83

از ورزش که برگشتم

تا لباسهای خیسم رو بندازم  توی ماشین

و

یه دوش بگیرم یه هو دیدم  ساعت 12 شبه!!!

هر چه گشتم اثری از بقایای شام نبود

یا خونواده محترم   ته غذا رو بالا آورده بودند

یا

اصلا غذایی نبود و همه بخاطر باربی شدن  با شکم گشنه خوابیده بودند !!!

بعد ورزش شدیدا  گشنه ام شده بود

ناچاراخودم  آستین بالا زدم

 


  ساعت 12:30 معادل 30 دقیقه بامداد غذام حاضر شد

حالا کی بخورم و کی بخوابم !!!

فردا هم طبق معمول این روزهام  5:20 دقیقه صبح باید از خواب پا شم

تا بتونم قبل از رفتن سر کار حدود یک ساعتی در تاریکی و سرما  رکاب بزنم

چه کنیم !!

این هم وضعیتیه که خودم برای خودم بوجود آوردم !!!!

اگر سالهای قبل هوای این چرخ گوشت روداشتم

- ببخشید دهانم منظورمه-

 الان حال و روزم این نبود که بخاطر این کبد چرب شده

ناچار بشم این وقت صبح بزنم بیرون و هر چه سالهای گذشته 

سر خوردن انواع غذا ها با تناژ بالا !!!! لذت بردم رو  با یخ زدن

توی تاریکی و سرمای صبح  و رکاب زدن در حد جون کندن  پس بدم

خدا یه کم عقل به امثال من  بده !!!

بفرمایید شام !!!!



پ.ن 1:

تو رو جون هر کی دوست دارین نیاین بگین خوردن شام بعد ورزش از اون کارهاست !!!

می دونم

و

بخاطرش هم از روی گل خودم شرمنده ام

چه کنم؟

این شکم بی هنر پیچ پیچ .... و باقی قضایا که اهل شکم دانند !!!


پ.ن 2:

هیچ دردی در دنیا بدتر از گشنه خوابیدن نیست

"لیمپو "

فیلسوف چینی  معاصر با دقیانوس


نظرات 6 + ارسال نظر
یاسی شنبه 4 دی 1400 ساعت 22:30

سلام مجدد دوست جان
ممنونم از اینهمه لطفی که بمن داری مونپارناس جان...تو خودت یکی از مثبت ترین افرادی هستی که من میشناسم...همینکه انقدر روان و ساده مینویسی ناشی از روح بی آلایش و پاک تو هست...زندگی دو روزه...مثل برق و باد میگذره...انگار همین دیروز بود با خانواده میومدیم شمال خونه اقوام..سفره پربرکت گیلان و آب و هوای منحصر بفردش خاطره هامون رو میساختن...تو همیشه همراه خاطرات خوب منی..به هر چی اشاره میکنی انگار دارم از نزدیک میبینمش..حال و هوای نوشته هات رو میشناسم..خدا حفظت کنه که همیشه منو میبری به ایام شیرین...
تروخدا اصلا معذب نباش...من لذت میبرم از عکسهایی که میذاری...چون طعم خوش اون خوراکیها رو که به وفور مصرف میکردیم بیادم میاری...همینکه یادآور اون طعمها و عطرهای ماندگار کودکی هستی خودش یه دنیا می ارزه...


یاسی شنبه 4 دی 1400 ساعت 03:06

سلام دوست جان
به به...چه سفره باصفایی...چه دوغی...آخ آخ چه سیر سرسبزی...ای خدا..عطر اشتها آور اون فلفل سیاه روی نیمرو تا اینجا پیچید..هر چی من میپرستم توی اون سینی گرد یافت میشه!!!
نوش جونت...ترو خدا اسم رژیم و ناپرهیزی بعد از ورزش رو نیار که بدجوری ضد اشتها هستن...بخور که با اشتها غذا خوردن خودش درمان همه دردهاست...اصلا عبادت محسوب میشه بخدا...

سلام یاسی
آخه چقدر تو بچه مثبتی!!!
آدم حرفهای تو رو که میشنوه احساس گناهش از بین می ره
خدا تو رو برای اطرافیانت نگه داره
مطمئنم هر جا که هستی باعث افزایش اعتماد بنفس و خودباوری دور و بری هات هستی
خدا امثال تو رو خیلی خیلی زیاد کنه


پ.ن :
شرمنده یاسی
دلم نمی خواست هوسی رو در دل کسی بندازم
هدفم فقط بیان ساده بودن شامم بود
ولی
اینجا گیلانه و هر چیز محلی اش مثل سبزیجاتش خاصه و خاطره برانگیز
و
برای گیلانی های خارج از استان
هر چیزی زنده کننده خاطرات قدیم
مثلا همون برگ سیر
که وقتی می خورمش حس یه گیلانی بودن اصیل رو دارم
چیزی که مردم استان های دیگه نمی تونن مثل ما به وفور به صورت خام بخورن
مرد این میدون فقط و فقط شمالی ها هستند و در راسشون گیلانی ها
چیزهایی مثل سیر خشک ،سیر تازه ، باقالای تازه و باقالای کهنه خیسونده شده و اشپل !!!
امیدوارم تو و عزیزانت به هر چه که دوست دارین برسین.

بندباز جمعه 3 دی 1400 ساعت 08:08 http://dbandbaz.blogfa.com

سلام مونپارناس، ممنونم از نظر دقیقت نسبت به محصولات ما. راستش دلیل اینکه پشت پرنده ها رو رنگ نکرده بودم این بود که فکر می کردن جنس چوبش باید دیده بشه. وگرنه رنگ کردنش خیلی ساده بود. نمی دونستم در چشم مخاطب بد دیده میشه.
رنگهای اکریلیک م رو مدام با اسپری آب مرطوب نگه میدارم و تا پایان کارم تموم شون می کنم. به اندازه حجم کارم رنگ می‌سازم تا خشک و حروم نشه. و برای روکش کارها از نوعی رزین دو جزئی به اسم کریستال سرونیک استفاده میکنم که هم محافظت خوبی از کار می کنه و هم جلوه کار رو زیباتر می کنه که البته توی توضیحات هر پست هم نوشته بودمش. باز هم ممنونم از نظراتی که دادی، اونها رو با جان مطرح می کنم و در ارئه کارها مدنظر قرار میدیم. موفق باشی

سلام بند باز

من قبلا با پلیستر کار کرده بودم و کریستال سروونیک برام جدیده
ممنون از توضیحاتت

پ.ن :
" نمی دونستم در چشم مخاطب بد دیده میشه."
اینجا ایرانه
و
اولین احساس ما
-بنا بر تجربه های زیاد-
اولین حسمون در برخورد با کارهایی که فکر می کنیم هنوز جای کار دارند و کامل نیستند
"از زیرکار دررفتن "
انجام دهنده کاره !!!
این نظر من بود شاید برای بقیه دیدن چوب رنگ نشده در یک کار رنگی حس ناتمام بودن کار نداشته باشه
شاید بد نباشه هر دو جورش رو برای بعضی پرنده ها درست کنی و ببینی اقبال خریدارها به کدوم یکیه

مامان یک فرشته جمعه 26 آذر 1400 ساعت 15:27

چقدر عالی که ورزش میکنی حالا بابت هر چی میخاد باشه کبد چرب لاغری و... مهم اینه که سلامتی رو همراش میاره
بعد از ورزش هم هیچی به اندازه پروتئین لازم و ضروری نیست تخم مرغ هم که منبع خوبیه اونم با این مخلفات ..دلم خواست...
یاد یک دکتری افتادم که چند وقت پیش رفته بودیم میگفت ۶۰ درصد ادمهایی که تو خیابون میبینی کبد چرب دارن

سلام مامان یک فرشته
ورزش اگه از روی میل و اراده باشه که خیلی خیلی خوبه
ولی من دیگه از روی ناچاری دارم انجامش میدم
کبد چرب واقعا یه معضله که ریشه اش به سالها ی قبل و روش غذا خوری طرف برمی گرده
و
وقتی هم که تشخیص داده شد تازه شخص مجبوره در نحوه خورد و خوراک و فعالیت های بدنیش اجبارا تجدید نظر کنه
وگرنه
منجر به سرطان کبد می شه !!!!


ورزش برای همه خوبه مخصوصا خانومها
صبح زود که میرم بیرون خانومهایی رو هم میبینم که توی تاریکی و سرما پیاده روی روزانه اشون رو شروع کردند
ولی
متاسفانه اکثر اونها میانسال و یا پیر هستندو جوون تر ها نیازی به ورزش حس نمی کنند و خواب رو ترجیح می دن .
جوون تر ها انقدر سهل انگاری می کنند که بعدا توی میانسالی بخاطر تحرک ناکافی گرفتار میشن و باید کار سخت تغییر روش زندگی رو انجام بدن

امیدوارم تو هم راهی رو برای ورزش کردن مداوم و هر روزه برای خودت پیدا کرده باشی .

Soly جمعه 26 آذر 1400 ساعت 12:02

سلام
ای بابا
نوش جونت باشه. همین که تلاش میکنی خیلی عالیه ...اونقد خودتو بخاطر وزنت سرزنش نکن. اتفاقا آدم‌های تپل و قدبلند و هیکلی خیلی مهربون و دوس داشتنی هستند.مثه جناب مونپارناس خودمون.

سلام سلی
"اتفاقا آدم‌های تپل و قدبلند و هیکلی ...."
من که اینو می دونم سلی
ولی
این کبد و کلیه و فشار خون و چند تا کوفت و درد دیگه اینو نمیدونن و هی آلارم می دن !!!

بندباز جمعه 26 آذر 1400 ساعت 02:27 http://dbandbaz.blogfa.com

خب من اینو درک میکنم، چون از گرسنگی بیدار شدم و سه تا بیسکوئیت کرمدار پرتقالی ساقه طلایی رو با کمترین صدای ممکن - مبادا جان بیدار بشه - خوردم! حالا برم بخوابم!

وای !!!!!!!!!
برم بخوابم؟!!!!
مسواک یادت رفت بچه !!!

میدونی بیسکوییت -اون هم کرم دار - چه کاری با دندونات میکنه؟

پول زیادی داری یا وقت اضافی که می خوای گرفتار مطب های دندون پزشکی بشی؟ !!!


بدو برو مسواکت رو بزن !!!



پ.ن:
همه اش سه دونه ؟
گنجشکی مگه تو ؟!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد