57

هوا گرمه و من حوصله هیچ چیز و هیچ کس رو ندارم

سرگردون و بی حوصله شدم

 این هوا ممکنه برای خیلی ها قابل تحمل باشه

ولی من گرماییم و سریع خیس عرق میشم

جالبه که باد خنکی میاد ولی آدم شر شر عرق میکنه

دوره آخر الزمان شده انگار !!!

  از بس عرق کردم

و ناچار شدم سر تا پا  لباس عوض کنم خسته شدم

ای کاش میشد با یه دست لباس   چند روز رو سر کنی

ولی

زندگی شهریه و رعایت حال دیگران الزامی


دروغ چرا هنوز یه کم حوصله برام مونده تا  ادامه   سریال کمدی کره ای  " نواقص عشق"      

رو که دانلود کردم ببینم

از این تابستون و چهار ماه مزخرفش بیزارم

همکاری دارم که در مورد هر چیز که فکر کنی نظری داره

ایشون میفرمان که من به علت خوردن فلفل زیاده که عرق میکنم

و هر چه من توضیح میدم

"   فلفل سیاهی  که من مصرف میکنم بازاریه

که مفهومش اینه  یک درصد فلفل سیاه با  99 درصد پرکننده مجاز

مثل خاک اره   0000   قاطیه  "

زیر بار نمیره و قبول نمیکنه

قبلا  مادرم دونه های فلفل سیاه رو که کمی کوچکتر از هسته آلبالو

هستند رو میگرفت و میسایید

مرد میخواست بتونه به اندازه یه سر چوب کبریت از اون رو مزه کنه

آتیش  از گوشاش بیرون میزد

الان من روی غذاهایی مثل املت یا نیمرو یا حتی سالاد رو با فلفل سیاه میکنم

اما تنها چیزی که نصیبم میشه فقط عطر فلفله

حدس میزنم اون یک درصدی هم که فکر میکردم فلفل باشه  فلفل نیست

بلکه اسانس فلفله


البته

تازگی ها ایشون نظرجدیدی دادن .

بدون عقب نشینی و اعتراف به درست نبودن نظریه "گرمایش فلفلی "

 متناسب با  این زمان که فصل  فصل عرضه  سیر تازه هست در یک نظرجدید

اعلام کردند که   خوردن یه بته سیر در روز توسط من عامل  اصلی

گرمایی بودن و عرق کردن منه

به دلیل شگفتی زیاد از ذهن خلاق و نظریه پرداز این همکارم   فقط میشه گفت

جل الخالق !!!

 دعا میکنم زودتر این چهار ماه ناخوشایند بگذرند  و پاییز و زمستون دوست داشتنی

بیان

به این مناسبت مهمونتون میکنم به عکس های خنکی  که جند وقت پیش برای X  فرستاده بودم

میبخشی  X عزیز 

تک خوری نداریم !!!!



این هم یه زیبایی زمستانی دیگه 




پ.ن 1 :

چون پای بچه های رده  ابتدایی هم این روزها به وبلاگ ووبلاگ خوانی باز شده

لازم میبینم که توضیح بدم :

بچه ها

درسته که معلمتون  بهتون گفته که تابستون از تیر و مرداد و شهریور تشکیل شده

ولی

در دنیای واقعی  فصل بهار فقط شامل ماه های فروردین و اردیبهشت هست

و

ماه خرداد اولین ماه تابستونه

ولی شما سر امتحان همونی رو بنویسین که معلمتون گفته


پ.ن 2:

بذارین اینم بگم 

امروز رفتم یه دوچرخه رو که اینجا برای یکی از بستگان خریده شده بود

 براش فرستادم به استان مجاور

ایکاش با باربری توی ترمینال میفرستادم

فوقش میشد 70 تومن

رفتم تیپاکس خانومه گفت هزینه اش بالاست گیرنده پرداختش رو قبول میکنه ؟

خواستم ادای آدمهای پولدار رو در بیارم  این بود که گفتم 90 تومن 100 تومن که مساله ای نیست

برگشت گفت نه 330 تومن میشه !!!

کرک و پرم ریخت

من همین تاز گی ها یکی دو بار  از استانهای دور مثل اصفهان  با تیپاکس

دوچرخه یا تنه دوچرخه تحویل  گرفته بودم

ولی هیچوقت از 100 تومن بیشتر نشده بود

گفتم چاره ای نیست بیچاره مجبوره بپردازه

البته بهش خبر هم دادم و دوچرخه جدیدش کوفتش شد

 دم آخر طرف گفت قیمت رو  برای بیمه  چند بزنم ؟  من   هم گفم ده ملیون

و بی خیال اومدم بیرون

الان برام اس ام اس اومده هزینه 444 هزار تومن !!!

ظاهرا یک در صد قیمت به عنوان بیمه روی هزینه ارسال میآد

ای داد بی داد!!!

بابا مگه اینجا سر گردنه هست ؟

شرمت باد ای شرکت تیپاکس !!!!

قیمت این دوچرخه دست دوی کلاس کارمندی  کلا دو  ملیون تومن بود

و

بعد از کلی چک و چونه و من بمیرم تو بمیری  با فروشنده

با دویست تومن تخفیف  معامله روی یک و هشتصد تموم شد

تی پاکس بی انصاف زدی همه معادلات و استراژی های خرید  ما رو رو نابود کردی؟

شرمت باد ای شرکت بی وجدان  تیپاکس !!!!

و

شرمت باد اون کارمندی که به من مشتری هشدار ندادی که درصدی از قیمت محموله

  رو به عنوان هزینه بیمه به  هزینه ارسال اضافه خواهید کرد

خوب اگر میدونستم لااقل قیمت  رو دویست هزار تومن میزدم دیگه

ای وای من

نه !!!

" ای وای من "   نه !!!

ای وای "  اون فامیلمون " به خاطر داشتن مشاورینی مثل من !!!!







نظرات 9 + ارسال نظر
بندباز چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 15:33


بندباز چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 05:54

آهان از اون لحاظ.... بابا شما چقدر خارجی هستید!!

نه !!!

روی خارجی بودن تو حساب باز کرده بودم !!!
"بند باز"
خارجی به نظر نمیآد؟
ما اینجا فقط "کبوتر باز" و "ماشین باز" و اینجور چیزا داریم
اینجا کسی با " بند"بازی نمی کنه
خوب خارجی به نظر میآد دیگه !!!


بندباز چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 00:49

نه،چیزی اضافه نداره.بهش میگیم سیرترشی.
اونکه گفتی که برند گوشی بود!!

بابا جوابم بهت طنز بود !!!
منظورم این بود که اگر خودت سیر ترشی درست کنیبه غیر از سیر ترشی یه افتخار -Honor - هم برای خودت کسب می کنی
یعنی بعدا میتونی جلوی مهمونها پز بدی که اینو خودم درست کردم

بندباز سه‌شنبه 18 خرداد 1400 ساعت 15:08

دوباره سلام
ممنون از اینهمه اطلاعات تخصصی
مادر همیشه برامون سیرترشی می‌گذاره و الان یک شیشه پنج ساله ش رو داریم. آره اینجا جایگزین خوبی برای سیرتازه هست.هر چند واقعا تازه ش اونم محلی،فوق‌العاده خوشمزه ست. گشنه م شد!

تنبل خان !!
چیزی که خودت بذاری یه چیز دیگه غیر سیر هم توش هست
شما چی بهش میگین ؟
? Honor

بندباز سه‌شنبه 18 خرداد 1400 ساعت 01:09

سلام
من از اون دسته آدم هایی هستم که خوردن سیر با معده شون سازگار نیست،البته در تهران هم بخاطر خشکی هوا نمیشه سیر خورد اما عاشق سیرهای محلی ریز و خوش طعم شمالم. میام شمال اونها رو میخورم‌. معده درد هم نمی گیرم. نمیدونم چه فرقی با سیرهای بزرگ دارند جز اینکه فوق العاده خوش طعم هستند.

سلام بند باز
اون سیر هایی که میگی ریزند و محلی هستند بدون کود شیمیایی و ارگانیک توسط روستایی ها کاشته میشن اما اون سیر گنده ها مال مناطقی خارج از گیلان هست که اصلا کارشون سیر کاریه و از کودهای شیمیایی و آفت کش استفاده میکنند
ممکنه به این علت باشه که با معده ات سازگار نیستند
اما
ما همه مون این فصل دنبال سیر طارم هستیم که وانت وانت برای فروش آورده میشه
طارم یه ناحیه فرعی از مسیر اتوبان رودبار -قزوینه که محصولات مختلفش مثل زیتون و پیاز و سیر طرفدار زیاد داره
من چند بار برای رفتن طرف زنجان و اردبیل از مسیر های میانبر استفاده کردم که یکیشون از ناحیه طارم میگذره
اقلیمش مثل نقاط عادی جلگه گیلان نیست و بیشتر توی محدوده اقلیم نیمه مرطوب- خشک رودبار یا لوشان میشه قرارش داد .فکر میکنم به دلیل رطوبت کمترش بعضی محصولاتش کیفیت بهتری دارند .

هوای خشک تهران که دیگه آدمو رسوا میکنه
اگر یه حبه سیر بخوری فکر کنم تا 24 ساعت آینده بازدمت بوی سیر میده و دادنزدیکان آدم رو در می آره
اینجا ما یه بته اش رو میخوریم انگار نه انگار
تنها مشکلش بعضی دونه های سیرهستند که وسط بقیه مخفی شدند میخوریش
و
فکت بی حس میشه و از گوشهات آتش بیرون میزنه

البته بگم معمولا توی سیرهای طارم این مدلی زیاده برای همین مردم برای سیر ترشی انداختن اونها رو می خرند چون درشت تر و مجلسی ترن و وقتی میرن توی سرکه اون خاصیت تندیشون کم میشه یا کلا از بین میره


پ.ن 1:
امسال سیر ترشی نمیذاری؟
فکر میکنم سیر ترشی توی هوای خشک مثل سیر بوی تندی نداشته باشه
و حتی اگر به اندازه یه شیشه کوچولوی مربا هم درست کنی با بعضی غذاها خوش مزه باشه

سیر ها رو توی همون مزرعه با حدود هفتاد و پنج سانت ساقه به صورت دسته ای درست میکنند و برای فروش میآرن و هر بسته ممکنه بین ده تا پونزده کیلو باشه وقتی وزن کردند و بهت فروختن به درخواست مشتری یه وجب از ساقه رو برای اینکه دسته از هم نپاشه نگه می دارن و بقیه رو میبرند و دسته رو به مشتری تحویل می دند.
بعد قطع ساقه ها از سر بته و تمیز کردن بته به نظرم وزن خود سیر نصف یا یک سوم وزن دسته ای میشه که آدم خریده

امسال من سه دسته خریدم ولی برای خوردن
چون
پارسال که برای اولین بار سیر ترشی گذاشتم هموز یه عالمه اش مونده
سیر خام خیلی خوش مزه تره

پ.ن 2:
اگه هوس کردی یه شیشه سیر ترشی درست کنی چند دونه آلبالوی خشک یا چند برش لبو هم باهاشون توی شیشه بنداز تا یه ته رنگ قرمززیبا ایجاد بشه
اگر هنر با کار قاطی بشه حاصل هم از کار و هم از هنر بهتر در میآد

بندباز چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت 18:44 https://dbandbaz.blogfa.com

سلام مونپارناس
خاطرم هست که همین اخیرا یک هشتگی راه انداخته بودند برای اعتراض نسبت به روند کاری تیپاکس! ظاهرا خیلی هم شاکی داره. هم از مبلغ دریافتی و هم نوع تحویل مرسوله و خلاصه انواع مختلف اذیت و آزارهای روانی و مالی!! من هیچ وقت ازش استفاده نکردم. همون بار اول فهمیدم پول زیادی می گیرند و عطایش را به لقای اداره ی پست ملی بخشیدم!!
ضمن اینکه حق داری. شرجی شمال و گرماش واقعا خفه کننده ست و هیچ راهی نیست جز اینکه مدام دوش بگیری... .
چطوری روزی یک بته سیر می خوری؟!! این باعث اشتهای زیاد و اضافه وزن نمی شه؟!

سلام بندباز
1- " من هیچ وقت ازش استفاده نکردم. همون بار اول فهمیدم پول زیادی می گیرند و عطایش را به لقای اداره ی پست ملی بخشیدم!! "
اگر صحبت بسته های کوچک باشه شاید اداره پست جایگزینی برای تیپاکس باشه ولی برای بسته های بزرگ فقط باربری های توی ترمینال و تی پاکس قابل استفاده هستند.
قبلا تیپاکس اینطور نبود من خیلی ازش استفاده کردم و نسبت به پست دولتی خیلی بهتر بود مثلا چند ماه پیش یک تنه دوچرخه سایز 28 - که گنده ترین تنه دوچرخه موجوده - رو از اصفهان بطور آنلاین خریدم و فروشنده از اونجا برام تیپاکس کرد هزینه اش زیر صد تومن شد. من فکر کنم تیپاکس بعد عید هزینه ها رو سه برابر کرده .لعنت بهشون !!!

2- "شرجی شمال و گرماش واقعا خفه کننده ست و هیچ راهی نیست جز اینکه مدام دوش بگیری "
اگر منظور از دوش اون معنای کلاسیکش یعنی یه شستن ساده با آبه برای من کافی نیست . من پوست و موهام خیلی سریع چرب میشن و باید حتما از صابون و لیف استفاده کنم جالب اینجاست که من این روزها تقربیا هر روز قبل رفتن سر کار نزدیک به 18 کیلومتر رکاب میزنم و چون خیس عرق میشم قبل از رفتن سر کار دوش با لیف و صابون اجباری رو دارم و تمام این ماجرا ها با وجود دوش -لیف صبح اتفاق میافته . از هوای دم ظهر و بعد از ظهر اینجا واقعا بدم میآد. توی محیط خشک آدم هر چی هم عرق کنه اصلا آزار دهنده نیست اما توی این جهنم سبز وقتی عرق روی تن میمونه و خشک نمیشه مثل یه لایه عایق عمل میکنه و مانع خنک شدن بدن میشه .چاره اش هم همونطور که گفتی دوش- لیفه

3-" چطوری روزی یک بته سیر می خوری؟!"
روش خاصی ندارم همینطوری با ناهار حبه حبه میخورم . مثلا امروز قرمه سبزی داشتیم و من از یه بته همه اش جز دو تا حبه رو خوردم . خوشبختانه هیچ کدومشون از اون مدلهایی که باعث میشن از گوشهای آدم آتیش بیرون بیاد نبودند !!!

4- " این باعث اشتهای زیاد و اضافه وزن نمی شه؟! "
اگر حواست به حجم غذایی که میخوری باشه خوردن سیر و ماهی شور یا انواع سبزی های شور یا ترشی فقط لذت خوردن غذا رو افزایش میدند نه کمیت اونو . اگر حواست به حجم غذات نباشه بدون اینها هم اضافه وزن سراغ آدم میآد .
یه نظریه عامیانه تایید نشده میگه : برای مردم هر منطقه سبزیجات و میوه های خاص همون منطقه حکم دارو رو دارند
سیر و باقالا و ... بومی اینجان و ظاهرا در پیشگیری از انواع بیماریهای این محیط مرطوب موثرند
از این مهمتر خوش مزه اند . یه نظریه معروف اثبات شده میگه
" سر به فدای شکم "



پ.ن :
خوردن سیر تازه رو وقت ناهار امتحان کن
حتی با یه حبه در روز
البته با معده بعضی ها سازگار نیست

میله بدون پرچم سه‌شنبه 11 خرداد 1400 ساعت 17:26

سلام
مدیرعامل ما دستور دادند که کولرها از ساعت 12 تا 16 خاموش باشند جهت کاهش مصرف برق ما هم عرق می‌ریزیم حسابی...
نه فلفل نه سیر نه هیچی
یه بته سیر به صورت روزانه این که دیگه مثل فلفل‌ها تقلبی نیست

سلام
" ما هم عرق می‌ریزیم حسابی..."
غم همدرد که داند ؟
همدرد

ان شا الله ایشون به خاطر این صرفه جویی در مصرف برق که با مایه گذاشتن از کارمند هاشون انجام میدند
جایزه مدیر نمونه رو از دریافت کنند و بیان کاندیدای شورای شهر بشن ما هم بیایم بهشون رای بدیم !!!!



" این که دیگه مثل فلفل‌ها تقلبی نیست"
یه وقت فکر نکنید ذکر ماخذ برای سوزوندن دل شماهاست !!
نه اصلا
صرفا جهت تنویر افکار عمومیه
مال ما اصل جنسه
یعنی
سیر درجه یک تولید داخل
جناب مستطاب ، حضرت اجل
" سیر طارم "
ادام الله ظلها الشریف !!!
و
کسر ها الله قیمتها العظمی



پ.ن :
صرفا جهت اطلاع:
خرید از وانتی ها با 75 سانت ساقه در هر بته (شبیه کله هیپی های قدیم )
از کیلویی 7 تومن تا 9 تومن
خرید از مغازه ها
پاک شده بدون ساقه (شبیه کله سربازها یعنی ماشین نمره 4)
از ... تا 25 تومن

soly سه‌شنبه 11 خرداد 1400 ساعت 11:48

منم خوبم شکرخدا
اره میدونم واقعا .چون یه بار تجربه کردم هوای شمال رو.


soly دوشنبه 10 خرداد 1400 ساعت 23:26

سلام
خنک میشه هوا کلافه نکن خودتو...
تازه عرق کردن خیلی خوبه .

سلام سلی
توی محیط پر رطوبت اینجا عرق دیر خشک میشه
و آدم احساس ناخوشایندی بهش دست می ده

توی محیط های خشک هر چه هم عرق کنی راحت تبخیر میشه
و فقط باید حواست به آب خوردنت باشه که کمبود آب نگیری

کاری نمیشه کرد این آب و هوا هم از خصوصیات این مناطقه و
برای رشد گیاهان و محصولات مفید

پ.ن :
خودت خوبی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد