50

کتاب " دموکراسی یا دموقراضه " نوشته مهدی شجایی  رو

 چند وقت پیش  دانلود کردم و علی رغم اسم نچسب و

نه چندان جذابش  براش وقت گذاشتم  و خوندمش

بسیار زیبا   با زبان طنز وضعیت رو  توصیف کرده

قسمت اصلی کتاب در واقع تئوریزه کردن سیاستهای

اداره کشور در یک بازه زمانیه

همش فکر میکردم خیلی از کارهای اون دوره بر اساس

ندانم کاری - یا در زمان خلاصی مغز -  بوده   اما این کتاب

با زبانی طنز و جذاب در قالب سرزمینی ناشناس

می خواد بگه که کارهای اون دوره  در راستای اصولی

بودند که اتفاقا  بسیار  دقیق و مستدل بنا گذاشته شده بودند 

و اصلا باری به هر جهت و یا  ناشی از فراموشی خوردن ...

نبودند

کتاب رو خوندم

و

حسم بعد خوندنش این بود

" وای که چقدر خنده داره وضعیت مصیبت بار زندگی ما ...."


به کسانی که به طنز و یا سیا ست

و یا

طنز سیاسی

علاقه مندند بطور یکسان توصیه اش میکنم

علاقه مندان طنز بدون شک ازش لذت میبرند

و

علاقه مندان به سیاست از دکترین حاکم بر  اون سالها متعجب خواهند شد

چیزهایی که فقط در حد حدس و گمان بود توسط نویسنده تئوریزه شده

و کلاس آموزشی خوبیه در قالب طنزی طناز و غماز و رماز ؟ و جماز ؟؟  


کانال تل گرا می  دانلود کتاب   MerciBook @


پ.ن :

این روزها هوا خیلی سر ظهر گرمه و آدم رو  یاد خرداد های گرم  سالهای اخیر  می اندازه

به همین مناسبت یک عکس خنک براتون درنظر گرفتم که یک کم تماشاش خنکتون کنه

 


بیست و سوم اسفند نود و نه

     قسمتی از مسیر پیاده روی روزانه من   !!!


نظرات 9 + ارسال نظر
یاسی سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1400 ساعت 02:48

الهی خدا عمر و عزتت رو زیاد کنه که یادم انداختی...از بایت اون دعای خیرت هم خیلی ممنونم...سلامت باشی..

یاسی
یه سر سوزن هم کانادایی نشدی؟
هر کسی نوشته هات رو میبینه اصلا متوجه نمیشه ایران نیستی
بابا طرف پاش رو از مرز ترکیه اونورتر نذاشته اونوقت توی هر چار تا جمله که میگه
یه " واو " یا " اوکی " یا کلمات دیگه که نشون بده آب خارج رو خورده از دهنش بیرون میآد
اونوقت تو که اونجا زندگی میکنی توی تمام نوشته ها و نظرات دو ماه اخیرت بگردیم یه دونه OK ساده هم پیدا نمیکنیم
آخه انقدر تواضع ؟
انقدر اصالت ؟
انقدر وفاداری به ریشه ها ؟
نکن از این کار ها مای سیس تر
او کی ؟
سی یو !!!!



پ.ن 1 :
زندگی کوتاهه یاسی ازش استفاده کن
نذارهمه وقت روزانه ات برای کار یا خونواده باشه کمی رو هم به خودت اختصاص بده
ای کاش عجله نمیکردی و دوچرخه ات رو رد نمیکردی . در هوای بهار واقعا دوچرخه سواری میچسبه
پ.ن 2:
یکی میگفت اونجا با 300 دلار هم میشه دوچرخه مناسبی خرید
هیچ دیدی در مورد ارزش این پول در اونجا ندارم ولی اگر خیلی نیست پیشنهاد میکنم مجدد یه دوچرخه تهیه کنی . چون وزن بدن روی زانو ها نمیافته ورزش مناسب و مفیدیه

یاسی دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 ساعت 11:25

اختیار دارین....وبلاگ امید ماست...برقرار باشه همیشه..کلا یه چند وقتیه کم پیدایی..از اون نظر عرض کردم...ممنون که هنوز حضور داری ...حتی کمرنگ..

یاسی!!!
بودم
هستم
و
خواهم بود


پ.ن :
قول نوشتن در مورد سگهای ولگرد اونجا رو داده بودی
یادت که نرفته؟

یاسی یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 ساعت 20:57

آقای مونپارناس ...سلام
میبینم که جا سنگین شدین؟؟!! دیگه قابل نمیدونین که یه سری به فقیر فقرا بزنین!!!یعنی ما هم این دور و برها پیدامون نشه دیگه!!!

سلام یاسی
موضوع چشم زخم که مطرح کردی یکی از اون نقاط ابهام دراعتقادات منه
اما
نمیتونم با تربیت دانش محوری که باهاش رشد و تحصیل کردیم بپذیرمش
از طرفی
در متون اعتقادی به وجودش اشاره شده که همون آیه
و ان یکاد الذین کفرو لیزلقونک بابصارهم لما سمعوا الذکر .... هست

دچار دوگانگی و عدم قطعیت در این موضوع هستم به همین دلیل نتونستم نظر بذارم

پ.ن :
فقیر فقرا یاسی ؟ !!!!
اینجا هم متعلق به خودته
وبلاکت جزو وبلاگهایی هست که هر روز بهش سر میزنم
و حتی نظریات جدید و جوابت به اونها رو هم میخونم

بندباز شنبه 4 اردیبهشت 1400 ساعت 11:33 https://dbandbaz.blogfa.com/


سلام!
خدا خیرتون بده، کلی خندیدم با جواب کامنتتون.
راستش باید اعتراف کنم که اون کتاب رو من برای تولد جان هدیه گرفته بودم دلیلش هم این بود که به نوشتنش کمک کنه، چون داستان زندگی نویسنده ای در اخرین روزهای زندگی ه و اینکه چطور نوشتن در سختی ها و تاریکی هابه کمک انسان میاد... قصد و نیتم کاملا خیر بود، منتها نمی دونستم داستان دیگه اینقدر آخرالزمانیه!! خلاصه خودم نقش پیشمرگ رو به عهده گذفتم
با یه برنامه ریزی ساده و انجام خرد خرد کارها هم تلاش میکنم از فکرهای بیفایده دور بشم. کتاب رو هم حتما امتحان میکنم. اتفاقا الان وقتشه!

سلام
مرسی بند باز
اولین باریه که میشنوم ما مردها به جز جوراب کادوی تولد دیگری می گیریم


آفرین !!!
دست و دلت نلرزه
جای دوری نمیره
به همین کار ادامه بده
سال بعد ان شا الله
زیر پوش
و
سال بعدش
تیشرت
رو پیشنهاد میکنم

من پیشاپیش از طرف جان به خاطر این بخشندگیت از تو تشکر میکنم
موفق باشی


پ.ن :
خانومها کی میخوان متوجه بشن از جوراب هدیه گرفتن خسته شدیم ؟

Soly شنبه 4 اردیبهشت 1400 ساعت 09:21

اره حتما بفرست بیاد. یخ یخ باشه عکسها....

عکسها ؟
چه خوش اشتها !!!
فقط قول یک عکس رو داده بودم

بندباز شنبه 4 اردیبهشت 1400 ساعت 01:50 https://dbandbaz.blogfa.com/

متشکرم مونپارناس

این چند روزه ی اخیر از بس گیج و حیرون و بلاتکلیف بین کارهای انجام نداده، موندم، رسما گریه م دراومد!! از جمله ی اونها انتخاب کتابی برای خوندن بود. کتاب "محشر صغری" رو که هدیه تولد همسر بود، دست گرفتم ولی از خوندن چند صفحه ابتدای داستان گرخیدم!!! نمیدونم، شاید فردا دموقراضی رو امتحان کنم. این خونه نشینی ها و شنیدن خبر فوت و مریضی اطرافیان واقعا ذهنم رو پریشون کرده...

سلام بند باز
این کتاب انگ خودته
بخون
و
تعجب کن
و
بخند

پ.ن 1:
جان پیش خودش چی فکر کرده؟
تویی که خوراکت فیلمهای سیاهه بگرخی دیگه ببین دیگه این کتاب چی بوده
جان !!! برادر من بیشتر دقت کن چی هدیه میدی !!!!
آخه یه بند باز گرخیده به چه درت میخوره؟ دودش توی چشم خودت میره دیگه
یه چیزایی هست مثل کارت تلفن
ولی
بهش میگن کارت هدیه
همه بانک ها هم میفروشن
از اونا بهش بده حتما خوشش می آد

پ.ن.2 :
از قبل بگم
من هیچ نفعی از فروش کتاب "دموکراسی و دموقراضه" نمیبرم
اینو گفتم چون به گوشم رسیده بعضی ها گفتن من نوه عموی خواهر زاده آقای نویسنده هستم
همین جا تکذیب میکنم
من فقط فامیل دور همسایه شون هستم

پ.ن 3 :
گر نکوبی شبشه غم را به سنگ
هفت رنگش میشود هفتاد رنگ
بند باز عزیز
بکوب بکوب
بکوب بکوب

soly جمعه 3 اردیبهشت 1400 ساعت 23:08

امروز اینجام داغ بود و انگار وسط تابستون....

ای سلی کم پیدا
پیدا بشو پیدا

زودتر میگفتی دیگه!!!
چند تا عکس یخ و برف خوب دارم که هر کی
نگاهش کنه قندیل میبنده
اگه هنوز گرما ادامه داشت بگو یکی از این عکس ها رو
رو سریعا با پست سفارشی برات ایمیل کنم

بندباز جمعه 3 اردیبهشت 1400 ساعت 14:05 https://dbandbaz.blogfa.com

سلام
این کتاب رو منم پی دی اف دارم. یکی دو صفحه ی مقدمه رو قبلا خونده و فراموش کرده بودم. دوباره یادم انداختیش. ممنون.
کلی کتاب پی دی اف نخونده دارم
عکس هم عالی بود. چسبید!

سلام
میدونی که بعضی کتابها مثل بعضی فیلمها از ابتدا کشش خاصی ایجاد نمی کنند
باید تحمل کنی و جلو بری
اونوقت بعضی هاشون اعصاب خورد کن و مزخرف از آب در میآن
و
بعضی ها هم هی بهتر و جذاب تر میشن
این کتاب تا زمانی که به حکومت فرزند بیست و پنجم (بیست و چهارم ؟ )میرسه معمولیه
ولی
از اونجا به بعد شاهکاریه در ادبیات سیاسی !!!
یعنی فقط میخونی و میخندی و از انطباقش با واقعیت و نکته بینی نویسنده لذت میبری

در واقع وقتی تصمیم گرفتم این کتاب رو به بقیه معرفی کنم انتخاب اولم تو بودی
چون
خواننده وبلاگت هستم و از تمایلت به مسایل اجتماعی که خواسته و ناخواسته با سیاست عجینن مطلعم
این از معدود مواردیه که تماس با سیاست و حاشیه های وسیعش درد و رنج به همراه نداره
یعنی وقتی اینو میخونی و میفهمی که چطور ملتی رو بازیچه کردند به هوش آقای معجزه قرن ایمان میآری !!!!
اینو بخون و بخند که چطور ملتی میتونن به این آسونی مسخ بشه و به قول" دموقراضه " برای داشتن چیزی که مال خودشونه التماس کنند و از گرفتنش ممنون باشند !!!

پ.ن :
برعکس اساتیدی مثل میله اصلا اهل کتاب خریدن نیستم
یعنی پول برای ساندویچ و چیپس می دم ولی برای کتاب نه
اگرهم به علتی دنبال کتابی باشم فقط پی دی اف میخرم
اصلا مساله محیط زیست و این حرفها نیست ها
خوندن فونت ریز کتابها چند سالیه برام حتی با عینک سخت شده و من عاشق بزرگنمایی
نرم افزارهای پی دی اف خوان هستم
راحت طلبی هستم برای خودم

یاسی جمعه 3 اردیبهشت 1400 ساعت 10:29

سلام مونپارناس جان
ای وای چه عکس خنک کننده خوبیه..امروز انقدر اینجا افتابی و داغ بود که خدا میدونه...

سلام یاسی
اونجا هم؟
بابا چرا آسمون هر جا میری یه رنگه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد