29

 اعتراف بهش سخت نیست من هم یکی از عاشقان نوشابه های گاز دار هستم .

علاقه انواع مختلفی داره که وقتی از محدوده های عقل بیرون میزنه بهش میگن عشق  و مهمترین خصوصیتش هم همراستا نبودن با عقل و گاهی تضاد با اونه . مثال که دیگه نمیخواد  از عشق به موتور و کتاب و پول و آزار و اذیت دیگران بگیر تا عشق شناخته شده به عزیزان دل .

اما موضوع صحبت امروزم عشق به نوشابه های گاز دارهست  . سالهاست که در مورد ضررهای این نوشابه های رنگ و وارنگ گفتند و نوشتند و ... اما کو  گوش شنوا؟ شکر موجود در نوشابه باعث چاقی و امراض ناشی از اون میشه . رنگهای بکار برده شده فشار روی کبد و کلیه میآرند فسفات موجود در این نوشابه ها باعث اخلال در جذب کلسیم توسط بدن میشن وکاهش تراکم استخوانهای بدن و  پوکی استخوان از نتایج مصرف مداوم اونهاست .

اما مگر اطلاع سیگاریها از مضرات سیگارتا حالا باعث ترک سیگار شده که عاشقان نوشابه به دلیل مضراتش ولش کنند؟ یا تا حالا شنیدین دیدن صورت نشسته ، موی آشفته،دندان مسواک نزده ، صورت بدون کرم پودر، لب بدون ماتیک یا چشم بدون خط چشم یا ریمل عزیز دلی عاشقش رو فراری داده باشه؟ به تعریف عشق دقت کنین با عقل میانه خوبی نداره

حتما تجربه خوردن نوشابه مونده و گرم شده رو داشتید . بارها از خودم پرسیدم این  چیه که میخوریمش ؟پراز مواد شیمیایی ناشناسه واقعا خوردنیه؟  و هیچ تعجب نکردم که راننده های عشق ماشین ، لاستیک دور سفیدشون رو با کمک مسواک و نوشابه سیاه براق و تمیز نگه میدارند.

خلاصه با همه اوصاف نوشابه خور قهاری بودم اما دورانی که اگر سنگ هم میخوردم هضم میشد بسر اومد و آتار اضافه وزن پیدا شد البته به لطف رسانه ها دیگه کمتر عددی باعث تعجب مخاطب  میشه ولی برای من سی کیلو اضافه وزن وبالاتر رفتن BMI  من از عدد سی  یک هشدار جدی بود .

راه شناخته شده ای رو در پیش گرفتم . جایگزینی و نه حذف

دیدین به جای سیگار از چسب نیکوتین، سیگار الکترونیکی و ... استفاده میکنند ؟  سعی کردم در قدم اول رنگ و شکر رو کاهش بدم .نوشابه گازدار لاکی دوو بی رنگ  از شرکت کاله پاش به زندگیم باز شد توی تبلیغاتش که نوشته از لبنیات مشتق شده  که البته بوی آب پنیرخیکی مونده هم انصافا میده برای اونهایی که نمیدونن این بو چطوریه بگم که یه چیز توی مایه های بوی پاست منتها خفیفتر

البته در تبلیغاتش گفته شده که میزان شکر توش هم از نوشابه های عادی کمتره.

خوب بطور تصادفی یکبار وقت خرید فروشنده لاکی دوو نداشت اما چیزی به اسم  لاکی یوو داشت و تعریف کرد که بعله اینم به همون خوبیه ما هم گول خوردیم و خریدیم .

اولین جرعه باعث تبعیدش به ته یخچال شد . در یک کلام بی مزه بود شبیه ساندیس های تقلبی که آبشون سه برابر استاندارده و وقتی میخوری اصلا نمیفهمی چه مزه ای دارن !!!

اما زندگیه دیگه در یک شرایط  بدون نوشابه ناچارا رفتم سراغش . متوجه شدم که زیر نوشته لاکی یو عبارت "سودا" نوشته شده سرچ کردم دیدم به مفهوم آب گاز داره .

این نوشابه نه طعم شیرین نوشابه های معمولی رو داره و نه رنگ اونها رو در عوض اون گزندگی خاص  و  دوست داشتنی نوشابه های گاز دار رو که حتی دوغ مرد افکن " آبعلی" نداره رو داره و میتونه مسکنی برای درد هجران اون دسته از عاشقان نوشابه های گازدار باشه که دیگه وضعیت سلامتیشون اجازه استفاده از این نوشابه ها رو نمیده

پ.ن 1 :

 بخرید و بیاشامید و پروای چاقی و بیماری نداشته باشید .

باشد که به یمن لاکی یو (سودا- آب گاز دار) لذت غذایی که میخورید دوچندان گردد

پ.ن 2 : از طفداران نوشابه سیاه بودم -هستم





نظرات 9 + ارسال نظر
یاسی دوشنبه 6 فروردین 1403 ساعت 22:40

سلام دوست جان
یه دنیا ممنون از لطف و محبت خالصانه ت...سال نوی همه شما عزیزان مبارک..شاد و سلامت باشین همیشه...

سلام یاسی
ایام بکام
سال نوی خوبی داشته باشی به همراه خونواده


یاسی جمعه 17 آذر 1402 ساعت 23:08

سلاااام دوست جان
ایکاش اول میومدم اینجا بعد بهت ایمیل میزدم....خیلی خوش برگشتی...

سلام
من نوتیفیکیشن ایمیلت رو
چند لحظه پیش روی گوشیم دیدم
و خواستم از روی گوشی ایمیلت رو بخونمش و نشد .
اومدم سراغ لپتاپ که دیدم اینجا نظر گذاشتی
تو که معمولا کم پیدایی
چه ایرادی داره دو تا دوتا ازت خبر بیاد ؟
هم نظر و هم ایمیل !!!





پ.ن :
توی ایمیل یادم رفت برات در مورد دوچرخه سواری ام بنویسم
حدود سه هفته قبل رفتم سونو گرافی
وقتی دکتر گفت که کبد چرب گرید یک داری دلم می خواست پر در بیارم
یعنی بعد حدود دو سال بیدار شدن توی تاریکی و گرما و سرما
و حدود یک ساعت رکاب زدن توی اون شرایط
زحماتم نتیجه داد و کبد چربم از گرید دو به یک رسید
کلی خوش بحالم شد
اصولا هر نتیجه ای که با برنامه ریزی
بدست اومده باشه شیرین و دلچسب
و باعث افزایش امید در آدمه
چون
نشون میده هنوز ضرب المثل
خواستن توانستنه
درست و قابل اجراست

اما
از همون روزی که نتیجه رو فهمیدم
مثل بادکنکی که سوزن خورده باشه میل بیدار شدن
در صبح زود و رفتن دوچرخه سواری رو از دست دادم
دست خودم نیست !!!
حالا که
ترس از گرید سه شدن
و افتادن توی دامن سرطان کبد و سیروز کبدی
دیگه وجود نداره
شدم یه آدم خوش خیال و تن پرور
و
به همین گرید یک راضی ام

می دونم قطع دوچرخه سواری روزانه ام کار درستی نیست
ولی تنبلی
آی می چسبه
آی می چسبه

تصمیم گرفتم یه کم روی خورد و خوراکم
متمرکز بشم و لااقل کمتر بخورم
تا همین نتیجه حفظ بشه
من هنوز چهار شب در هفته میرم سالن
و پینگ پنگ بازی می کنم
ولی فشار و کالری سوزی دوچرخه سواری یه چیز دیگه هست
که فعلا سه هفته هست خودم رو ازش محروم کردم

Baran دوشنبه 29 دی 1399 ساعت 16:05

"دوقلوییم؟"

واقعیتش همیشه گفتم.کودکان درون ام.دوقلویند.وخب.با این اوصاف.اون قُلی که از خودم و دختر درون ام عاقل تره و
درحد عزیز دل کُش/شقیقه اش جوگندمی شده.شما باشید
فقط یه چیزی.
ما از کله پاچه خوش مون نمیاد.بوئیدن و بوسیدنِ بناگوش بچه ها رو دوست داریم و (صدالبته.نه هر بچه ای.)عاشق چلو گوشت ایم.


چی بگم ؟!!!


البته عاشق کله پاچه ام اونهم فقط بناگوش
اما
بوئیدن و بوسیدنِ بناگوش بچه ها رو دوست ندارم !!!
و
من هم عاشق چلو گوشت هستم اساسی
خوب باید یه فرقی بین قل ها باشه دیگه .مگه نه؟

البته متاسفانه "شقیقه ام جوگندمی نشده " و باعث حسرت و غبطه و بعضا طعنه همکاران و آشنایان
شعر : خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو
قبولش دارم ولی امکان اجراش رو ندارم !!!


موفق و سرفراز باشی

یاسی یکشنبه 28 دی 1399 ساعت 23:03

خیلی ممنونم از لطفت پارناس جان...مرسی ازینکه وقت گذاشتی و دستورش رو فرستادی...

قابلی نداشت
کار خاصی نکردم
فقط یادت باشه مجبور نیستی از همین اول یه بطری درست کنی
به اندازه یه لیوان درست کن اگر خوشت اومد برو سراغ بطری

soly یکشنبه 28 دی 1399 ساعت 19:40

بخدامن تور اروپا نمیخوام.یه ذره نون و پنیر باشه خوشی باشه سلامتی باشه .بخدا من خر ندارم ...باورکن...بقول خودم نوشتنم نمیاد!!!خخخخخخ
یه دونه اب انگور ساندیس بخورر حالا ...به امتحانش میارزه ...


خوردم بابا
میدونم خیلی هم خوشمزه هست
خوش سلیقه ای دیگه

پ.ن :
" بخدامن تور اروپا نمیخوام.یه ذره نون و پنیر باشه خوشی باشه سلامتی باشه "
چی بگم سلی؟
درکت میکنم
آرزوی عاقبت به خیری برات می کنم
مقصرین این وضع زندگی جوونها باید جواب بدن که نمیدن

یاسی یکشنبه 28 دی 1399 ساعت 19:15

اره خدا وکیلی چقدرم سکرتیو بود!!! اونیکه نفهمید خواجه حافظ شیرازی!!!ولی خوب اینم از صفای باطنیه که میخوای کارِ خوب رو همه یاد بگیرن....من فقط با این اب گازدارا (Soda)یه مشکلی که دارم اینه که سدیم دارن و فشار خون ادمو میبرن بالا...دستور دقیق شیره انگور و ابلیمو چیه؟ از هر کدوم چند درصد؟ چطوری ترکیب میکنی ؟ ممنون از لطفت..

این لاکی یو که از محصولات کاله هست به نظرم شور مزه نیومد فهرست محتویاتش رو نگاه کردم نمک جزوش نیست .البته توی ویکی پدیا نوشته بود بعضی شرکتها توی سودا نمک میریزند . احتمالا اکر یه کم بگردی میتونی سودا ی تولیدی یه شرکت رو گیر بیاری که نمک نداشته باشه

من کار رو با پر کردن سه چهارم یک بطری یک و نیم لیتری از آب سرد شروع میکنم بعد حداقل یک استکان شیره انگور بهش اضافه میکنم و در آخر حدود یک استکان کوچک هم آب لیموی خونگی رو توش میریزم . بعد درش رو میبندم و شدید تکونش میدم . بسته به ذایقه و میل میشه مقادیر رو به دلخواه اونقدر تغییر بدی تا مزه اش از لحاظ ترکیب شیرینی و ترشی دلخواهت بشه .
اگر دوست داری میتونی یه قاشق تخم شربتی هم بهش اضافه کنی تا به خواص غذایی اش اضافه بشه . شنیدم کلسیم داره و خیلی مفیده .
امیدوارم بپسندی

soly یکشنبه 28 دی 1399 ساعت 15:24

زنده باد لاکی یووو.
لایککککککک
من عاشق اب انگور ساندیس هستم !!و به شدت احساس میکنم که اب شنگولی دارم میخورم!!
حتی میدونست اب شنگولی من چیه و برام میخرید !!
چه با صرفه ام من خدایااااااااااااااا

چطوری سلی؟
چرا انقدر کم پیدایی ؟!!!
من هم آب انگور ساندیس رو دوست دارم ولی از آب انگور قرمز بیشترخوشم میآد.
ولی
میدونی که محصولات کارخونه ای توشون پر ازرنگهای مصنوعی و شکره و همینطورشامل انواع مواد شیمیایی عجیب و غریب هستند تا ماندگاری و رنگ و بو مزه محصول اون چیزی بشه که سازنده میخواد و این مواد شیمیایی الزاما غیر مضر نیستند .
خودت انگور رو آب بگیر متوجه میشی اصلا به خوشمزگی آب انگور کارخونه ها نیست چون پر از مواد طعم دهنده هستند.
پیشنهاد میکنم ترکیب شیره انگور و آبلیمو رو امتحان کنی طبیعی و خالص

پ.ن. 1 :
" حتی میدونست اب شنگولی من چیه و برام میخرید !! "

سلی سلی سلی ولش کن اونو بابا
خودتو با یاد آوریش اذیت نکن
تموم شد رفت
از قدیم گفتن "برای کسی تب کن که برات می میره"

پ.ن.2 :
" چه با صرفه ام من خدایااااااااااااااا "

بر منکرش لعنت
ولی
میدونی که ، همش خانومها اولش میگن یه نون و پنیری باشه دور هم می خوریم وبعد که خرشون از پل گذشتبه کمتر از تور دور اروپا رضایت نمیدن !!!!
ای ناقلا !!!

Baran یکشنبه 28 دی 1399 ساعت 10:42

سلام،
بله.بِخرید و بیاشامیدو تحرک و تحرک و تحرک داشته باشید و
پروای تپلی و مپلی نداشته باشید

من ام نوشابه سیاه رو دوست دارم.(به قول داداشم.کیک یزدی با پپسی )ترکیب نوشابه سیاه و ماء الشعیر تلخ رو هم دوست دارم.
و عطر و بوی ماءالشعیر قهوه رو ام خیلی خیلى دوست دارم.

راجب عشق و عقل،
شاعر فرموده،
مشورت با عقل کردم گفت: حافظ می بنوش
ساقیا می ده به قول مستشار مؤتمن



واینکه،
باریکلا به شما که،با مسواک رفیق اید

"نوشابه سیاه و ماء الشعیر تلخ رو هم دوست دارم.
و عطر و بوی ماءالشعیر قهوه رو ام خیلی خیلى دوست دارم."
بابا شما که خود مونپارناسی
مگه میشه؟
مگه داریم؟
دوقلوییم؟

یاسی یکشنبه 28 دی 1399 ساعت 07:35 https://jasmin2020.blogsky.com/

سلام
آخ آخ منم عاشق نوشابه مشکی هستم و فقط خدا میدونه با چه وجدان دردی باندازه یه لیوان کوچولو میخورم...تازه اونم قرنی یه بار...نه همیشه.

سلام
بابا اونجا که حتما سودا فراوونه
بیشترین خاصیت نوشابه های گازدار همون گاز دار بودنشه که نوشیدنش رو خاص کرده .اگر جای تو بودم سودا میگرفتم وبعد با طعم های طبیعی مثل شیره انگور -آبلیمو و ... باهاش نوشابه گاز دار اختصاصی خودم رو میساختم و مصرف میکردم
-اینو محرمانه فقط به تو میگم من مدتهاست برای ورزش از ترکیب شیره انگور و آب لیموی تازه استفاده میکنم عجب چیزی میشه به کسی نگی ها -
واقعا چند تا لذت مشروع و معقول و کم هزینه توی دنیا مثل نوشیدن نوشابه گازدار سراغ داری که بخوای خودت رو از اون محروم نگه داری؟
فقط
مسواک یادت نره که نوشابه های گاز دار به قول بعضی منابع با دندون رفیق نیستند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد