7

در فاصله   خونه تا محل کارم که حدودا بیست دقیقه با پای پیاده  هست

درخت چناری هست که یک نوع گیاه رونده از زمین تا نوکش رو  پوشونده

عکس گیاه مذکور :  http://s11.picofile.com/file/8406247492/1.jpg

این گیاه از مدل پیچک هایی که میبینیم نیست  ساقه اش  برعکس بقیه پیچکها چوبیه

از  این گیاه رونده خوشم اومد  با چاقوی کوچکی ازش چند تا قلمه گرفتم

با مشورت همکارم تصمیم گرفتم اونا رو داخل لیوان آبی بزارم تا ریشه کنن

یکی از اونها ریشه کرد منتقلش کردم به گلدونی که توش قبلا یه گل داشتم

الان چند ماهه که رشد کرده و طولش به نیم متر رسیده و از روی میزم به طرف پایین

آوییزون شده .از بین کسایی که دیدنش کسی  تا حالا اسمش رو نگفته .

تماشای هر روزش و رشدی که این گیاه میکنه محیط پر تنش کار رو برام لطیف و زیبا

کرده.خیلی وقته که اینو فهمیدم که  خودمون  باید بفکر خودمون باشیم

تنهاییم؟ خودمون پیشقدم دوستی با آدم های مناسب باشیم بی حوصله ایم ؟

خودمون یه سرگرمی برای خودمون جور کنیم و ...

برای کسی  جز خودم مهم نیست که من در ساعات کاری چه حسی دارم

.پس من با چند تا گل و گیاه معمولی حس خوبی برای خودم ایجاد کردم .

آخریش یه علف رونده به نازکی نخ قرقه بود که یکی از همکارها توضیح داد

که آفت بدی برای بقیه گلهاست  اما توی لیوان آب گذاشتمش  تا ریشه کنه

در عرض یه هفته یک وجب رشد کرد و بعد خشکید. باید دوباره برای

تکثیرش اقدام کنم .

نظرات 4 + ارسال نظر
Soly پنج‌شنبه 30 مرداد 1399 ساعت 15:48

همیشه به مراحلش فک میکنم .اونروز توی محوطه یه دختر کوچولویی مثه خودم دوچرخه سواری میکرد مثه نی نی کوچولوها زل زده بودم بهش خخخ.حسرت دوچرخه یه دختر کوچولو رو داشتم .یه لبخندم بهش زدم .اونم گرفت در در بحران حسرتم.خخ.

الان اگر بری دیوار ارومیه توی قسمت دوچرخه و اسکیت یه دوچرخه گذاشتن برای فروش با عنوان
"دوچرخه " زمان آگهی هم 15 ساعت پیشه .قیمتش 900 تومنه هم سایزش برات مناسبه هم دنده قابل تعویض داره . پس میبینی زیر یک تومن هم راحت گیر میآد
فقط جای نگهداریش رو باید پیدا کنی . من شنیدم توی مجتمع ها که پشت ساختمون ها خالیه بعضی ها اونجا میذارن نمیدونم ساختمون شما چه جوریه پشت ساختمون جا هست یا نه
این عکسها رو ببین همون دوچرخه است
http://s11.picofile.com/file/8406245942/1.png
http://s10.picofile.com/file/8406245976/2.png

Soly پنج‌شنبه 30 مرداد 1399 ساعت 13:57

دوس دارم دوچرخه سواری یاد بگیرم. کمتراز یک ونیم نمیشه دوچرخه خوبی خرید. داشتم به جای دوچرخه هم فک میکردم چون انبار اختصاصی یا پارکینگ اختصاصی ندارم .محل نگهداریشم مهمه.

پس یه سری تحقیقات اولیه در مورد دوچرخه داشتی
همیشه از اون مرحله ایکه فکر میکنم توش هستی یه قدم جلوتری


یه ستون یا میله که زیر سقف باشه هم خوبه اگر با مدیر ساختمون صحبت کنی ممکنه بتونه کمکت کنه جای مناسبی برای دوچرخه پیدا شه .اگر چه تقریبا هیچ قفل دوچرخه ای ایمن نیست
ولی اگر دوچرخه رو از مدلهای ارزونتر بگیری تمایل به دزدیدنش برای آقا دزده کمتر میشه
واقعا حیفه لذت دوچرخه سواری رو به دلیل نداشتن جای نگهداری مناسب از دست بدی. زندگی دو روز بیشتر نیست
مدلهای بدون تعویض دنده و با دوشاخ بدون فنر حدود 700 تومن هم هست که برای دوچرخه سواری در خیابون مناسبند.ناراحتی بعد از دزدیده شدن احتمالیشون هم کمتره

Soly پنج‌شنبه 30 مرداد 1399 ساعت 12:43

نع واقعا نمیتونم.بالکن هم خیلی کوچیکه .داخل خونه هم حشره جمع میشه که واقعا بدم میاد.دو تا کاکتوس خیلی کوچولو دارم فقط.

1- کاکتوس هم خوبه ولی چون همیشه یه اندازه هست آدم اون حس زنده بودن و رشد رو ازشون نمیگیره .
من تصادفا گیاه " لیندای مینیاتوری " با قیمتی معادل کاکتوس معمولی از یه جا خریدم والان توی محل کارم دارم . خیلی جالبه جای زیادی رو نمیگیره ولی شکل بهتری نسبت به کاکتوس داره .
مطمئنی انواع پیچک حشره جمع میکنن؟ من توی محل کارم دارم انقدر سبز خوشرنگی هست و انقدر لطیفه و رشدش سریعه که دیدنش احساسی شبیه به دیدن یک نوزاد رو به آدم میده

2- یه کم پس انداز کن برای خرید دوچرخه باور کن انرژی مثبت زیادی رو به زندگیت تزریق میکنه . دست دوم بخر که پول الکی هزینه نکنی و ثانیا هر وقت هم نخواستی بتونی به همون قیمت خرید بفروشیش
توی دیوار ارومیه رو تفریحی نگاه کن قیمتها دستت می آد

Soly پنج‌شنبه 30 مرداد 1399 ساعت 11:35

گل و گیاه حس های خوبی منتقل میکنه به انسان.منم چندوقته دارم از باغچه مامان لذت میبرم .همش نشانه عظمت خداست.

خودت خونه گل نگه نمیداری؟ گلهای کوچولوی آپارتمانی ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد