86

ادامه پست 84  ....

راوی شیرین سخن و طوطی شکر شکن   پست 84 نقل کرده بود

که

مونپارناس نامی  بودی

که نان و ماست خویش همی خوردی  و بی آزار مردی بودی !!!!

نه کسی را گاز گرفتندی و نه به کسی شاخ زدندی


از قضای روزگار،  گذر او به سرای طبیبان و آزمایشگران اوفتادی

و

دریافتی که جگر او از مصائب روزگار چربین شده و وجود عزیزش

در سرازیری اضمحلال غلطان !!!

راه نجات از جوانمرگی جستجو کردی و دو راه متمایز پسندیدی 

و اینک دنباله ماجرا :

 

 

بله  به تنها چیزی که فکر نکردم رفتن مجدد پیش دکتر و شروع مصرف

دارو بود

نه اینکه خدای ناکرده انقدر اشکول و از مرحله پرت باشم

که اثر دارو ها رو انکار کنم

نه!!!

واقعیت اینجاست که هر دارو یا غذای خاص  دارای اثرات جانبی

هست که در دراز مدت

خودش رو نشون میده و من نمونه ای از این اثرات جانبی رو در خوردن

هر روز آب زرشک کارخونه ای تجربه کرده بودم  که خودش داستانیه

که وقت خوردن کفگیرم به ته دیگ وبلاگ نویسی

آشی ازش خواهم پخت

خلاصه بگم

تصمیم گرفتم با جلوگیری از ورود چربی به بدن از طریق کنترل غذایی که میخورم

و سوزاندن چربی ها از طریق یک ورزش مستمر 

با یک حمله دوطرفه

- معروف به گازانبری -

سیبیل کبد چرب ام رو دود بدم !!!


اما !!!

امان از این اما ها در زندگی !!!

شاعر فرمود:

که عشق آسان نمود اول

ولی افتاد مشکلها

در رابطه باکنترل چربی در غذا یی که می خورم

متوجه شدم تقریبا هر غذایی که در شبانه روز می خورم

یا

در روغن سرخ شده مثل سیب زمینی سرخ شده یا ماهی یا حتی نیمرو

  یا

خودش روغن یا چربی داره مثل مرغ توی فر گذاشته شده یا انواع شیرینی

یا

ما در انتها بهش روغن اضافه میکنیم !!! مثل سالاد و ...

یعنی  از بس در شبانه روز روغن و چربی می خوریم

فکر میکنم نصف بدن ما با انواع روغن و چربی پر شده !!!


دردسرتون ندم  فهمیدن منشا چربی  کمکی به حل مشکلم نکرد چون

نتونستم تغییری در غذاهای خونه ایجاد کنم  و  ناچار بودم پا به پای بقیه

همون غذا های روغن دار رو مصرف کنم

راه گریزی نبود

وقتی در یک خانواده زندگی میکنی جدا کردن

غذات از دیگران کاریه که فقط از  حضرت فیل بر میاد !!!


میشه بقیه قورمه سبزی بخورن و تو مثلا ....؟

یا دیگران ماکارونی یا لازانیا میل کنند  و تو ...؟

واقعا  چقدر میشه لوبیای پخته، عدس پخته  ، تخم مرغ پخته و .... پخته و ... پخته خورد؟


بله !!!

حمله از این جناح شکست خورد و حمله گاز انبری به یه حمله تک جهته تبدیل شد

موند استفاده از سلاح ورزش مستمر !!!

اینجا همون جاییه که عکس ابتدای پست 84 وارد  کار میشه

 ادامه ماجرا رو در یکی از پستهای بعد خواهیم داشت


پ.ن :

زمستونه و هوا سردو دلگیر

قاعدتا نباید اثری از گلهای زیبا  ببینیم و لی

چند روز پیش وقتی برای کاری بیرون شهر بودم

چند بوته گل وحشی  دیدم که بسیار زیبا بودند

چند تا عکس ازشون گرفتم

یکی از اون عکسها الان  بک گراند کامپیوتر محل کارمه و هر بار که چشمم

بهش می افته از این همه زیبایی غیر منتظره در این فصل سرد و دلگیر حال خوبی پیدا می کنم

این عکس  هم تقدیم به شما

به زیبایی اون توپ های کرکی  دقت کنید

زمان : ساعت 12:17   بیست و دوم  دی 1400

مکان: حومه یک شهر شلوغ در سرزمین باران



برای بردن حداکثر لذت از این عکس

روش کلیک راست کنید و گزینه  open image in new tab رو انتخاب کنید





نظرات 9 + ارسال نظر
نرگس باران شنبه 2 بهمن 1400 ساعت 20:00

همدردی کن! همدردی کن! چون رویه من تغییر نمیکنه
شما کجایی هستی؟ شمالی نیستم من

سلام نرگس
خوشحالم که اجازه همدردی با شوهرت رو به من دادی

ما شمالی ها فکر می کنیم بارون و بارندگی فقط مال خودمونه برای همین
هر چه که به اینها مرتبط بشه رو هم شمالی میبینیم
سالها طول کشید تا باور کنم همین رطوبت شمال رو هموطنان جنوبی ما هم دارند بعلاوه گرمای شدید
ولی
خدا وکیلی بارون شمال یه چیز دیگه هست نرگس خانوم بارانی !!!!



پ.ن 1:
اکثر خانومها از یه منطقی پیروی می کنند به اسم
" بکش و خوشگلم کن "
اما تو پیرو منطق
"بکش وسالمم نگه دار "
هستی
پناه بر امیر !!!

میله بدون پرچم شنبه 2 بهمن 1400 ساعت 18:13

سلام
چاره همان حمله گازانبری است... کمی همت کنی ذائقه هم کم کم عوض می شود و همراهی می کند. باور کن

سلام میله
" کمی همت کنی ذائقه هم کم کم عوض می شود و همراهی می کند. باور کن"

باور میکنم که هیچ ،
یقین هم دارم که حرفت درسته
چون
رمضان های زیادی عملا این حرفت رو تجربه کردم

Soly شنبه 2 بهمن 1400 ساعت 09:43

سلام جناب مونپارناس
از کنجکاوی داره فشارم میوفته . اون سایت باز نشدها ... عجله کن عجله .دوباره بفرست:

چیز خاصی نبود سولی
ببخشید ارزش این کنجکاوی تو رو نداره
ولی
سعی میکنم دوباره بفرستم

man چهارشنبه 29 دی 1400 ساعت 17:55

سلام
شما یقینا جزء آن شمالی های غذاهای پرچرب خور هستید!
ترک عادت دو راه داره: حذف یکباره اون و حذف تدریجی
ببین کدوم برای تو بهتر جواب میده. ضمن اینکه دنبال یک روغن جایگزین باش مثل روغن کنجد و زیتون.
دوست عزیز شما فقط در قبال خودت و بدنت مسئول نیستی که به دلخواه هر چی میل داشتی نوش جان کنی و بگی یکی دو روز زندگی بیش و کم فرقی نداره، بنظر میرسه شما صاحب خانواده و احتمالا پدر هستی. پس مراقب خودت باش بخاطر فرزند یا فرزندان و همسرت !

سلام man
" شما یقینا جزء آن شمالی های غذاهای پرچرب خور هستید! "
یقینا و دقیقا درست می گی
همون طور که توضیح دادم حذف یکباره وقتی در یک خونواده زندگی میکنی ممکن نیست و فقط اشخاص تنها این امکان رو دارند
اما
همون طور که گفتی حذف تدریجی راه مناسبی برای ترک عادت
" چرب خوری "هست
اما در این نکته

" شما فقط در قبال خودت و بدنت مسئول نیستی که ... فرزند یا فرزندان و همسرت !"

که گفتی علی رغم درستیش در حالت کلی در عمل سوالی ایجاد میکنه و اون هم اینه که
چه مقدار از زندگی یک نفر در یک خونواده مال خودشه و چقدرش متعلق به بقیه؟
در زندگی به سبک قدیم از مرد / زن انتظار میرفت که مثلا نود درصد متعلق به بقیه باشه و ده درصد مال خودش .یعنی اگر برای دختر کوچکتر خواستگار می اومد بد و ناپسند بود تا زمانی که خواهران بزگترش ازدواج نکردند به کسی بله رو بگه .باید انقدر تحمل می کرد تا همه خواهران بزگتر ازدواج کنند تا نوبت به اون برسه .

در زندگی امروزه
ما برعکس این داستان رو میبینیم یعنی نود درصد متعلق به خود شخص و ده درصد برای خونواده هست

البته واضحه که این اعداد رو من از خودم در آوردم ومستند نیست ولی برای بیان منظورم کافی هستند

من در بین این دو طریقت گیر افتادم
نه توانایی فداکاری نسل قدیم رو دارم
و
نه خودنگری نسل جدید رو که البته از الزامات زندگی در یک جامعه مدرنه
کمی از هر کدوم رو در زندگیم دارم

بنابراین بیشتر زنده بودن بخاطر نیاز خونواده ام به من محرک خوبی برای ره سپاری در جاده چربی گریزی نیست
بلکه
تمایل خودم به یک زندگی سالم و اجتناب از درد و رنج ناشی از بیماری مهم ترین عامله

خودپسندم؟
فیه ما فیه !!!!



پ.ن 1 :
کبد چرب یعنی اینکه توانایی بدن در پذیرش و استفاده از "چربی" کاهش پیدا می کنه.
هر نوع چربی !!
برای کبد فرقی بین دنبه و روغن زیتون و کره وجود نداره !!!!


پ.ن 2 :
به امید روزی که با اصلاح شیوه زندگی مون ، فعالیت بدنی تک تک افراد جامعه اونقدر باشه که خوردن چهار مثقال چربی یا دو تکه غذای فست فودی ما رو انقدر آسون گرفتار چاقی و بیماری نکنه
مطمئن باش اگر رستم هم اهل ورزش و دائما در حال جنگ و دعوا با این و اون نبود حتما براثر بیماری های ناشی از چاقی و کم تحرکی جونش رو از دست می داد !!!

یاسی چهارشنبه 29 دی 1400 ساعت 02:45

این حرفها چیه؟؟؟!!! دهه...همیشه حرفهای خوب خوب بزن پسرجان...ایست قلبی!!!!بیماری کلیه!!! دور از جون...خدا نصیب نکنه!!! حتی شوخی هم درباره سلامتی جرم محسوب میشه و پیگرد قانونی داره!!!این اخطار رو جدی بگیر لطفا!!
وگرنه ماده شیر از اون غرش های سهمناک سر میده ها!!!


من تسلیمم معاون !!!

(یاد کارتون معاون کلانتر و ماسکی همیشه گرسنه تخم مرغ دزد بخیر !!!!)

بندباز دوشنبه 27 دی 1400 ساعت 00:24 http://dbandbaz.blogfa.com

سلام مونپارناس
راستش رو بخواهی نصف انرژی من توی جابجایی خونه، صرف نظافت آشپزخونه و پاک کردن لکه های چربی و روغن از روی گاز و در و دیوار شده!! اونقدر که از خودم می پرسم وقتی این همه مواد شوینده و شیمیایی نمی تونه این لکه ها رو نابود کنه، سیستم گوارشی ما چیکار می کنه؟! خلاصه همگی باید یک مقداری به سمت آب پز کردن مواد تغییر ذائقه بدیم، هر چند که منم چندان دوست ندارم.

سلام بند باز
پس" خسته نباشی "که توی بخش نظرات پست ماندگار "وحشت" ات نوشتم کاملا بجا بوده
اگرچه اون موقع فکر می کردم تو و جان هنوز دارین دنبال خونه می گردین !!!

"وقتی این همه مواد شوینده و شیمیایی نمی تونه این لکه ها رو نابود کنه، سیستم گوارشی ما چیکار می کنه؟! "
واضح نیست؟
کار این مواد شلوغ کردن مطب ها و بیمارستان هاست دیگه
و در مواد حاد پر کردن قبرستونها !!!

" که منم چندان دوست ندارم"
چه تفاهمی !!!!
چقدر سلیقه هامون به هم نزدیکه!!!

فقط اگر دست از تماشای فیلمهای ژانر وحشت بر میداشتی
و
من هم یه مقدار کار هنری میکردم در صد تطابق سلیقه هامون بالای 65 درصد میشد !!!!!




پ.ن :
امیدوارم در خونه جدید راحت باشی و به یه مسیرامن برای پیاده روی دسترسی .
ورزش ضامن سلامت جسم و روانه و عامل مهمی در کاهش استرس ها و فشار های عصبی
همه بهش نیاز داریم از جمله خود تو

نرگس باران یکشنبه 26 دی 1400 ساعت 19:18

باید یه مدت مهمون غذاهای من باشی! روغن غذا در حد صفر! برنج خشک. خورشت بدون روغن و ... صدای همسر دراومده ولی کیه که گوش کنه
مسئله اینه که خودم دوست دارم این غذاهای بی روغن رو

سلام
"باید یه مدت مهمون غذاهای من باشی "

می خوای تموم چرخ دنده های داخل بدنم از بی روغنی خشک بشن؟؟!!!
گفتند کم روغن ، اما نه دیگه تا این حد !!!
اگه دو هفته اینطوری غذا بخورم بخاطر هوای مرطوب اینجا از بی روغنی زنگ می زنم که !!!!!

اگر چه به هیچ وجه نمیشه منکر سلامت و درستی روش آشپزی ات شد.
حقیقته و جایی برای انکار درستی کارت نیست



پ.ن 1:
ماها به روغن معتادیم نرگس
اگر بهمون نرسه ....
کاری که میشه کرد یه مقدار کمتر کردن مصرف روغنه
وفتی به حجم روغنی که مستقیم یا غیر مستقیم از سر صبح مصرف میکنیم نگاه میکنم خودمم ترسم میگیره
و
مسلما این روش درستی در تغذیه نیست
ولی
اون طور هم که تو آشپزی میکنی زندگی زندگی نیست !!!!
یکی از بزرگترین لذت های زندگی غذا خوردنه
و
روغن گل سر سبد خوشمزه کننده های غذا ست !!!!
ناراحت میشی اگه بخاطر صبوری و تحمل غذاهایی که زحمت پختشون رو میکشی به همسرت ادای احترام و باهاش همدردی کنم؟

و بقول اون حکیم عرب :
لا مصیبه کمصیبتک یا زوج " نرجس البارانی "




پ.ن 2:
به خاطر بارانی بودنت اینو می گم
احتمالا هم استانی هستیم؟

یاسی شنبه 25 دی 1400 ساعت 21:50

سلام مونپارناس جان
چه قلم شیرینی داری....بسی لذت بردیم ...ولی درباره کبد چرب اصلا نگران نباش...داروگیاهی مصرف کن..اصلا طرف داروهای شیمیایی نرو...طبیعت خودش بهترین داروها رو برای هر بیماری در نظر گرفته...

سلام یاسی خانوم کم پیدا
وبلاگت رو هم که آپ دیت نمی کنی !!
درسته وقت نداری
ولی مینیمال که میتونی بنویسی


در مورد کبد چرب هم اصلا ناراحت نیستم
چون فکر میکنم قبل از اینکه کبدبخاد منو کله پا کنه خودم بر اثر بیماری ناشی از کلیه یا ایست قلبی بمیرم !!!!


پ.ن :
شیرینی هم از خودته که در دیگران خوبی و شیرینی میبینی

soly جمعه 24 دی 1400 ساعت 19:03

واای خدای من..غیر قابل باور هستش که اون گلهارو توی زمستون سرد گرفته باشی...
امیدوارم همیشه دقت کافی به غذا و ورزش داشته باشی و از آنجایی که شما سنتون زیاد نیست حتما و حتما خواهی توانست که بر چربی های کبد عزیز غلبه کنی...خواستن توانستن است.

سلام سولی
ممنونم از دلگرمی دادنت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد