159

رمضان آمد

با تمام تغییراتی که

 توی زندگی من

خواسته یا ناخواسته

 ایجاد می کنه

 

 در یک ماه و نیم گذشته

گل بودم به سبزه هم آراسته شدم !!!

یعنی داشتن بیماری کبد برام کافی نبود

مشخص شد که

 هم گرفتار فشار خونم

  هم گرفتار زخم معده 

و

 هم زخم ابتدای روده کوچک !!!

به قول شاعر :

آنچه خوبان همه دارند

 من   یکجا دارم !!!


داستان با دو بار  درد بدون پایان هفت هشت ساعته در ناحیه شکم آغاز شد

رفتم دکتر گوارش

دکتر گوارش پیش شرط شروع معالجه  رو

 تاییدیه سیستم قلبی  از دکتر قلب گذاشت

و دکتر قلب با اکو کاردیو گرام به من اثبات کرد 

که بقول خودش

" فشاری" هستم 

واز این به بعد  مجبورم به خوردن روزانه  قرص !!!

البته

 نکته خنده دار اینکه توی طرح ملی غربال گری فشار

که توی سازمان ما هم انجام شد

 همه هم اتاقی هام

 دارای  فشار خون تشخیص داده شدن !!!

و یکی که در مرز 20 بود سریعا

به درمانگاه ارجاع داده شدتا مداوای اورژانسی روش انجام بشه  .

یادمه این بنده خدا حاضر نبود بره تست بده

 با اصرار من رفت !!!

خلاصه

  با خوردن  روزی 13 عدد قرص

یک دوره  از چند  دوره تشکیل دهنده  معالجه گوارش رو شروع کردم

بله معالجه من 

چند دوره  دو هفته ای و یک ماهه با داروهای متفاوت داره

الان دریک  دوره یک ماه هستم که روزانه فقط سه تا قرص باید بخورم 

با موافقت و تایید دکتر گوارش

 رمضان امسال رو مثل یه آدم معمولی و سالم شروع می کنم

البته با راهنمایی دکتر 

 قرص هام رو افطار و سحر می خورم

هدف ؟

کاهش وزن پنج کیلو یا بیشتر !!!

چیه ؟ 

 انتظار داشتین  هدفم یه چیز متعالی تر باشه ؟

شرمنده که نا امیدتون می کنم

من فقط اهدافی رو می بینم که جلوی پام هستن نه اون دور دورا  !!!!

ناراحت و نا امیدم ؟

نه واقعا

خوب ترجیح می دادم مثل دو ماه پیش

 تمام مشکلات مربوط به سلامتیم

فقط کبد چربم باشه

اما توی مطب دکترها

آدمهایی رو دیدم که هر روز 

خدا رو بخاطر اینکه مثل اونها  نیستم

 شکر می کنم

حرف آخر :

ناراحتی های گوارشی و قلبی به سن و سال نیست

حداقل رفتن پیش یه دکتر قلب و گرفتن اکو  کمک می کنه که بیماری

فشار خون زودتر مشخص و تحت کنترل قرار بگیره

پذیرش این مساله که ممکنه بیمار باشم برای همه آسون نیست

و 

خیلی ها تمایل  ندارن با واقعیت  مواجه بشن 

و فکر می کنن

با مواجه نشدن باهاش مشکل هم خودبخود  حل میشه

نه حل که نمیشه هیچ

یه وقتی مثل بومرنگ

 با سرعت بیشتر و کشنده تر برمی گرده توی صورت آدم !!!

زمانی که ممکنه برای معالجه خیلی دیر باشه .

اون همکار نمره بیستی من !!! بعدا اعتراف کرد که چند سال پیش

بیماری فشار خونش رو تشخیص داده بودن

 و ایشون قرص مصرف می کرده

اما

خودش تشخیص داده که حالش خوبه و هیچ علامتی نداره 

و سر خود

 مصرف قرص رو قطع کرده !!!

خدا به زن و بچه هاش رحم کرد

و البته

خدا باعث و بانی این طرح ملی غربال گری  فشار خون

رو ببخشه و بیامرزه !!!


پ.ن :

از عیدی و حقوق اسفند تا این لحظه خبری نیست

و

مثل جوجه گنجشکهای گشنه

با دهان باز رو به آسمان

فریاد می کشیم :

عیدی ...

حقوق ...

عیدی ...

حقوق ...


باقی بقای شما

نظرات 2 + ارسال نظر
قره بالا سه‌شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 10:01

بلا دور باشه ان شاءالله
البته انقدر بیماری های مختلف دیدیم که وقتی کسی میگه فشار خون دارم میگیم اینکه طبیعیه


وای بند آخر عالی بود، کلی خندیدم

" بلا دور باشه ان شاءالله"
مرسی قره
من هم همش می گم بلا دور باشه
ولی انصافا
اگه ما مریض نشیم
پول اجاره مطب و بقیه هزینه های پزشکها
از کجا باید در بیاد ؟




" کلی خندیدم "
پس من به هدفم رسیدم

پونیو چهارشنبه 23 اسفند 1402 ساعت 14:54

هیچ میدونستی قابلیت نوشتن کتاب طنز رو داری؟! مثلا اونجا که گفتی«مثل جوجه گنجشکهای گشنه

با دهان باز رو به آسمان

فریاد می کشیم :

عیدی ...

حقوق ...

عیدی ...

حقوق ...»
جدا خنده م گرفت
درسته با چند تا بیماری سلام علیک داری ولی بازم دعا میکنم بیماری از شما دور باد
و حقوق و عیدی به شما نزدیک

" هیچ میدونستی قابلیت نوشتن کتاب طنز رو داری؟!"
نه بابا
سعی می کنم اینطوری بنویسم خواننده مطلب خمیازه نکشه
از اون بدتر
یه لعنت بخاطر وقت تلف شده اش نثار آبا و اجدادم نکنه !!!





"درسته با چند تا بیماری سلام علیک داری ولی بازم دعا میکنم بیماری از شما دور باد "
مرسی پونیو
امان از این بیماریهای خوش مشرب !!!
تا به سلامشون بگی علیک سریع پسرخاله/دخترخاله میشن
و میگن میخ طویه رو کجا بکوبیم ؟!!!
یکیش همین جناب " فشار خون"
که ظاهرا تا پایان عمر
باید دستبوس قرص هاش باشم !!!




" حقوق و عیدی به شما نزدیک"
عیدی دیشب سلامش رو خدمتم تقدیم کرد
و صبح اول وقت چاهش رو کندم و به دو کیلو گوشت گاو برای شامی
و یک ران گوسفندی تبدیلش کردم .

فعلا
در انتظار سلام خوشبو
چو بوی گل
حقوق جان اسفندی
هستم
تا چاه اون رو هم بکنم !!!




پ.ن :
راستی موسسه تون به تو عیدی داد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد