189

روی آینه بغل بعضی ماشینها نوشته :

> اشیا از آنچه که در آینه دیده میشوند نزدیک ترند <

  

این پیغامیه به راننده تا حواسش باشه  که اگه 

از توی آینه فاصله اش با ماشین پشتی رو

 سه متر تخمین میزنه

در عمل فاصله کمتر از مثلا دو متره

پس حواسش وقت ترمز زدن یا انحراف به چپ /راست  جمع  باشه


برای  محیط دوست داشتنی  و معجزه پرور آشپزخونه هم

- بعضی غذا ها از نظر من چیزی مثل معجزه هستند  -

پیامی شبیه به این داریم :

> شعله گاز از اونچه که بنظر میاد بلند تره !!!! <

من بارها  قربانی نادیده گرفتن این پیام شدم

برای گرم کردن

کوکو

کتلت

شنیتسل

ناگت و ...

بارها شده که گاز رو روشن کردم و تابه و محتویاتش

رو گذاشتم روش

شعله رو روی کم کم تنظیم کردم و رفتم تا چند دقیقه بعد

اما

وقتی برگشتم از دیدن مقدار شعله گاز تعجب کردم

من شعله رو روی کمتر از این تنظیم کرده بودم

چی شده؟!!!

هیچی در نتیجه این خطا ی تخمین ارتفاع شعله

یه طرف غذام  اور   (over )    سرخ   شده !!!

چی بدتر از کتلتیه که یه طرفش جیز شده باشه !!!

اونهم وقتی روده کوچیکه نصف روده بزرگه رو خورده !!!

نظرات 5 + ارسال نظر
الهام شنبه 24 شهریور 1403 ساعت 15:41 https://yanaar.blogsky.com/

سلام مون‌پارناس
اینجا مسأله به حس thermoception برمی‌گردد که احتمالاً باید موقع تنظیم شعله تقویتش کنی تا در نبود مایکروفر و اجاق تایمردار غذاهای عزیز دردانه‌ات را نسوزانی.
حالا درسته که حس‌های انسان همه تا حدی خطا و illusion دارند، ولی به هر حال تا حالا با همین‌ها جان به در برده و زنده مانده‌ایم. خیلی باید مراقبشان باشیم و بهشان برسیم.

من حتم دارم زمان تحصیل جزو چند تای اول کلاس بودی الهام
من حتی توی درس اندازه گیری .... هم با thermoception
و illusion برخورد نداشتم !!!!
راه حلش رو پونیو گفت و گیل پیشی کاملش کرد .
غافل نشدن از آشپزخونه
و استفاده از تایمر
و اینگونه مونپارناس و نسلهای بعدش
از این بلاها جان سالم در خواهند برد !!!

گیل‌پیشی پنج‌شنبه 22 شهریور 1403 ساعت 21:49 http://Www.temmuz.blogsky.com

سلام جناب مونپارناس. خوبید؟
تایمر اجاق گاز هم ضروریه، آدم یهو یادش میره، غذا میسوزه.

ممنون گیل پیشی
دورادور از طریق وبلاگت جویای احوال هستم

توی زندگی امروزه
هر چیزی که بتونه کمک دست آدم باشه مفیده
بخصوص با این تعدد دل مشغولی ها
تایمر گاز هم از واجباته
متاسفانه اجاق گاز ما تایمر دار نیست

پونیو پنج‌شنبه 22 شهریور 1403 ساعت 13:38 https://poniyo.blogsky.com/

شاید مشکل اینه که زیادی طولش می‌دی که برگردی سر غذا

این هم می تونه باشه
ولی واقعا فکر می کنم شعله گاز
نسبت به زمان روشن شدنش
بعدا کمی بیشتر میشه
شاید این قضیه
بخاطر وجود ترموکوپل باشه.

موضعت رو مشخص کن پونیو !!
طرف کی هستی
من یا اجاق گاز خونه مون ؟!!!

قره بالا چهارشنبه 21 شهریور 1403 ساعت 20:11

شکم قلنبه از آنچه فکر میکنید به شما نزدیک تر است

عجب جمله جالبی قره !!!
میشه یه پست در موردش نوشت

ماهش چهارشنبه 21 شهریور 1403 ساعت 09:24 http://badeyedel.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد