55 --- اخطار : این یادداشت حاوی کلمات و تصویری مشمئز کننده است لطفا زمان غذا خوردن یا کمی بعد از آن این مطلب را نخوانید






















امروز طبق روال همیشگی در حال قدم زدن به سمت محل کار بودم

هوا عالی بود خنک و دلچسب و تمیز در اواسط مسیر بودم که چیزی روی زمین توجهم رو جلب کرد وقتی نزدیک شدم این رو دیدم



حساب کنید قراره من یک ربع دیگه در محل کار صبحونه بخورم

با لعن و نفرین –واقعی تر بگم با فحش ... و ... به باعث و بانیش – راهم رو ادامه دادم

اما

دیدم که ظاهرا سگ عامل این وضع خیلی در محل نگهداریش تحت فشار بوده که پنجاه متر بالاتر دوباره همین کار رو با همین حجم تکرار کرده

آقا یا خانومی که سگ رو بیرون میآری

مردم چه گناهی کردند که باید تاوان علاقه شما به حیوانتی از این دست رو بدند؟

شمایی که وقتی چشم آدم به شما میخوره ظاهرتون رو انقدر بهش رسیدین که هر کسی فکر میکنه چقدر آدم دقیق و حساسی هستین

شماها که اگر پای حرفتون کسی بشینه فکر میکنه از شما با فرهنگ تر کسی نیست و شما فرهنگ مجسم هستید

  به چه حقی و با کدوم مرام و مسلک به خودتون اجازه میدید فضای رفت و آمد مردم رو مهمان کثافتکاری سگتون کنید ؟

حتی کشورهایی که مهد نگهداری سگ هستند ودر صد قابل توجهی از مردمشون  با سگ زندگی میکنند  هم اجازه کارهایی از این نوع رو به هیچ کس نمیدند صاحب حیوان  موظفه فضولات اونها رواز معابر عمومی  جمع آوری کنه نه اینکه مثل بعضی از شما ها  حتی به خودش زحمت نده لااقل حیونش رو دو متر اون ورتر توی چمن ها ببره که لااقل این کار رو در وسط مسیر عبور و مرورمردم نکنه

اگر چه من به ناچار مودبانه مینویسم  "  شرمتان باد"  ولی شما بخونید  ... و ....  

 واقعا امیدوارم سگی که اینطور محل عبور و مرور مردم رو به گند میکشه ... بگیره و اتاقهای خونه صاحبش رو به فضولاتش مزین کنه .شاید اون موقع کمی مکافات این کارکثیفتون  پس داده بشه

شرمتون باد

و

.... و ....


پ.ن 1 :

یکی از فواید زندگی تحت قانون و حکومت صیانت از حقوق شهروندیه

هر چه حکومت قوی ترباشه  صیانت از حقوق مدنی  شهروندان هم بهتر انجام میشه و بالعکس

متاسفانه در برهه ای از تاریخ این کشور زندگی میکنیم که ....

در نتیجه  شاهد شیوع و تکرار انواع بزه کاری هایی هستیم که در وهله اول تضییع کننده حق مردمه مثل وقتی که :

- شخص با صدای بلند و در ملا عام فحشهای ناموسی و جن سی میده وهیچ توجهی به حضور  زنان و کودکان اطرافش نداره و توسط پلیسی که نیست بازداشت نمیشه

- مثل موتور سواری که مثل آب خوردن از چراغ قرمز رد میشه وتوسط  پلیسی که نیست بازداشت نمیشه

-مثل کلاهبرداری که در فضای مجازی در سایتهایی مثل دیوار تورش رو پهن میکنه تا بدبختی رو شکار کنه . حضورش به پلیس ف / ت /  ا  گزارش داده میشه اما شنیده میشه که رصد فضای مجازی برای پاک سازی از وجود کلاه برداران و شیادان وظیفه اش نیست و فقط بعد از شکایت شخص در سامانه مخصوص و دستور مقام قضایی وارد عمل میشه – خسته نباشید دلاوران ف/  ت/  ا -

- ...

ووو ....

اگرچه بعضی متفکرین لزوم وجود حکومت برای اداره یک جامعه متمدن رو نفی کردن یا اثرش رو ناچیز دونستند ولی در جایی که ما زندگی میکنیم همه اینو میدونیم و با تک تک سلولهامون حس کردیم  که اینجا فقط یک قانون معتبره

" تا نباشد چوب تر فرمان نبرند گاو وخر "   

به امید روزی که چوب تر قانون در اینجا هم مخفیگاهش درآد و کاری رو که برای هدایت گاوان و خران این جامعه لازمه انجام بده

پ.ن 2:

بذارین حسن ختام این یادداشت  دیدن این موجود زیبا باشه

"درختچه ای به گل نشسته"

که حتی اسمش رو هم بلد نیستم

سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1400

 ساعت 08:05

یک معبر عمومی 



پ.ن 3:

شکوه خانوم یاداوری کرده که این درختچه به احتمال قوی " یاس هلندی" هست

سرچی هم که من روی "یاس هلندی "کردم مبه همین درختچه منجر شد 

مرسی شکوه


لطفا برای بهتر دیده شدن  عکس

1- کلیک راست روی عکس

2- انتخاب گزینه   open image in new tab

نظرات 9 + ارسال نظر
رافائل پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 ساعت 20:45 http://raphaeletanha.blogsky.com

سلام.
همه چیز رو کامل نوشتی. مخصوصا در پینوشت ۱.
وقتی به جای فرهنگسازی و آموزش مردم،صورت مسئله توسط دولت پاک میشه، همین میشه دیگه! اینجا کشور هرکی به هرکیه!
اون عکس آخر واقعا زیبا بود.

سلام رافی
خوشحالم از عکس خوشت اومده
یه پایان خوش رو به خوانندگانی که غر غر های این پست رو خوندند بدهکار بودم
ولی
اون عکس هایی که توی اینستا از پارک گذاشتی هم خیلی فشنگ بودن
وقتی این قبیل عکس ها رو میذارم آرزو می کنم کسی که این عکس منو میبینه عکسهایی مثل مال تو رو ندیده باشه چون در مقابل اونها این عکسهای من خیلی مبتدی و معمولی جلوه میکنند .

آخ رافی !!!
گاهی فکر میکنم موندن و این عمر محدود رو اینجا تلف کردن کار عاقلانه ای بوده؟
اینجا بهشت آدمهای اهل لابی و دور زدن ها ست. دور زدن همه چیز و همه کس
چقدر ما آدمهای معمولی میتونیم تحمل کنیم که هر چیز میتونست عالی باشه ولی نیست چون
مسوول اون چیز چه فرد چه سازمان چه ... به هیچ جاش نیست که وظیفه اش رو درست انجام بده و هیچ مرجع نظارتی نیست که کار اون مسوول رو کنترل کنه

پ.ن :
برای جمع آوی سگهای ولگرد به سازمان مدیریت بازیافت شهرداری زنگ زدم
دلشون پر بود از عدم حمایتها چه از طرف مردم و چه مسوولان
رفتم فرمانداری و درخواستی نوشتم برای تفحص در کار این معاونت
بعد سه ماه پاسکاری من بین معاونت اجتماعی - دفتر فرماندار- معاونت عمرانی با بهانه کمبود نیرو برای بررسی عملکرد و آمار سگهای گرفته شده و نگه داری شده به بهانه تشکیل یک نشست سه جانبه بین مرکز بهداشت- شهرداری - فرمانداری حتی به نامه من جواب کتبی ندادند و همینطور شفاهی بعد چند ماه منو از سر باز کردند
میخوام اگر توانی برام مونده باشه برم شورای شهر و همین درخواست تفحص از عملکرد سازمان مدیریت پسماند رو اونجا به جریان بیاندازم .
چه وقت ؟
خودم هم نمیدونم
مایوس و سر خورده شدم
حس میکنم توی محله های کثیف و پایین شهر شهری در هند داریم زندگی میکنیم
لولیدن سگها و دیدن کارتن خوابها و ...
یعنی این دو روز عمر مون رو هم اینطور دارن ....

ولش کن
پایان خوش


بندباز چهارشنبه 5 خرداد 1400 ساعت 17:52 https://dbandbaz.blogfa.com/

سلام سه باره
بله، خوب خوبم شکر خدا.

بله، باهات موافقم. خیلی وقتها با علم به غلط بودن و غیرقانونی بودن یک کاری رو انجام میدیم. درسته. اون چوب تر خودش باعث میشه خیلی چیزها رعایت بشه.

سلام
خدا رو شکرکه خوبی
بله قانون چوب تر خیلی کاربردیه
فقط
نمیدونم چرا بعضی از این فلاسفه بی سواد باهاش مخالفند
والا !!!

بندباز چهارشنبه 5 خرداد 1400 ساعت 12:20 https://dbandbaz.blogfa.com

سلام دوباره!
خواستم بگم که این قضیه هم درست مثل ماشین و تمام تکنولوژی های دیگه ای که وارد کشور ما شد اما دانش و فرهنگش وارد نشد، برمیگرده به آموزش! اگر مسئولین آموزشی ما به اندازه ی مسئولین وارداتی ما پشتکار داشتند، ما الان کلی از مسائلمون حل شده بود. منتها متاسفانه اون طرف تند تند جدیدترین چیزها از آرایش و مد و وسایل آسایشی وارد می شه بی اینکه یک نفر بگه چطوری و با چه فرهنگی باید با این وارداتی ها زندگی کرد؟!
اون سگ فروش ها هم باید دوره آموزشی بگذارند. اصلا گواهینامه صادر کنند! یا جریمه وضع بشه برای چنین گل کاری هایی!

سلام
آخ گل گفتی بند باز !!!
به نظر من به جای اینکه بیایم در مورد درست بودن یا نبودن چیزی بحث کنیم بیایم شرایط استفاده یا عملکرد اون وسیله رو بطور معقول و با الزامات قانونی به خریدار و یا استفاده کننده تفهیم کنیم

دوست دارن سگ نگه دارند؟ نگه دارند
حتی اگر خواستند گرگ و شغال هم مانعی نداره
ولی
این ولی خیلی مهمه
شرایط نگهداری رو باید داشته باشند و رعایت کنند و در صورت عدم رعایت تنبیه یا مجازات بشن

مثلا الزامی بشه هر سگ دارای صاحب الزاما باید قلاده با کد شناسایی داشته باشه و ماموان محیط زیست دائما هر سگی رو که توی خیابون میبینند از روی شماره شناسایی چک کنند که آخرین انگل زداییش کی بوده ؟ آخرین واکسنش رو کی زده؟ و بعد اگر چیزی درست نبود صاحبش رو بفرستنش دادگاه تا جریمه بشه و هزینه انگل زدایی و واکسن و هم بعد زدن ازش بگیرند

یا مثلا برای داشتن سگ الزاما نیاز به داشتن مجوز باشه که اونو براساس محل زندگی و وضعیت همسایه ها و ملاحضات دیگه بطور مقطعی مثلا سالانه بدند اینطوری هر کسی که با ننه و باباش قهر میکنه نمی تونه بره یه سگ بیاره و همسایه ها و مردم محل رو دچار انواع آزار و اذیت کنه

بند باز فقط اینو بهت بگم که فقط آموزش کافی نیست در خیلی از موارد استفاده کننده وطنی دوست داره از هر چیز اون طوری که میخواد استفاده کنه نه فقط برای کاری که براش ساخته شده
مثالش مصرف مشروبات الکلیه که توی کشور ما مثل پشگل گوسفند همه جا ریخته و برای خیلی ها مصرفش سمبول آوانگارد بودن محسوب میشه .
در کشور هایی که مصرف این نوشیدنی ها جزیی از فرهنگشونه برو ببین چه قواعد سفت وسختی برای مکان و زمان و شرایطش مصرفش توسط قانون گذار به مردم تحمیل میشه و به شدت هم از این قوانین توسط مجازات های سنگین حمایت میشه مثلا طرف اصلا به ذهنش هم خطور نمیکنه که وقتی خورده پشت فرون ماشین بشینه
اینجا
طرف میدونه که مصرفش خلاف اعتقادات عامه و قانونه
طرف میدونه که رانندگی بعد از مصرف این نوشیدنی ها ممنوع و نادرسته
اما
میخوره و رانندگی میکنه و حادثه ایجاد میکنه
چرا؟
چون قوانین در اینجا ضمانت اجراندارند وبا روشهایی که همه میدونیم قابل دور زدن هستند
پس اجازه بده برای جهان سوم در کنار لزوم آموزش این پند دانایان رو هم داشته باشیم که
تا نباشد چوب تر
فرمان نبرند گاو خر

پ.ن1 :
بهتری؟

پ.ن2:

Soly سه‌شنبه 4 خرداد 1400 ساعت 01:16

رمزو رموز هم لازمه تو زندگی بالاخره.
خدا خودش رحم کنه.
من امروز قطعی اب داشتم. توکل بخدا

ای سلی مرموز !!!!

soly دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت 11:27

سلام برشما
چطورین خوبین

سلام بر خودت
مرسی
تو خوبی سولماز؟

هوای گرم با خاموشی های هر روزه کلافه ام کرده
فقط صبح هاچون حدودای شش میرم دوچرخه بازی احساس خوبی دارم
آخه نمیشه بهش گفت دوچرخه سواری
امروز یه پیرمرد موسفید مردنی با یه دوچرخه لاستیک کلفت که مال کنار دریاست همچین از کنار گوشم رفت که از خجالت آب شدم
اولش فکر کردم 100 متر دیگه زبونش از دهنش در میآد ولی نقطه شد و رفت !!!
نزدیکهای ظهر که دیگه نگو آفتاب اگر زیر سایه نباشی آزار دهنده شده
فکر میکنم برای بیان وضعیتم باید اسمم وبلاگم رو به
"پنگوئنی در استوا "
تغییر بدم !!!

خدا تابستون رو به خیر کنه
یکی میگفت امسال به دلیل کمی بارش بجز قطع برق قطع آب هم داریم
بلا به دور

پ.ن :
آخرش رمز نویس شدی؟
فکر کنم من هم باید یه بار امتحانش کنم ببینم چه جوریه
اسم پستش رو هم میذارم حرفهایی برای دل خودم !!!
هر کی هم پرسید چرا رمز؟
میگم
" میخواستم ببینم با خودم چند چندم !!! "
یه همچین جواب بی ریطی عالیه !!!
نیست ؟
والا !!!!

یاسی جمعه 31 اردیبهشت 1400 ساعت 21:48

سلام مونپارناس جان
اینجا هم اینجور صحنه ها زیاد رویت میشن متاسفانه...توی پارکینگ محل کار قبلیم مدام اینجور شاهکارهای سگ رویت میشد ...یه روز اومدم سپ=وار ماشین بشم دیدم یه آقای چشم ابرو مشکی با سگش داره پرسه میزنه...سگ هم گویا دیگه حسابی عادت کرده بود ..اومد کنار یکی از باغچه ها رو خوب مزین کرد و بدو بدو رفت سمت آقاهه...اونم همینجور که از کنار من رد میشد بلند بلند به زبان شیوای پارسی داشت به مخاطبش میگفت نه بابا کار هر روزمه ...یه جای دنجی پیدا کردم روی چند بار سگم رو میارم برای دست به آب..خودمم یه قدمی میزنم...
یعنی حتی به خودش زحمت نمیداد با پلاستیک مخصوص آثار هنری سگش رو از روی زمین جمع کنه...واقعا مایه تاسفه.

چی بگم یاسی !!!
ایکاش گیر حراستی پلیسی چیزی می افتاد چوب توی آستینش می کردند
بعضی از این هموطن های ما روی سنگ پای قزوین رو در نفهمی و عدم رعایت حقوق دیگران سفید کردند
این شخص منو به یاد اون زنی انداخت که داستان دزدیش رو از فروشگاه نقل کرده بودی
قبول کن که برای این نوع آدمها قانون
" تا نباشد چوب تر فرمان نبرند گاو و خر"
تنها راه علاجه

شکوه پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1400 ساعت 13:13

سلام من فقط عکس درختچه رو دیدم بسیار زیباست فکر میکنم اسمش یاس هلندی باشه

سلم
کار خوبی کردی
قسمتهای اول فقط شکوه ای بود از ظلم بعضی ها به دیگران تحت لوای حیوان دوستی!!!
ناچار بودم برای نشون دادن زشتی کار کسانی که اینطور عمل میکنند عکس ناخوشایندی رو بذارم و کلمات ناخوشایندی و استفاده کنم شاید یکی از اونها اون عکس ر و ببینه و متن رو بخونه و این کار زشت رو تکرار نکنه

پ.ن :
بعد گفتنت روی یاس هلندی سرچ کردم
عکسهایی که اومد خیلی شبیه این درختچه بودند
با احتمال بالای 95% همونه
مرسی از یاداوریت
اجازه می خوام با اسم خودت درپست 55 ته عکس اسم درخت رو اضافه کنم

بندباز چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 ساعت 15:58 https://dbandbaz.blogfa.com/

سلام
فعلا از دیدن پست دچار تهول شدم... بعدا دوباره میام ...

سلام
شرمنده
یه هشداری هم اولش نوشتم ولی ظاهرا کافی نبوده
واقعا از دست این جماعت سگ نگهدار کارد به استخون رسیده و باید هنرنمایی بعضی هاشون نشون داده میشد.
این تازه یکی از دو محل هنرنمایی سگه بود
خودم هم نتونستم ازپس دیدن دومی که پنجاه متر پایینتر بودبرآم و عکس بگیرم

soly چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 ساعت 01:43

سلام مونپارناس
این همه خودتو ناراحت نکن .اگر هر انسانی وظیفه و جایگاه خودشو میدونست که این نمیشد.ماها بلدیم شعار بدیم متاسفانه.همه چیزظاهریه.انسانها مثه مدادرنگی شدن هرلحظه یه رنگ میشن.اون عکس درختچه بسیار زیباست.تا فصل زیبای بهار و تابستون هست باید لذت ببریم از زیباییهای خدای مهربون که برامون خلق کرده.والبته زیبایی های هر فصل

سلام سلی
بعضی چیزها شنیدنش با روبروشدن باهاش خیلی فرق داره
خیلی دلم میخواست چند تا فحش مردونه درست و حسابی برای باعث و بانیش می نوشتم ولی
میدونی که نمیشه
مسیرم به سمت محل کار پر از زیباییه و همین منو بیشتر ناراحت میکنه که یه بی وجدانی این کار رو با این محیط زیبا بکنه
شاد باشی سلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد