46

  "  مردى روسی  از  از آلمان به روسیه برمی گشت
هنگام خروج از آلمان در فرودگاه مامور وسایل او را چک کرد و یک مجسمه را دید ؛ از او پرسید: "این چیه؟"
مرد گفت: "شکل سوالت اشتباهه آقا؟"
"بپرس این کیه؟ این مجسمه هیتلر مرد بزرگ آلمان است که نه تنها  توی آلمان  عدالت و دموکراسی برقرار کرد بلکه سعی کرد در همه دنیا هم این کار رو انجام بده.

من هم برای بزرگداشت این شخص،  مجسمه اش همیشه همراهمه..."  مامور گمرک گفت : "درسته آقا، بفرمایید."


در فرودگاهِ روسیه مامورِ گمرک هنگام تفتیش،  مجسمه را دید و از مرد پرسید: "این چیه؟" مرد گفت: "بگو این کیه؟... این مجسمه یِ مردی منفور و دیوانه است که دنیا رو به آتش و خون کشید . مجسمه اش همیشه همرامه که تف و لعنتش کنم."
مامور گمرک گفت: "بله درسته آقا، بفرمایید..."

چند روز بعد مرد همه فامیل را به خانه اش دعوت کرد؛ پسر برادرش مجسمه را روی طاقچه دید وپرسید: "این کیه؟"
مرد گفت: " پسرم! سوالت اشتباهه ،بپرس این چیه؟
این ده کیلوگرم طلای ۲۴ عیاره که بدون عوارض گمرکی از آلمان به اینجا آوردم!!!"

«سیاست یعنی اینکه یک حرف را برای  مردم به صورتهای مختلف بیان کنی»       " 


نقل به مضمون از کانال دانلود کتاب   MerciBook @


پ.ن :

دوستان اهل کتاب و مطالعه

دیدن این کانال تل گرامی خالی از لطف نیست

شخصا کتابهای جالبی رو ازش دانلود کردم

نظرات 4 + ارسال نظر
یاسی دوشنبه 23 فروردین 1400 ساعت 20:47

سلام
بخدا ندیدم سوال کرده بودی!!!کدوم پست بود؟الان بیا دوباره چک کن لطفا...اصلا همچین سوالی نبود!!! پ.ن که توی کامنت نوشتی این بوده..
پ.ن
همین سگ به ظاهر بی اهمیت که خانومه بهش حساس بود گاهی واقعا مشکل زا میشه
یکی از فامیلهای ما هم توی خونه اش سگ داشت که توی تمام اتاق هاشون آزادانه میچرخید
من واقعا دوست نداشتم همون سالی یک بار هم پا شو توی خونه امون بذاره
حس بدی در مورد وضعیت بهداشتش داشتم
خصوصا که شعور هم نداشت و با کفش بیرون می اومد توی خونه در حالی که می دید همه دم در کفشهاشون رو کندند

جمع شدن مسایلی از این دست از امور مختلف زندگی به خصوص اگر تنها باهاشون مواجه بشی سلامت روانی هر کسی رو در دراز مدت تهدید میکنه

خیلی عذر میخوام...اصلا همچین سوالی نبود!!!
ولی در موردش باید بگم ما اینجا یه انجمن حمایت از حیوانات داریم که خیلی فعال و سختگیره...حتی اگر شما از رفتار بد کسی با حیوون خونگی ش شکایت کنی اونا سریعا اقدام میکنن...حیواناتی که رها شده باشن رو سریع میبرن پناهگاه یا همون shelter برای حیوان که بهش خوب رسیدگی شده و امکانات پزشکی هم در صورت لزوم در اختیارش قرار داده شده شناسنامه صادر میکنن و خیلی ها که علاقمندهستن به اون محل مراجعه میکنن و سرپرستیش رو بعهده میگیرن...حالا من یه پست مفصل درباره ش مینویسم بزودی...

ممنون برای توضیحاتت
انتظار همچین کاری رو هم ازشون داشتم
توی پ.ن جواب نظرت در پست 45 در مورد سگهای ولگرد پرسیده بودم
اینجا :
یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ @ ۱۴:۰۶

رافائل دوشنبه 23 فروردین 1400 ساعت 14:37 http://raphaeletanha.blogsky.com

سلام.
چقدر سیاست رو خوب تعریف کردند.‌
من اما استعدادم خیلی کمه.‌ شاید چون به قول یه همکاری، حسنک راستگو هستم و سیاست نیازداره به پنهانکاری و گاهی اوقات این پنهانکاری همراه با دروغگوییه.

سلام رافائل
من هم توی این زمینه استعداد که ندارم هیچ اصلا
میلی هم به داشتن این استعداد ندارم
آدم توی سیاست سالم نمیمونه چون اساسش بر لابی گری و گروه بازیه
برای چی ؟
استفاده حد اکثری از غنایم !!!
در سیاست غنیمت زیاده اما تک خوری اکیدا ممنوعه
و باید باند و باند بازی رو با نمره عالی پاس کرده باشی تا
بتونی توی این عرصه سری از توی سرها در آری
هر سیاست پیشه ای یک کوه یخه
یعنی قسمت مخفیش خیلی بیشتر از ....

حسنک راستگو !!!! کتابی رو که به یاسی توصیه کردم به تو هم توصیه می کنم

یاسی دوشنبه 23 فروردین 1400 ساعت 12:52

سلام مونپارناس جان
ممنون از بابت معرفی کانال تلگرامی...ولی خداییش چه مامورهای گاگولی بودن که طرف به این راحتی سرشون کلاه گذاشت...

سلام یاسی
کانال رو معرفیش کردم شاید به درد کسی بخوره
شخصا کتاب " دموکراسی یا دموقراضه " رو بهت توصیه
میکنم دانلودش کنی
چقدر زیبا زمان ما رو توصیف کرده اما با زبان طنز
خودم در حال خوندنش هستم
وای که چقدر خنده داره وضعیت مصیبت بار زندگی ما ....


داستان متن وبلاگ به نظر من طنزه تا فضا رو برای
پیام نهایی که در مورد سیاسته آماده کنه
وگرنه همه میدونیم مرز هیچ کشوری اینطور بی در و پیکر نیست
اما
چیزهای عجیب در دنیا زیاد اتفاق افتادن و فیلمهای زیادی
هم بر مبنای اونها ساخته شده
اگر هم این داستان واقعی باشه تعجب نمیکنم
ولی
اگر ما باشیم
همون آلمان ماموره یهودی ای در میآد که بستگانش
توی آشوویتس یا داخائو سوزونده شدند
و
همونجا یه حال اساسی به ما میده

والا !!!!
شانس که نداریم

پ.ن :
راستی به سوالم در مورد وجود سگهای ولگرد در اونجا جواب ندادی
نکنه باصفحه کوچک موبایل میخونی و چون من پی نوشت ها رو با یک یا دو خط فاصله می نویسم ندیدیش؟

soly دوشنبه 23 فروردین 1400 ساعت 01:03


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد