا استوایی !!!!


"حالا کوییز رو چند شدی"
چه خبره بابا !!!
تازه چند روز پیش کوییز دادیم !!!
بذار معلممون وقت کنه تصحیحشون کنه
ولی
چون جواب رو از منابع درستی پیدا کردم احتمال میدم بالای 18 بگیرم
تا خدا چی بخواد !!!!

Soly جمعه 22 بهمن 1400 ساعت 00:29

جوونم . ارومیه رو امروز همه نشون کرده بودند. همکار تهرانی هم کانال برف ارومیه رو فرستاده بود.‌برفای بهمن ماه ارومیه آبکی میشه و زیادم سرد نمیشه... خوب بارید ...شکرخدا.. انشالاه که بهتر بهتر شدین .


تعصب داری روی شهرتون سولی ؟ !!!!
خوبه حالا که ما بیچاره ها امسال برف و بارون درست و حسابی نداشتیم اینجوری دل ما رو بسوزونی ؟
نباید بجاش متواضعانه بگی " خدا نصیب همه آرزومندان کنه " ؟




"انشالاه که بهتر بهتر شدین "
تشکر
نرمالیته ام حدود 95% شده




پ.ن :
الان که بلند شدم برم لباس بپوشم و برم دوچرخه سواری دیدم که بیرون داره بارون میاد !!!!
آخه بگو مرد حسابی به چه جراتی به "سیده سولی "این حرفها رو میزنی !!
نمیترسی ؟
سولی من رسما حرفهام رو پس میگیرم
لطفا دعا کن بارون لااقل برای یک ساعت قطع شه
تو رو خدا !!!
اصلا بذار بگم
یا شار سین اورمیا !!!!!
خوب شد
قطع کن دیگه بارون رو سولی
پیاده روی دوست ندارم اون هم روز جمعه !!!


حمیده پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 ساعت 22:50 http://www.tast-good.blogfa.com

سلام
اگر توی غذا فقط روغن کم بشه خیلی نقطه شروع مهم و راحتی هست.
حداقل از شکر و قندی که خودتان میل می کنید شروع کنید.
از سه سم سفید دوری کنید
شکر نمک برنج و آرد سفید
پیاده روی خیلی آرام بخش هست به نظر من.

سلام حمیده

"اگر توی غذا فقط روغن کم بشه خیلی نقطه شروع مهم و راحتی هست. "
حرف درستیه
الان چند ساله برای همین موضوع تابه های آشپزخونه رو بتدریج به نچسب تغییر دادیم تا روغن کمتری زمان سرخ کردن نیاز بشه


" حداقل از شکر و قندی که ...."
نمی دونم باور میکنی یا نه
ولی من کلا قند و شکر یا معادل اونها مثل نباتی رو
- یه جایگزین معادل قند در اینجا -
از چایی ام حذف کردم
صبح چای شیرین نمیخورم
و
سر کار هم چای بدون قند مصرف می کنم
از این فداکاری بیشتر هم داریم ؟!!!
ولی
شیره انگور خریده ام و زمان غذا خوردن یا وقت رفتن به سالن ورزش
یه شربت با آب و آبلیمو وشیره انگور درست می کنم که
مسلمان نشنود کافر نبیند

فکر کنم اونجا تلافی قند و شکر های مصرف نشده درآد !!!!
البته توی چند ماه اخیر دیگه وقت ورزش هم آب خالی میبرم
-با تحمل دل درد احتمالی بعد خوردن حداقل یک ونیم لیتر آب در زمان ورزش -
که باز هم مصرف قندو شکرم پایین تر بیاد


" شکر نمک برنج و آرد سفید"
کلک زدی که حمیده !!!!
سه تا گفتی و چهار تا رو ممنوع کردی !!!!
فقط همینو بگم که ماها اگه یه روز برنج نخوریم مردیم
شکر که در بالا داستانش گفته شد
و اما نمک !!! الان چند سالی هست که یه نوع نمک خاص که بهش نمک رژیمی یا نمک پتاسیم یا نمک فشار میگن برای پاشیدن روی غذا استفاده میکنم .
این نمک رو نمیشه توی غذای در حال جوشیدن یا سرخ شدن ریخت اما در حالت های دیگه قابل استفاده هست .
از هر چهار قسمت این نمک فقط یه قسمتش کلرید سدیمه و سه قسمت دیگه اش کلرید پتاسیم هست که برعکس سدیم باعث کاهش فشار میشه
این نمک دارو نیست و توی فروشگاه ها میشه خریدش
اگر باهاش تا حالا آشنا نبودی توصیه می کنم بخریش . بخصوص برای سالمندان که فشار خون دارند قابل استفاده هست .
مادر خودم فشار خون داره و بمحض خوردن نمک فشارش میره بالا و حالش بد میشه
اما
با استفاده از این نمک تونسته دوباره کنترل شده نمک به غذاش اضافه کنه بدون هیچ عارضه ای


" پیاده روی خیلی آرام بخش هست به نظر من "
من هم باهات موافقم ولی معتقدم هیجان کافی نداره !!!!
یه معتاد به وزشهای توپی مثل من براش سخته بدون توپ از یه فعالیت ورزشی لذت ببره . برای من دوچرخه همون کار توپ رو می کنه !!!!
البته
روزهایی که بارونه چتر دست میگیرم و به اندازه همون زمان دوچرخه سواری پیاده روی میکنم تا در ورزش روزانه ام خللی ایجاد نشه
جالبه بدونی کالری مصرفی طبق نرم افزار استراوا که من ازش برای محاسبه کالری مصرفیم در ورزش استفاده میکنم تقریبا برابر کالری زمانیه که دوچرخه سوارم یعنی حدود پانصد کالری
اگر از پیاده روی خوشت میاد هر روزبعد اذان صبح یه ساعت برای اینکار وقت بذار
بهت قول میدم که بعد شش ماه تبدیل به باربی حمیده میشی !!!!

Soly پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 ساعت 20:05

جل الخالق!!!

یعنی روز مرد کادوی مناسب نگیرن برات دیگه کوئیز بی کوئیز هااااا....

آی سولی!!!
مرد نشدی بدونی چه گرفتاری هایی داره !!!!
همش به ما گفته میشه باید سنگ زیرین آسیاب باشیم
بابا مردیم بخدا از سنگ زیرین آسیاب بودن
یاد ترانه قدیمی دریا از مهستی می افتم که میگه"
دریا دلم گرفته منو از این گرفتگی رها کن رها کن رها !!!
گاهی اوضاع یه جوریه که دلت میخواد بری توی دریا و دیگه پشت سرت رو هم نگاه نکنی !!!

پ.ن 1 :
تلوزیون امشب برف توی ارومیه رو نشون داد .
یه همشهریتون که باهاش مصاحبه کردند لباسش کم بود و کلاه هم نداشت و داشت از سرما می لرزید ولی می گفت اصلا سردم نیست .انگار سرد بودن براش کسر شان بود !!!!

پ.ن2 :
اون روز خیر سرم مرخصی گرفته بودم یکم استراحت کنم . دربست وقتم تا ظهر برای دیگران استفاده شد !!! سر کار بودم لااقل کوییز نمی دادم اونم زیست !!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد