26

نظرات 3 + ارسال نظر
یاسی جمعه 19 دی 1399 ساعت 12:29 https://jasmin2020.blogsky.com/

سلام
اینکه توصیف حال و روز جامعه فعلی ایرانه!!!!تاریخ چند بار باید تکرار بشه؟!همه ش تکرار مکررات!!!خدا آخر و عاقبتمون رو بخیر کنه..

متاسفانه جز تاییدحرفت جوابی ندارم

میله بدون پرچم چهارشنبه 17 دی 1399 ساعت 18:21

سلام
الف) ما نیاز به نوسراداموس نداریم! همان اوضاع حال را تقریر کنیم آیندگان می‌توانند از آن به عنوان یک پیش‌بینی محیرالعقول که به واقعیت پیوسته است یاد کنند!
ب) در یک اتم ، الکترون‌ها همواره به دور هسته می‌چرخند مگر اینکه به طریقی این تعادل به هم بخورد و ترکیب جدیدی پا به عرصه بگذارد. بیشتر یاد گازهای بی‌اثر افتادم که مدار آخرشان تکمیل است و به راحتی ترکیب نمی‌شوند. این در عالم انسانی می‌شود آدمهایی که خودحق‌پندار و متعصب هستند. و همان انسانهای بی‌اثر خودبزرگ‌بین باقی می‌مانند!

سلام به شما
الف- در عجبم که چرا بین این همه ملتهایی که سرشون به تنشون می ارزه فقط ماییم که مطابق اوضاع گذشتگانمون زندگی میکنیم
ملتهای مثل چین و کره و ژاپن با سوابقی تاریخی به مراتب بدترو اسف ناک تر از ما گذشته رو به خاک سپردند و دائما در حال حرکت به جلو هستند اما ما در وضعیتی هستیم که حال و روز ما اخلاقیات جامعه مون مطابق 2000 سال پیش مون شده

ب- در هر جامعه ای آدمهایی خودحق‌پندار و متعصب وجود دارند اما مدتها ست که سیستمهای اداره کننده جامعه راه دسترسی به قدرت اونها رو بسته اند تا از بروز فاجعه ای مثل جنگهای جهانی در مقیاس بزرگ و جنگهای منطقه ای در مقیاس کوچک و یا تصفیه حسابهای خونین داخلی جلوگیری بشه. در هر جامعه که سیستم حاکم اجازه دسترسی به قدرت به این گروه و یا گروه های تمامیت خواه دیگر رو بده شاهد ویژگی های یکسانی در ابعاد مختلف سیاسی اقتصادی و اخلاقی در این جوامع هستیم که توصیف کلیله و دمنه بیانگر شرایط اخلاقی جامعه در این شرایطه.

بندباز دوشنبه 15 دی 1399 ساعت 11:14 https://dbandbaz.blogfa.com

سلام
با این حساب معلوم می شه چیز زیادی از اون همه سال تا حالا تغییر نکرده!! همین خودش دلگرمیه!! :((

این باعث عبرت نیست ؟
همون شرایط ، همون رذایل اخلاقی
سرنوشت ما هم شبیه گذشتگانمون باید باشه؟
نباید شبیه ملتهای دیگه رو به رشد و بالنده باشیم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد