66

چند روز گذشته هوای اینجا  مثل بعضی استانها  تابستونی نبود

بهار خانوم دوست داشتنی دوباره برگشته بود !!!

با همون بارشهای   متناوب  و گاهی سیل آسا

ثمره اش خنکی هوا و خاموش شدن کولر ها و  عدم  قطع برق بود

هفته خوب و خنکی داشتیم که مثل همه چیزهای دیگر طبیعت برای بعضی خوب بود

و متاسفانه برای بعضی ها بد

چرا بد ؟

 

 در صد بالایی از مردم در استان ما کشاورزند و عمده محصولشون برنجه

و تا اونجا که من میدونم کشاورزهای برنج برحسب زمان شروع کاشت محصول

به دو دسته تقسیم می شن.

1- گروهی که اول مراحل کاشت رو شروع میکنند

و

2-گروهی که با یک فاصله زمانی

- دقیقا نمیدونم چند روز -

نسبت به گروه اول کاشتن رو شروع میکنند

هر کدوم از این دو روش هم مزایا و معایبی داره

محصول اونهایی که اول کاشتند الان در مرحله ای هست که توسط بارونهایی

مثل اینی که داشتیم تهدید به خراب شدن میشه

و

محصول اونهایی که بعدا میکارند  توسط بارونهایی

که در ماههای شهریور می آد در معرض آسیب قرار میگیره

برنج گیاه عجیبیه

زمانی باید مدام توی آب  باشه

و زمانی  هم نیاز به کم آبی یا بی آبی داره

وگرنه

بارون بی موقع باعث میشه که ظاهر و کیفیتش افت پیدا کنه

  که به مفهوم قیمت پایین تر در فروش و ضرر برای کشاورزی که باید

با پول فروشش یک سال خونواده اش رو اداره کنه .

این نوسان ریزش باران در فصل تابستون در هر صورت خواب یکی از دو

گروه  کشاورز رو که در بالا توضیح دادم  رو آشفته میکنه

چرا دنیا اینطوریه ؟

چرا خوشی من ناخوشی یکی دیگه است؟

چرا چیزی که برای یک گروه نعمته برای گروه دیگری رنج و عذابه؟



پ . ن  1:

  حداقل با این بارش درختان و گیاهان  نفسی دوباره کشیدند

اینهم  جلوه هایی از  طبیعت در تابستانی بهاری !!!

تقدیم به علاقمندان طبیعت


پ.ن 2 :( اضافه شده بعد ازانتشار  1 )

  کسی اسم گل عکس دوم رو میدونه چیه؟

این سوال نویسنده وبلاگ میله از من بود


پ.ن. 3 : ( اضافه شده بعد ازانتشار  2 )

یکی از خوانندگان لطف کرده اسم این گل رو به نویسنده  وبلاگ میله

که اسم این گل رو از من پرسیده بود گفته

میله هم لطف کرد اسمش  رو به من گفت

و

من هم لطف می کنم اسمش رو اینجا مینویسم!!!!


دوستان

اسم این گل  زیباروی ما

- بنا بر گفته خانوم/آقای ایکس -

" شاه پسند "

هست

اسم گل سوم هم مطابق گفته

بند باز گرامی

http://dbandbaz.blogfa.com

" لاله عباسی "

هست











نظرات 7 + ارسال نظر
رافائل شنبه 2 مرداد 1400 ساعت 15:22 http://raphaeletanha.blogsky.com

سلام.
باهات موافقم. اسمش زیباست. مخصوصا که عطرش شبها پخش میشه. واقعا محبوبه ایه که شب از خونه بیرون اومده و عطرش توی خیابون باقی مونده.

سلام

نمی دونم چرا این گل با اون عطرش و توصیف تو منو به یاد آهنگ
"غروبا که میشه روشن چراغا " از منوچهر سخایی میندازه
یه رابطه ای هست ولی نمی دونم چیه !!!

بندباز پنج‌شنبه 31 تیر 1400 ساعت 01:27 http://dbandbaz.blogfa.com

جواب پ.ن: نه،من نبودم. تازه امروز پستت رو دیدم.
چه جالبه که اینقدر اون شخصیت رو خوب به خاطر داری!

میدونی که بند باز
گل شناس ما تویی
واسه همین حدس زدم شاید اون شخص تو باشی


پ.ن :
اون کتاب رو در دوره ای از زندگیم خوندم که در اون دوره هر پسر جوونی در مورد دختر دلخواهش خیال پردازی میکنه و برای خودش مشخص میکنه که ایده آلش چه جوری باید باشه

بعد ها همین میران تطابق با اون ایده آل میتونه یکی از عوامل انتخاب یه دختر براش باشه
اگرچه شاید اکثریت پسرها ممکنه اولویت اول رو بر مبنای ویژگی های ظاهری بذارند ولی تجربه اثبات کرده ویژگی های نادیدنی مثل خلق و خو و خصوصیات رفتاری عامل مهمتری در یک رابطه هستند
من کتاب زیاد خوندم
ولی
شخصیتی متعادل و متعادل کننده مثل آگنس ویکفیلد رو یا دیگه ندیدم یا به ندرت دیدم

بندباز چهارشنبه 30 تیر 1400 ساعت 17:21 http://dbandbaz.blogfa.com

سلام مونپارناس
اسم گل بعدی ش هم لاله عباسی هست. هر دو از گلهای قدیمی و اصیل ایران هستند که عطرش بی نهایت محجوب و عفیف و رازآلود است... از وقتی زندگی مصرفی در ایران رشد کرد،هر چیزی بزرگتر و تو چشم تر بود جای چیزهای کوچک و ساده رو گرفت. گلهای امروزی هم از این قضیه مستثنی نیستند. من عاشق شاهپسند و لاله عباسی ام.
بشر هم بخشی از طبیعت هست که باید مثل باقی موجودات با مصائب خاص خودش در زمین تطابق پیدا کنه. کاش فقط کمتر آسیب بزنه.

" هر چیزی بزرگتر و تو چشم تر بود جای چیزهای کوچک و ساده رو گرفت. "
آخ بند باز !!!
ناخواسته و بی اختیار نمی دونم چرا این جمله ات منو به یاد" اگنس ویک فیلد " در کتاب "دیوید کاپرفیلد " چارلز دیکنز انداخت
من عاشق این کارکترم
اون هم توسط " دورا اسپنلو " که تو چشم تر و نمایشی تر بود کنار زده شد
اکنس ویکفیلد یکی از زیباترین کاراتر هایی هست که برای یک دختر توسط نویسنده ها ساخته و پرداخته شده
البته بدیهیه که منظورم از زیبا جنبه بصریش نیست .شخصیت زیبا و دوست داشتنیشه

این کنار گذاشته شدن توسط چیزهای جدید تر پر زرق و برق تر و چشمگیر تر درد مزمنی هست که زمان نمی شناسه همیشه بوده و خواهد بود
بقول شاعر
وان چه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد
کی گفته کوکا کولا و پپسی بهتر از آب زرشک و دوغ هستند؟

پ.ن :
تو اون آقا/خانوم ایکس توی پ.ن 3 بودی که اسم اون گل رو به میله گفتی؟

رافائل چهارشنبه 30 تیر 1400 ساعت 15:30 http://raphaeletanha.blogsky.com

سلام همولایتی.
پدربزرگ منم کشاورز بود و خوب میفهمم اینی که گفتی یعنی چی! تمام مدت که بارون میبارید من یاد کشاورزها و بجارهایی بودم که آسیب خواهند دید.
بله اون گل شاهپسنده. یادش بخیر یه زمانی توی حیاط خونه ی پدری پر بود از گل های شاهپسند، شب بو و محبوب شب.

سلام رافی
آره دیگه کشاورزیه و هزار تا مشکل کوچک و بزرگ
اگر آسون بود و بدون مشکل بچه هاشون دنبال کار پدر رو می گرفتند که اکثرا هم این طور نیست .

من هم گل محبوبه شب و شب بو رو از قدیمها یادمه
نمی دونم چرا این روزها انقدر اینطور گلها کم کاشته می شن

اسم محبوبه شب رو که میشنوم حس زیبا و لطیفی بهم دست میده .
شبیه یه اسم سرخ پوستی برای یه دختر مهربون و دوست داشتنی نیست؟
مثل محبوبه صبح یا محبوبه ساعت 9.30 و ....

میله بدون پرچم چهارشنبه 30 تیر 1400 ساعت 10:59

سلام مجدد
یکی از خواننده‌های خوب شما به من اطلاع داد که این گل شاه‌پسند است.

من هم پسندش کردم

تشکر از شما که با کنجکاوی باعث کشف اسم این گل شدی
و
اون خواننده محترم که اسمش رو به ما یاد داد
تقدیم به هر دوتون با نسبت 50 /50

رهایی سه‌شنبه 29 تیر 1400 ساعت 00:58

سلام
با این دو گروه کشاورز مورد اشارۀ شما، یاد حکایت قدیمی کوزه‌گر و کشاورز افتادم.

ظاهراً سود و زیان آدمیزاد در محاسبات هستی گنجانده نشده،
شاید هم آدمیزاد هنوز در راه تکامل است و ممکن است هزاران سال طول بکشد تا خودش را با چرخۀ روزگار بیشتر هماهنگ کند.

در مورد گل، فکر کنم بتوانید از نرم‌افزارهایی کمک بگیرید که کارشان شناخت گل و گیاه است،
یا مثلاً در جستجوی تصاویر گوگل سعی کنید شاید نتیجه بگیرید.

سلام
کشاورزها در هر استانی و اقلیمی با هر محصولی بنوعی گرفتارند
اینها که گفتم سوای مساله کم آبی و وام حفر چاه .وواردات برنج خارجی در زمان برداشت محصول و مصایب دیگر بود
گاهی اوقات از این که یک کارمند با آب باریکه حقوق ماهانه هستم و آب و هوا و شرایط جوی تاثیری در درآمد و زندگیم نداره خدا رو شکر میکنم


اسم گل مورد نظر سوالی بود که نویسنده وبلاگ میله
https://hosseinkarlos.blogsky.com
در نظرش از من پرسیده بود و من امیدوار بودم از خوانندگان اینجا کسی باشه که اونو بشناسه
فکر می کنم من و میله تنبل تر از اونیم که تا حد
"از نرم‌افزارهایی کمک بگیرید که کارشان شناخت گل و گیاه است"
پیش بریم
هنوز امیدم به معلومات خواننده های اینجاست


ممنون از نظری که گذاشتی

میله بدون پرچم دوشنبه 28 تیر 1400 ساعت 15:48

سلام
این دنیا همین است دیگر... به نظر می‌رسد حداقل شما از جلوه‌های زیبایش بهره می‌برید که همین رشک برانگیز است. این گل دوم عجیب زیباست... اسمش چیست؟

سلام
من هم اطلاعات گل شناسیم قوی نیست
این سوال رو در متن پست اضافه میکنم شاید کسی بلد بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد