65

عبارت "کاسبان  تحریم"  رو شنیدین؟

کسانی هستند که تحریم ها براشون نون دونی شده و دارند برای نوه هاشون هم پول

ذخیره می کنند و درد و گرفتاری مردم برای اونها درآمد  ریالی و دلاری به همراه داره


چند روز پیش سازمان ما اعلام کرد در هماهنگی با استانداری ساعت کار ما

در مرداد ماه

از  7 صبح تا     13.15  با تعطیلی پنج شنبه تعیین شده

بعلاوه هر هفته دو روز دور کاری در شرایط قرمز و یک روز دور کاری در شرایط نارنجی

( البته بنویسید دور کاری و بخوانید مرخصی با حقوق   )

حالا من چکار کنم با این همه خوشی

 

یه مقدار کوچولو هم عذاب وجدان گرفتم !!!

چون توی این همه بدبختی دوران کرونا ناخواسته  احساس خوبی پیدا کردم

شبیه کسی شدم که توی مراسم سوگواری ناخواسته خنده اش بگیره

درسته که منفعت مادی نمیکنم  که هیچ ، احتمالا افت حقوق هم دارم

ولی طور دیگری دارم سود میبرم و اون راحت تر شدن کارمه


توی بستگان خیلی  نزدیک کسانی هستند که جزو کادر درمانند

و مدتهاست به غیر از ساعت کار موظفی چند بار در هفته رو هم  بعد از

ساعات کاری بدون جیره و مواجب و به اجبار باید شیفت وایسن

احساس میکنم در مقایسه با اونها الان

  یه  کاسب خیلی خیلی خیلی  کوچک  کرونا هستم !!!


اما

در نهایت

و علی رغم عذاب وجدان و شرمندگی خیلی خیلی  کوچولویی که پیدا کردم 

  این کم شدن ساعات  کار و  شروع کار از ساعت  7 بجای 6.30

و بخصوص دو روز دورکاری -مرخصی - در شرایط قرمز کنونی

حسابی ذوق زده ام کرده

نکنه خوابم  !!؟

یکی منو از خواب بیدار کنه !!!!



پ.ن :

خانوم آذر اندامی یکی از مفاخر گیلان  بود



پزشک ،  محقق  و باکتری شناس برجسته در انستیتو پاستور در دهه چهل

متولد 1305 متوفی 1363

اطلاعات تکمیلی رو میتونین در صورت علاقه از اینجا بخونین

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D8%B0%D8%B1_%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C

بعد انقلاب نمیدونم چطور شد تصمیم گرفتند بولواری رو به اسم این خانوم بکنند

امروزه یک بولوار کوتاه چند صد متری در " بر سوم " نسبت به  خیابان اصلی 

به اسمش هست و یک سردیس - مجسمه ای از سر-

در ابتدای این بولوارک -بولوار کوچک !!!- هم به یاد بودش نصب شده

شهروند خوش ذوقی این اثر هنری رو متناسب با شرایط  این زمان ما  بروز کرده

دیدنش خالی از لطف نیست




البته

چند روز بعد دیدم دشمنان هنر،  بروز رسانی  این شهر وند  هنرمند  روبرنتافتند و   سردیس رو  پاکسازی و به حالت اولیه اش در آوردند


شعر:

( خطاب به از بین برندگان آثار هنری )

صد بار بدی کردی دیدی ثمرش را      ----   نیکی چه بدی داشت که یک بار نکردی ؟


 ( نامربوط بود؟  چیز دیگری به ذهنم نرسید )


نظرات 6 + ارسال نظر
کویر جمعه 25 تیر 1400 ساعت 02:00 http://Ghasemy.blogfa.com

این مملکت یک دیوانه خانه بزرگه ...البته توی قسمت مسولین

ای کاش اینجوری بود اما من شک دارم !!!

کدوم دیوونه ای میتونه مثل امثال خاوری انقدر دقیق برنامه ریزی کنه
و
انقدر شبکه آشنایانش رو توسعه بده
که
اینهمه پول ملت رو از کشور خارج کنه و برای خودش و فرزندانش توی کانادا شرکت بزنه و خونه های آن چنانی بخره وکار و زندگی عالی ایجاد کنه
و
کسی نتونه بهش بگه بالای چشمت ابروهه؟

اگر دیوانگی به داشتن این مهارت هاست که ای کاش همه دیوانه بودیم !!!!


آدم دیوانه لااقل دو تا کار بر علیه خودش یا منافعش انجام میده
چیزی که ما می بینیم و می شنویم اینه که آب توی دل مسوولین و اهل بیت و اعوان و انصار اونها تکون نمیخوره
برعکس فکر میکنم با عمل نکردن به وظایف و یا سو استفاده های ریز و درشت دارن ما رو دیوانه میکنند

یه نگاه به مردم کوچه و خیابون بنداز
کافیه دو نفر ناخواسته توی پیاده رو بهم تنه بزنن
فکر میکنی احتمال درگیری این دو نفر نسبت به ده سال قبل تغییری نکرده؟
به نظرت مردم روز به روز بی اعصاب تر نمیشن و دارن به آستانه جنون نزدیک تر نمی شن؟

شاعر این بلبشو رو قبلا پیش بینی کرده و سروده :
من مست و تو دیوانه
ما را که برد خانه ؟

الهام پنج‌شنبه 24 تیر 1400 ساعت 12:02 https://yanaar.blogsky.com/

سلام
بله ! دیدید تو تیتراژ برنامه‌های تلویزیونی چیزی به اسم امپکس و نودال می‌نوشتند نه کسی می‌دانست کارشان چیه نه حتی اسم و رسم داشتند نه هیچی ولی همیشه هم بودند. ... الان من از اونام. وضعیت زرشکی و شاه‌توتی هم بشود، خبری از تعطیلی و دورکاری و مرخصی با حقوق نیست. اساساً چراغ‌ها را همیشه من خاموش می‌کنم.


"دیدید تو تیتراژ برنامه‌های تلویزیونی چیزی به اسم امپکس و نودال می‌نوشتند .. "
یادش به خیر ....
نوئال وامپکس همیشه برای من سوال بر انگیز بودند

"... اساساً چراغ‌ها را همیشه من خاموش می‌کنم. "

الهی !!!
چه کاری جز ابراز همدردی ازم بر میآد ؟
و البته دعا
که
+ وضعیت زرد یا کم رنگ تر بشه و این دورکاری و کم شدن ساعت کاری ما بپره +
تا با اونهایی مثل تو که این مزایا رو ندارند بی حساب بشیم

میله بدون پرچم سه‌شنبه 22 تیر 1400 ساعت 18:29

سلام
سمت ما این خبرها نیست! هفته‌ای یک روز فقط
آن هم در خانه آنقدر کار سرمان می‌ریزند که آدم متعجب می‌شود پیش از این که کرونا نبود این کارها را چه زمانی انجام می‌دادیم پس؟!

سلام
"سمت ما این خبرها نیست! هفته‌ای یک روز فقط "
شایدقرمز ما پر رنگ تر از قرمز شماست


"در خانه آنقدر کار سرمان می‌ریزند که ... "
در واقع من آبرو داری کردم و چیزی در مورد " سایر وظایف محوله" در خونه چیزی نگفتم
الان از "سبزی ساطوری کردن" من نیم ساعت هم نگذشته !!!
مااااااااااااااادر

بندباز دوشنبه 21 تیر 1400 ساعت 23:43 http://dbandbaz.blogfa.com


من همینطوری کلی گفتم. نمی دونستم...
خدا حفظشون کنه. سلامت باشند. از طرف ما ازشون خیلی تشکر کنید.


بندباز دوشنبه 21 تیر 1400 ساعت 12:48 https://dbandbaz.blogfa.com

سلام مونپارناس
شاید در جبران اون حس عذاب وجدان کوچولو، بتونی کارهای کوچیکی برای اون عزیزان کادر درمان انجام بدی که کمی از بار مشکلات و کارهایی که بهشون نمی رسند، کم بشه. حتی شده در حد خرید نون! اینطوری حتما هر دو طرف خوشحال تر خواهند بود.


ناقلا ‍!!
از کجا فهمیدی که با یکیشون دارم زندگی می کنم ؟

soly دوشنبه 21 تیر 1400 ساعت 11:43

الان باید بگی:
من و اینهمه خوشبختی محاله محاله محاله..............

اطاعت قربان !!!

من و اینهمه خوشبختی ؟
محاله محاله محاله..............


پ.ن :
شاعر
سلی سولماز نیای اصل تهرانی !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد