35

تمسخر زمان

مکان :        مغازه جوشکاری تخصصی آرگون

زمان :         17 الی   22.30              

بعد از چندین و چند بار خلف وعده  شرایط مساعد شد تا بعد از حدود یک ماه برم مغازه

آقای جوشکار که قرار بود بدنه دوچرخه ای رو که بهش داده بودم جوش آرگون بده

چون بدون خبر رفته بودم مچش رو در حال کار روی کار دیگری گرفتم در حالی که به

من قول داده بود که کار منو اول انجام بده.با شرمندگی کاررو کنار گذاشت و دو چرخه

بینوای منو که یک ماه در صف ا نتظاربوداحاطه شده با  میله و گیره  از یه جایی آورد و گذاشت

روی میزش و کار رو شروع کرد




اما  اگر فکر کردین کاری رو که قولش رو یه هفته ای بهم داده بود بعد یک ماه تونستم

ازش تحویل بگیرم در اشتباهید

چون

هنوز کارش رو شروع نکرده صاحب کار اول اومد . با  توضیح اینکه کار ایشون - یعنی من - قبل

از کار اوشون  یعنی اون آقا اومده مغازه و اوشون باید ده دقیقه صبر کنه تا کار من تموم شه

کار جوش کاری بدنه دوچرخه من شروع شد

چشمتون روز بد نبینه به محض شروع کار خوب پیش نرفت

یعنی بجای یک جرقه کوچک و بی صدا  رگبار جرقه به اطراف  پخش شد و الکترود تنگستن

آقای جوشکار توسط  عوامل ناشناخته ای کثیف شد و از کار افتاد . بعد ازسومین بار تمیز کردن

اون الکترود کذایی آقای جوشکار خیلی جدی برگشت و بهم گفت که اشکالی در کار

دوچرخه من هست

و بیش از یک ساعت کار میبره و ایشون ترجیح میده که کار اون آقا رو اول انجام بده

این بود که دوچرخه من به پستو و کار ایشون به روی میز جوشکاری منتقل شد

اما

هنوز مزه این پیروزی در دهان اوشون باقی بود که سر و کله نفر سومی پیدا شد

ظاهرا ایشون قرار بود کارش رو دیروز تحویل بگیره و بره مسافرت که به دلیل آماده نبودن

کارش امروز اومده بود و میخواست تا کارش رو تخویل گرفت بره مسافرت

نتیجه؟

این پرسیدن داره؟

شروع ماجرا  ساعت 17

1-کار آقای مسافر انجام شد من و اوشون تماشا کردیم

2-کار اوشون انجام شد . من تماشا کردم

3- ساعت 20

کار من آغاز شد

هنوز صدای  آه و ناله های آقای جوشکار  و ناسزا هایی که   نثار بخت و اقبالش میکرد

که مشتری ای مثل من نصیبش شده  توی گوشمه .

مشخص شد نوار چسب کاغذی که من برای راحتی کارش توی قسمتی از بدنه دوچرخه

چپونده بودم در زمان جوشکاری میسوخته و دود حاصل از اون جوش ایشون رو از درون

نابود میکرده .هی ایشون جوش میداده و هی جوش مثل کوه آتشفشان میترکیده !!!

 

ببخشید دست خودم نیست باید از رنج و عذاب ایشون ناراحت باشم

ساعت 22.30    پایان کار من

ایشون گقت که در طول مدت 14 سال کارش ، کار من بد ترین کاری بوده که تا بحال انجام

داده و اصلا از کیفیت کار راضی نیست

تقصیر من چیه ؟ شما میدونستید که چسب کاغذی باعث به فنا رفتن جوش آرگون میشه؟

خوب من هم نمیدونستم !!! نیتم زمان چپوندن اون چسبها خیر بود

زمانی کهایشون با گرفتن  مبلغ 350 هزار تومان ناقابل  بابت جوش دادن پنج نقطه روی بدنه

دوچرخه انتقامش رو از من گرفت وقت خروج چشمم به ساعت مغازه افتاد .تازه فهمیدم

علت اینه ایشون نمیتونه کار هیچ کسی رو سر وقت حاضر منه چیه

به عکس پایین دقت کنید شما هم متوجه میشین





نظرات 5 + ارسال نظر
soly سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 23:42

برعکس خانوم آرایشگر مون که ساعتش همیشه خوابه و خودش همینه آن تایم هست...



مگه میشه؟
مگه داریم؟

میله بدون پرچم سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 18:21

سلام
مدینه گفتی و ...
برای روز مادر سفارش یک صندلی راحتی به یک کارگاه دادم... روز مادر گذشت و گمونم تا روز پدر مرا هر روز به فردا حواله بدهد! یک روز باران و یک روز آفتاب و...ای بابا
این بار که رفتم به ساعت آن کارگاه دقت می‌کنم

سلام
غم همدرد که داند؟
همدرد !!!!
مراتب همدردی منو بپذیر


بله این اشتباهه که همینطوری به یک اوستا کار اعتماد کنیم
باید یادمون باشه
همون اول ساعت کارگاهش رو ببینیم
اگر عقربه هاش کامل بودند کار رو بهشون بدیم !!!!

soly سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 11:37

ازین موقعیتها پیش میاد .بیخیال

ناراحت نیستم سلی
بعد یک ماه دوچرخه ام کارش انجام شد
خدا رو شکر
انقدر مرده گرفتاره که دیگه داشتم نا امید میشدم
100 تومن رو هم از قبل گرفته بود و نمیشد بری جای دیگه

یاسی سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 11:14 https://jasmin2020.blogsky.com/

سلام
این ساعته چرا عقربه درست و حسابی نداره؟؟!!دکوریه مگه؟

سلام
نکته اش همینه
ساعته که مثل ساعت کار میکرد
اما
آقای جوشکار اهمیتی به زمان نمیداد
ساعت بیچاره هم چون دیده کسی محلش نمیذاره مثل یک درخت که برگ هاش بریزه
عقربه هاش ریخته

احتمالا دفعه بعد که برم عقربه ثانیه شمارش هم ریخته !!!!

سینا سه‌شنبه 21 بهمن 1399 ساعت 08:55 http://sinadal.blogsky.com

این همه دردسر واسه تعمیر یه دوچرخه؟!
من با سیصد و پنجاه موتور میخرم
می دادی یکی دیگه کارو انجام بده

البته یه کم کارش با تعمیرات عادی فرق میکرد
قرار بود اندازه میله بالایی TOP TUBE در فریم دوچرخه از 54سانت به 64 سانت افزایش داده بشه که مستلزم چندین نقطه برش و جوشکاری آرگون بود

آقای جوشکار از من زرنگ تر بود . وقت تحویل گرفتن کار قسمتی از پول رو پیش گرفت تا من نتونم کارم رو ازش پس بگیرم ظاهرا از بد قولی های بعدش خبر داشت !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد