44

امروز هوا خیلی عالی بود

از اون مدل هوا ها که دلت می خواد فقط با یه پیراهن و بدون بالاپوش توی پیاده رو

زیر نور دلچسب آفتاب و نسیم  خنک بسیار ملایمی  که می وزه راه بری

شنیدم بعضی ها به این وضعیت میکن آب و هوای دونفره !!!

ظاهرا در این شرایط انقدر حس و حال خوبی به آدم دست میده که دوست داره اونو

با یکی دیگه - ؟؟ - شریک بشه

بهر حال به اجبار کار در یکی از مجتمع های صنعتی بودم که دیدم ...

دیدم که از ترک بین بلوک سیمانی و آسفالت خیابون  چند تا گل شقایق خوشجل !!!   اومدن بیرون



گفتم  اینا که آب ندارند اینطوری شنا میکنند وای به وقتی که آب داشته باشند

هنوز بیست قدم نرفته بودم که دیدم  وای  ........!!!!!!!!!!

یه دنیا گل




پ.ن 0 :

لازم به ذکر نیست که تمام این گلها خودرو هستند و هیچ باغبونی برای اونها کوچکترین

کاری نکرده . مادر طبیعت خودش همه چیز رو با هم جور در آورده

دست مریزاد  مادر مهربون


پ.ن 1 :

  ماه رمضون نزدیکه

اونهایی که روزه میگیرند از این هوای خوب و مفرح و اشتها باز کن استفاده کنند

و تموم اون غذا هایی رو که دوست دارند یه بار دیگه یه شکم سیر بخورند

من خودم قصد دارم توی این فاصله   حداقل یه  بار برم بدن سازی

و

یه پرس بناگوش رو با یه پیاله پر آب بفرستمش توی خندق بلا !!!


پ.ن 2 :

 رستورانها  و غذا خوری ها مکانهای اصلی بدنسازیند

چون اونجاست که با خوردن  غذا های خوشمزه بدن ما ساخته می شه

نه اون جاهایی که الکی اسمشون رو گذاشتن باشگاه بدن سازی

و  واقع باشگاه  بدن سوزی هستند

لطفا  

لطفا

دیگه به کچلها نگید زلفعلی

مرسی


پ.ن 3 :

یاسی خانوم 

من  یه عذر خواهی بهت بدهکارم

  قرار بود پست بعدیم در مورد

فیزیک کوانتوم و ارتباطش با ماداگاسکار باشه

ولی

راستش هر چی که در مورد فیزیک کوانتوم و ماداگاسکار تحقیق کردم

نتونستم ارتباطی بینشون پیدا کنم  تا چیزی در موردش بنویسم

مگر اینکه بگم در  دانشگاه آنتانا  ناریو  -پایتخت ماداگاسکار -  دانشکده علوم  - گروه فیزیک 

فیزیک کوانتوم تدریس می شه

والا !!!!









نظرات 8 + ارسال نظر
یاسی چهارشنبه 18 فروردین 1400 ساعت 21:29

مونپارناس جان سلام مجدد
بابا بیخیال...وزن یه عدده...اینو دکترا از خودشون درآوردن که ما هیکل دارها رو بترسونن هی بریم پیششون التماس دعا داشته باشیم...تو اون 32.5 درصد رو میبینی اونوقت قد 1.88 رو در نظر نمیگیری؟؟!!ما شمالیها هممون خیلی خوش خوراکیم...از بسکه تنوع غذایی هست توی گیلان و دست پختها خوبن..خدا رحمت کنه رفتگان همه رو...خاله پدرم اون وقتها که ماها خودمون رو لوس میکردیم و موقع شام و نهار هی میگفتیم رژیم دارم...با لهجه قشنگ گیلکی میگفت...بخورین بابا...خوردن و مردن بهتر از نخوردن و ترکیدن است....یعنی اگه غذا نخورین از غصه قلبتون میترکه.. الان سالهاست رفته ولی این حرفش جزو پندهای حکیمانه محسوب میشه توی فامیل هنوزم که هنوزه...

سلام یاسی
در تایید حرفت توی فارسی هم داستان کلاغ و عقاب مشهوره که شعریه از دکتر خانلری

عقاب میخواد برای طول عمر بیشتر مثل کلاغ زندگی کنه و غذا بخوره که آخرش متوجه میشه که اگرمثل بقیه عقابها غذا بخوره و زندگی کنه و بمیره بهتره تا مثل کلاغ باشه
چاقی خود به خود مشکل حادی نیست مشکل بلایی هست که روی اعضا بدن و مکانیسم های مختلف او ن می آره
مادر بزرگ مرحومم آخر عمری مبتلا به بیماری قند شده بود و باید پرهیز غذایی میکرد اما نکردو زود رفت

آخرین آزمایشی که دادم خیلی از پاراکتر ها دم مرز بودند
به همین علت نگران اضافه وزنم هستم
دوست ندارم گرفتار بیماریهای نوظهور ناشی از اضافه وزن باشم

یاسی چهارشنبه 18 فروردین 1400 ساعت 14:22

سلام مونپارناس جان
خواهش میکنم ...نفرمایین...غذرخواهی برای چی؟ صاحب اختیارین..
چه عکسهای قشنگی گذاشتی...این شقایق ها بصورت خود رو اینجا هم درمیان..چه رنگهای متنوع قشنگی هم دارن...
خوش به سعادتت لااقل توی یه دوره از زندگیت دنبال چاق شدن دوویدی..ما یه عمره میدوویم دنبال لاغری بهش نمیرسیم...اونم از دور برامون شکلک درمیاره و مسخره مون میکنه...تازه هنوزم روی فرم هستی و جزو دار و دسته چاقها محسوب نمیشی جانم...با وجدان راحت غذا بخور و از زندگیت لذت ببر...

" .تازه هنوزم روی فرم هستی و جزو دار و دسته چاقها محسوب نمیشی جانم...با وجدان راحت غذا بخور و از زندگیت لذت ببر.."

آی ، ... جانم !!!!
پس انرژی مثبت که میگن اینه ؟

خیلی دلگرم شدم از تعریفت
هر چند که میدونم در عالم واقعیت مطابق قواعد BMI چاقم
مال من حدود 32.5 میشه که مرز اضافه وزن رو رد کرده و وارد محدوده چاقی و بیماری شده

آه میبخشی !!!
سلام



پ.ن :
ببینم امسال رمضان میتونم یک عدد مونپارناس قلمی از این هیکل بکشم بیرون
دو سال پیش تا پنچ کیلو هم تونسته بودم کم کنم که البته بعد دو هفته همه اش به باد رفت
امسال به خاطر کرونا توی شک هستم که روزه گرفتن خطرناک نیست؟
گشنگی مهم نیست ولی تشنگی داستان دیگریه
شنیدی؟
" بز بزه اینه پیلهم چرنه"
دیدن اطرافیان و همکاراکه روزه می گیرند احتمالا ترس منو بریزه و من هم - بلانسبت خودم -"پیلهم "بچرم
همچین آدم شجاعی هستم من


روزت ( شبت؟) خوش

رافائل چهارشنبه 18 فروردین 1400 ساعت 13:21 http://raphaeletanha.blogsky.com

سلام مجدد.
من در مورد مونپارناس چیزی نمیدونستم. کارتون و فیلم بینوایان رو دیدم اما هیچوقت کتابش رو نخوندم. ممنونم که این قدر خوب توضیح دادید.
بله منم دقیقا به خاطر رافائل، همون نقاش معروف، رافائل شدم. زندگی و نقاشی هاش همیشه برام جالب بوده ولی از همون اول همه با خوندنم میفهمند که مرد نیستم. از بس که زنونه مینویسم.
در خصوص کوانتوم، بچه های لیسانس شیمی محض یه درس چهارواحدی دارند به اسم کوانتوم.(البته اگه هنوز هم چهارواحدی باشه) در دوره ی کارشناسی ارشد گرایش شیمی فیزیک، دو تا درس هست یکی مکانیک آماری و دومی کوانتوم پیشرفته. دکترای شیمی فیزیک هم که دیگه بسته به گرایشش داره.
راستی اگر زیادی صمیمانه نوشتم شرمنده اون موقع ها فکر میکردم خواخوری،یادم نمیاد چه واژگانی به کار برده باشم برار.

جواب سلام مجدد

کتاب اصلی بینوایان - چاپ قبل از انقلاب - شاهکاریه در ادبیات
اگر گیرت اومد حیفه نخونیش
پره از خرده داستانها در بین روایت اصلی
مثل داستان زندگی گاوروش پسر تناردیه و برادر اپونین و آزولما داخل مجسمه یک فیل در پاریس !!!
وقت کردی این لینک ویکی رو هم نگاه کن الان که نگاهش کردم اسمهایی رو برام یاد آوری کرد که خیلی وقت بود فراموشم شده بود مثل آنژل راس دوست ماریوس و رهبر شورش
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86
(امیدوارم لینک رو درست کپی کرده باشم )

" راستی اگر زیادی صمیمانه نوشتم شرمنده"
چرا؟
افتخاری بود - هر چند ندانسته که به اون شکل مخاطب قرار داده شدم
لحن و حس کلماتت برای من تازگی داشت و حس خوب مورد اطمینان بودن رو در من القا میکرد
امیدوارم همیشه شادو سلامت باشی

soly چهارشنبه 18 فروردین 1400 ساعت 12:13

سلام
جناب مونپارناس ، پر از جملات و حرفهایی هستی که واقعا نشان دهنده علم و آگاهی شماست...
من حس میکنم روزه سکوت گرفتم!!!

سلام
سلی عزیز
با ما هم بعله؟
یادت که هست خودت تشویقم کردی بنویسم
حالا جناب مونپارناس شدم؟
من خواننده کوچک وبلاگ تو هستم
و
پیشت شاگردی می کنم


پ.ن :
لطفا زود به زود بنویس
حتی یکی دو جمله
کسی از یک وبلاگ نویس انتظار داستان نویسی نداره

رافائل سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 22:22 http://raphaeletanha.blogsky.com

سلام.
همولایتی جان این چه اسمیه برلی خودت انتخاب کردی که جنسیت توش معلوم نیست. اونوقت من تازه متوجه شدم شما آقا تشریف دارید. یعنی همش فکر میکردم خانم باشید.‌
راستی چرا به کچل ها میگن زلفعلی؟
راستی، رشته ی شیمی فیزیک هم درسی داره به اسم کوانتوم.

سلام رافائل خانوم

1- من هم از لحن جواب هات متوجه شدم اما با دیدگاه خاخور- براری بهش نگاه کردم و برار از ملاطفت موجود در جوابهای خاخور -مو ذیانه - لذت می برد. درهر صورت ببخش که خودم زودتر اعتراف نکردم اگر چه برام مسجل بود که خودت حتما متوجه میشی

2- مونپارناس اسم یک شخصیت در رمان بزرگ بینوایان ویکتور هوگو هست .
زمانی که تناردیه بعد ورشکستگی مهمانخونه اش به پاریس میآد یک دارودسته از اوباش و اراذل دور خودش جمع میکنه که یکیشون مونپارناسه .جوانی با ظاهر آراسته اما در واقع آدمکشی مخوف که اتفاقا به ژان والژان در تاریکی شب به گمان اینکه یه پیرمرد ضعیفه حمله میکنه تا با کشتنش پولش رو بدزده ولی ژان والژان که پیر بوده اما قدرتمند اونو خلع سلاح میکنه .جالب اینجاست که وقتی ژان ازش میپرسه چرا اینکار ها رو انجام میده مونپارناس به سادگی میگه " کار دیگری بلد نیستم" مونپارناس روی دیگر فطرت انسانهاست

3- در بعضی موارد برای اشاره به صفتی بطور طنز صفت متضادش رو به شخص منسوب می کنند که بطور واضح در شخص وجود نداره مثلا به آبدارچی ها میکن دکتر یا مهندس !!! تا حالا نشنیدی به آبدار چی بگن مهندس دو تا چای برامون بیار؟
گفتن زلفعلی هم از این مقوله هست
4-با اینکه نمی دونستم تعجب نکردم مکانیک کوانتم در مورد روابط بین ذرات خیلی ریز صحبت میکنه و از اونجایی که شیمی هم در سطوح نظریش با اتم و ذراتش درگیره حتما صابون مکانیک کوانتوم به تن دانشجویان رشته های مختلف شیمی میخوره ولی در شک هستم که این اتفاق در سطح لیسانس پیش میآد یا ارشد

5- اسم خودت هم که اسم مرد هست -همون نقاش و معمار معروف ایتالیایی - تا حالا شده کسی برات یه نظر اینطوری بذاره " داداش واقعا که حرف دل من رو گفتی . چاکریم "

بندباز سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 15:20 https://dbandbaz.blogfa.com/


باشه حتما سر فرصت!!

قول دادی ها !!!

بندباز سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 09:39 https://dbandbaz.blogfa.com

سلام مونپارناس
هوای این روزها محشره! آدم همش فکر می کنه چطوری میتونه ته ذره اش رو برای روزهای تابستون ذخیره کنه! کاش می شد یه کیفی ساکی چیزی داشتیم کمی از این هوا رو می ریختیم توش و هر وقتی که حالمون ناخوش می شد یه کمی ازش نفس می کشیدیم و زنده می شدیم!!!
پارک نزدیک محل زندگی ما هم پر شده از گل های ریز و درشت خودرو! فوق العاده زیبا هستند.

سلام بند باز
واقعا هوا عالیه
جون میده غذا بخوری و بعد توی این هوای ملس با یه شمد نازک چرت بزنی


" پارک نزدیک محل زندگی ما هم پر شده از گل های ریز و درشت خودرو! فوق العاده زیبا هستند "
به قول عمو کاووس سریال نخ !!!
خوب " درست " عکس بگیر از این گلها بذار توی وبلاگت دیگه !!!
زیبایی شون رو با خوانندگانت سهیم شو
هنرمند با شی و زیبایی رو که دیدی و حس کردی در معرض دید دیگران نذاری؟ خوش انصاف !!!!

پیشاگ سه‌شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 09:35

این شقایقای وحشی خیلی خیلی خوشگلن حیف تا از ساقه جدا میشن میپلاسن
والا ما که هر چی میخوریم بدنی ساخته نمیشه . انگار نه انگاررررر دریغ از 10 گرم اضافه وزن

چه بخوایم چه نخوایم هر چیزی در محیط طبیعی زندگیش زیباتره
چه گل و گیاه
چه ماهی و پرنده
و ....
درستش اینه که بیشتر توی طبیعت رفت و زیبایی رو همونجا دید
ولی ما گرفتاریم
اونها رو میآریم توی محیط زندگیمون
اما
هیچوقت مثل حالت زندگی طبیعیشون زیبا و جذاب نمیشند


"والا ما که هر چی میخوریم بدنی ساخته نمیشه "
برو خدا رو شکر کن !!!
من سالها با قد 1.88 حدود 80 کیلو بودم و از این مساله رنج میکشیدم و دوست داشتم 90 کیلو بودم
مثل تراکتور میخوردم اما مثل بعضی ها دریغ از 10 گرم اضافه
تا
سالهای اخیر بدنم به من خیانت کرد
حالابدنم از موتور 206 تیپ دو هم کم مصرف تر شده !!!!
هر چی میخورم فقط ذخیره میکنه
با 118 کیلو وزن حالا تمام داستان های مرتبط با آدم های چاق رو که می شنیدم و برام مثل افسانه جلوه میکرد داره برام اتفاق می افته
دارم سعی میکنم که با انواع ریاضت ها وزن کم کنم
ولی
بقول بعضی ها
دریغ از 10 گرم کاهش وزن

همیشه لاغر و سالم باشی



پ.ن :
تنها مشکل لاغری اینه که ممکنه بزهای کمتری پیدا بشه که به دهنشون مزه کنی معمولا بزها جلب علف های تپل تر و ... میشن
پس
اگر قبلا به دهن بزی مزه کردی دیگه خیالت راحت باشه
از وضع موجودت لذت ببر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد