54

چند روز پیش وقتی که داشتم به سمت محل کارم قدم میزدم خانومی  میانسال

از عرض خیابون  در حالی که پیاده بود و دوچرخه ای رو با خودش داشت رد شد و

اومد اون طرف خیابون  که من داشتم عبور می کردم

قبلا هم  دیدم نو آموزها به خصوص خانومهای نوآموز  برای عبور از خیابون ترجیح

میدند برای امنیت بیشتر  از دوچرخه پیاده شن و عرض خیابون رو سواری نکنند

چیزی که توجه منو به این خانوم جلب کرد زاویه زیاد  زانو در اون پایی بود

که پدال رو تا آخر فشرده بود .

وقتی ارتفاع زین کمتر از استاندارد  باشه یعنی همون حالتی که

نو آموزها باهاش احساس امنیت بیشتری میکنن زاویه  بین ساق و ران در اون پایی

که پدال رو تا آخر فشرده بیشتر از حد معمول میشه  .

  این وضعیت اشتباهه و باعث آسیببه  مفصل زانو میشه


مشکل دیگری که توی همون لحظه توجهم رو جلب کرد این بود که وقتی سوار دوچرخه شد

 سرعت گرفتن دوچرخه از سکون خیلی کند بود اگرچه داشت با فشار پا میزد

. به گمانم برعکس اشتباه متداول که نوآموزها  نسبت دنده های جلو و عقب و خیلی

سبک ست میکنند - یعنی حالت مناسب سربالایی- و از این حالت لذت میبرند

این خانوم در حالت سرعتی ست کرده بود که علامتش اینه که شروع به حرکت با

این تنظیم دنده  بسیار سخته و نیروی خیلی زیادی برای شروع حرکت باید اعمال کنی

و  احتمال آسیب به   تاندون ها و مفاصل رو هم بالا میبره

بهترین حالت تنظیم دنده ها  حالتی که در جلو  زنجیر روی  دنده دوم  از سه دنده جلو

و

در عقب زنجیر  روی دنده دوم یا سوم  در مجموعه دنده های عقب باشه

(با شمارش  از طرف کوچکترین دنده)

خلاصه

دلم  در جا به حال این خانوم نه تنها سوخت بلکه  خاکستر شد چون حس کردم کسی رو

نداره که اشتباهاتش رو بهش بگه تا از یک دوچرخه سواری سالم و لذت بخش

بهره مند بشه

دلم میخواست صداش میکردم و این نکات رو بهش میگفتم

اما

مدتهاست که  با خودم عهد کردم

که

هرگز به کسی که از من کمک نخواسته کمک نکنم

خیلی پیش اومده که شخصی خواسته صواب کنه ولی کباب شده

در نتیجه با قلبی اندوهگین گذاشتم بره با این امید که شاید بعد ها شخصی

که شجاعتش بیشتر از منه اونو به اشکال کارش آگاه کنه

امیدوارم اون شخص دکتری نباشه که برای ناراحتی زانوش پیشش رفته


پ.ن 1 :

کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ

کار ما شاید این است که درافسون گل سرخ شناور باشیم



پ.ن 2 :

مکان عکس روستای داخل از توابع لاهیجان

اردیبهشت 1400




نظرات 7 + ارسال نظر
یاسی جمعه 31 اردیبهشت 1400 ساعت 21:41

سلام مونپارناس جان
آفرین...خوب کاری کردی هیچی نگفتی...منم سالهاست به این نتیجه رسیدم که تا ازم کمک و راهنمایی نخواستن بطور خودجوش چیزی نگم...از تو چه پنهون دارم به این نتیجه میرسم که اگر ازم خواستن هم چیزی نگم و خیلی زیر پوستی و با شیب ملایم جا خالی بدم...از بسکه این دست بی نمکه...

سلام یاسی
به قول فرنگی ها خوش برگشتی

سر فرصت بگو چکار ها کردی این مدت که ظاهرا خیلی هم گرفتار بودی

آره یاسی
تجربه زندگی متاسفانه به من یاد داده احتمال ناراحت شدن یا سو تفاهم پیدا کردن شخصی که بدون درخواستش بهش کمک کنیم زیاده به خصوص جنس مخالف و به خصوص در شهرستانها

" از بسکه این دست بی نمکه... "
از بی نمکی دستت نیست
از منابع موثق شنیدم بیشتر غذا هایی کی می پزی شورن


علت فراوون شدن آدمهای ناسپاس و همیشه طلبکار از دیگرانه

میله بدون پرچم چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 ساعت 18:27

سلام
دقیقاً درک می‌کنم
من گاهی در کتابفروشی‌ها چنین تجربه‌ای را داشته‌ام من هم مثل شما عمل کرده‌ام... زبان به کام گرفته‌ام.

سلام
چه میشه کرد ؟
این روشی که در پیش گرفتیم ممکنه منجر به عدم کمک به کسی بشه که نیازمند کمکه ولی کسی نیست کمکش کنه
ولی
رابین هود هم اگر به جای تشکر حق نشناسی میدید دست از اقامت در جنگل شروود میکشید
دست ماریانش رو میگرفت و میرفت یه گوشه دور از دسترس پرنس جان و داروغه ناتینگهام کشاورزی میکرد ما که دیگه جای خود داریم .

بندباز چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 ساعت 07:23 https://dbandbaz.blogfa.com

سلام دوباره. بابت پستی که خواسته بودید با عرض معذرت تمایلی به نوشتنش ندارم. دلایل متعددی داره که توی گوگل با یک سرچ کردن به دست میاد. هر چند که در نهایت هم بعد از آزمایش دلیل قطعی ش مشخص می شه. فقط اینکه آب بسیار بسیار بنوشید! بنوشیم!!

"آب بسیار بسیار"
همین قدر هم که گفتی قابل استفاده هست
از بعضی همکاران شنیدم که آب بسیار کم مینوشند
این زنگ خطری برای اونهاست
سپاس

بندباز چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 ساعت 05:16 https://dbandbaz.blogfa.com/

درست می گی، منم اگر بودم و در ازای کمک بهم توهین میشد حتما انجامش نمی دادم.
گواهینامه دوچرخه اصولی تره، واقعا تجهیزات امروزی ما مدام داره پیچیده تر میشه... یا یک کاتالوگ راهنما حداقل!!!

موافقم اساسی
بیا دستور بدیم اجرایی شه؟

Soly چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 ساعت 00:30

بله بله
من همه کلاسام بصورت خصوصی وآنلاین برگزار میشه دوره تخصصی چهره شناسی از آکسفورد لندن دارم .خخخخخ.لطفا بیایین دایرکت....

چشم استاد سلی
مزاحم اوقات شریف میشیم

soly سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 22:57

درسته واقعا صواب کنی و کباب بشی.
ولی خب از چهره اطراف میشه حدس زد که ایا اشتیاقی دارند به توصیه یا نه.علم چهره شناسی!!!!



سلی !!!
من که علم چهره شناسی بلد نیستم
اگر تو بلدی برام کلاس بذار تا من هم یاد بگیرم

خدمت استاد سلی چهره شناس
ارادت داریم ها !!!!
بابا چهره شناس
دست ما رو هم بگیر دیگه
یکی دو تا از فنون چهره شناسی رو هم یادم بدی دعا گو هستم

بندباز سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 17:58 https://dbandbaz.blogfa.com

چقدر حیف که بهش چیزی نگفتید. بنده خدا ممکنه تا مدتها همین طور اشتباه رکاب بزنه و آسیب ببینه. به نظرم دوچرخه فروش ها باید یه چیزی شبیه تور دوچرخه سواری آموزشی برای مبتدی ها تدارک ببینید. خصوصا که امروزه دوچرخه ها دارند پیچیده می شوند...

دلم میخواست
ولی از عکس العمل اون خانوم مطمئن نبودم
فکر کن به خانومی بگی خانوم زانو های شما موقع دوچرخه سواری زیاد خم میشند و خطرناکه
اون خانوم : بی حیا مگه خودت مادر و خواهر نداری زن مردم رو دید میزنی !!!!
آره بخند
ولی اینجوریش هم هست !!!!
زنها واقعا مظلومند چون ارتباطات شون محدودتره و دیر تر فید بک ها رو میگیرند

بله نه تنها اون خانوم ممکنه آسیب ببینه بلکه ممکنه از دوچرخه سواری به خاطر تنظیم نادرست دوجرخه اش لذت نبره و کمکم کنارش بذاره ولی همونطور که گفتم کمک داوطلبانه به دیگران رو-در دنیای واقعی -از آیین نامه رفتاریم حذف کردم
تحمل اینکه کسی برگرده و بگه به تو چه یا هر حرف نامربوط دیگری رو ندارم حتی اگر از هر ده بار یه بار اتفاق بیفته

نظر خوبی دادی اجازه بده من هم به موازات نظرت نظری بدم
چطوره برای دوچرخه سواری هم چیزی مثل گواهی نامه صادر بشه که در اون اصول دوچرخه و دوچرخه سواری و باید ها و نباید هاش رو در یه دوره مثلا بیست ساعته آموزش بدند و در پایان بدون امتحان گواهی حضور در دوره بدند؟
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد